Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Ikea zavádí výdejní místa v regionech, v Praze nabídne nonstop boxy

Prodejce nábytku chystá výdejní místa v sedmi českých městech. Loni tu zvedl tržby o 6 %.

Nový koncept zmenšené prodejny otevřela Ikea v centru Madridu

Nový koncept zmenšené prodejny otevřela Ikea v centru Madridu

Švédský řetězec s nábytkem Ikea připravuje v roce 2020 několik novinek. V rámci snazší dostupnosti zákazníkům se chystá otevřít sedm nových neznačkových výdejních míst, konkrétně v Karlových Varech, Ústí nad Labem, Liberci, Hradci Králové, Plzni, Českých Budějovicích a ve Zlíně. Pražské obchodní domy pak nejpozději do konce roku nabídnou schránky pro vyzvedávání zboží, které budou k dispozici nonstop. Firma plánuje i několik nových konceptů prodejen ve městech.

„Zákazníci si mohou snadno vybrat, kde a kdy si chtějí nákupy vyzvednout. To, že si dovezou výrobky domů sami, je cenově dostupnou alternativou k transportní službě,“ objasňuje otevření výdejních míst Federica Barberis z Ikea.

Ikea se snaží hledat nová ekologická řešení, v Praze proto začne například s testováním kávové sedliny pro vývoj nových produktů. Kromě už zavedené služby Druhý život nábytku, kde lidé můžou zpětně prodat nepotřebný použitý nábytek Ikea, která ho za sníženou cenu nabídne dalším zákazníkům, se prodejce chystá otestovat také službu pronájmu nábytku pro firmy.

„Chceme naše zákazníky podporovat po celou dobu životnosti jejich nábytku, ať už potřebují cokoli, tedy ať už jde o udržení perfektního stavu výrobku, potřebu náhradního dílu nebo když chtějí poslat nábytek dál jeho opětovným prodejem či darováním,“ říká Vladimír Víšek, regionální manažer pro trvalou udržitelnost Ikey pro Česko, Maďarsko a Slovensko.

Ikea na zahraničních trzích testuje také nové typy prodejen, jako je zmenšená pobočka určená do měst, koncept Ikea Shop, specializovaný jen na určitou část domácnosti, nebo Ikea Pop-up Store či plánovací studio. Centrem zájmu však i nadále zůstávají klasické prodejny. Do jejich modernizace loni prodejce investoval přes 156 milionů Kč, v letošním roce by to mělo být až 178 milionů. 

Tržby Ikea v Česku meziročně vzrostly o 6,3 % na 10,7 miliardy Kč. Čtyři stávající české obchodní domy navštívilo víc než 10,1 milionu lidí, z toho 5,4 milionu nakoupilo. Firma registruje také rostoucí zájem o online nakupování, u něhož meziročně došlo k navýšení prodeje o 36 %.