Pracujete jako ekonomický redaktor či redaktorka a chcete s námi budovat něco nového? Napište.

„Ilustrace ve hře Kozla pro Messenger jsou ňuňu“

Z kampaní uprostřed léta se reklamním katům nejvíc zalíbila hra Velkopopovického Kozla od Triadu. Následuje výročí KFC podpořené Dark Sidem a další hra, od Loosers pro Nestlé.

Přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 31. a 32. týden 2019

  1. Triad Advertising, McCann Prague: Mistr ležáků (46 %)
    značka: Velkopopovický Kozel, klient: Plzeňský Prazdroj
  2. Dark Side: 25 let KFC (38 %)
    značka: KFC, klient: AmRest
  3. LoosersZábava v každém sáčku (36 %)
    značka: Jojo Mixle Pixle, klient: Nestlé
  4. Zaraguza: Hudba chutná lépe s Lay’s (31 %)
    značka: Lay’s, klient: Pepsi
  5. Seznam.cz: On-air (27 %)
    značka i klient: Seznam.cz

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 70 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po pěti bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Mistra ležáků jde hrát na Messengeru (46 %)

Velkopopovický Kozel: Mistr ležáků (Triad Advertising)

Velkopopovický Kozel: Mistr ležáků (Triad Advertising)

Pivní značka Velkopopovický Kozel ze stáje Plzeňského Prazdroje přichází s propagační hrou Mistr ležáků, určenou pro komunikační platformu Facebook Messenger. „Je to vůbec první brandovaná, plně grafická hra pro Messenger v Česku,“ tvrdí agentura Triad Advertising, která nový počin vytvořila. Hráči v ní mohou vyzývat své přátele do souboje o to, kdo je lepší sládek. Hra plynule navazuje na momentálně vysílaný televizní spot, který vytvořila agentura McCann Prague, a vedle Facebooku na ni lze narazit také na Instagramu.

Iva Hadj Moussa„Naše interaktivní hra dokáže uživatele zabavit hodiny a hodiny a čas strávený se značkou narůst do nevídaných čísel,“ říkají tvůrci kampaně. No, hodně štěstí! Ale klobouk dolů nejen za ambice, ale i promakanost celé kampaně, je na tom zřetelně vidět nadšení klienta i agentury. Což je jednoznačně super.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortSkvělé, vysvětlili jsme si, že ležák je od slova ležet. Ideálně v CK tanku. Teď ještě zjistit něco o tom kozlím pivu.
Pavel Jechort

Martin FrkoHezky zpracované, ale je to trochu nuda. Všechny reklamy na pivo jsou na jedno brdo, což je škoda.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Single minded idea! V pořádku, hra super, TV commercial trochu moc... komeršlovitý, ale za konceptní ideu body nahoru.
Vilém Rubeš

Triad s interaktivními formáty pracuje dobře, takže jim věřím i v případě hry pro Kozla. Navíc ty ilustrace jsou ňuňu a na to já dám.
Alena Oswaldová

Michal ŠollerSpot se mi líbí už dlouho a hra na chvilku zabaví a u piva není potřeba složitá zábava. Prostě Kozel jede.
Michal Šoller (Cognito)

Ta nízkorozpočtová pivní minulost je až nebezpečně stejná pro všechny značky a bez výrazného exekučního nápadu splývá s ostatními.
Vratislav Šlapák (Mustard)

2. KFC připomíná retro reálie (38 %)

25 let KFC (Dark Side)

25 let KFC (Dark Side)

25 let KFC (Dark Side)

25 let KFC (Dark Side)

25 let KFC (Dark Side)

25 let KFC (Dark Side)

Síť rychlého občerstvení KFC si letos připomíná 25 let přítomnosti na českém trhu. Agentura Dark Side pro KFC připravila taktickou kampaň zaměřenou na dvě největší kategorie z jejího portfolia – kyblíky a twistery. Hlavní myšlenkou je připomenout trendy, které během uplynulých 25 let zasáhly Česko, na které má spousta Čechů příjemné vzpomínky, ale které už zmizely v propadlišti dějin. „A zároveň s nimi ukázat produkty KFC, které nás už tehdy provázely a které si můžeme stejně vychutnat i dnes. Zadáním bylo připomenout nejen samotné výročí, ale zároveň i hlavní hodnoty KFC - kvalitní suroviny, skvělou chuť a to, že jídlo v restauracích připravují přímo na místě skuteční lidé a nejde o nějaké polotovary,“ vysvětluje Šárka Dvořáková, account director Dark Side. V první fázi, která se zaměřila na kyblíky KFC, si tak koncept vzal na pomoc třeba tamagoči, klasický tlačítkový mobilní telefon nebo podomácku vypalovaná cédéčka. V druhé fázi zaměřené na twistery to budou hokejové kartičky nebo kinofilmy do analogových fotoaparátů. Kampaň provázela v červenci soutěž o 20.000 plechových kyblíků KFC, v srpnu to bude společně s Pepsi soutěž o party za milion kdekoli na světě.

Iva Hadj MoussaPrinty jsou fajn, spot univerzální, obecný, všeobjímající.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortCLV ujdou, ty mají jakous takous myšlenku, byť mockrát viděnou. Televize hrozná, to se zase střihal archiv, předpokládám. Děngy nět, zas tak velký výročí to přece není.
Pavel Jechort

Martin FrkoPětadvacet let KFC v České republice je možná hezké výročí, ale rozhodně to nevnímám jako nějakou tradici. Asi neobjednám kyblíky s kuřetem a nepozvu dědu na nedělní oběd. V tomto mi přijde koncept trochu mimo. Musím ale pochválit plakáty, které hezky odkazují na věci, které si všichni pamatujeme. Má to nápad a vtip.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Nostalgie a retro v Česku jede pořád, stačí se podívat na Hrad. A udělané je to vkusně. Jen nevím, co na to mladá cílová skupina.
Vilém Rubeš

Tamagoči je přesně ten nápad, z kterého je kreáč unešen v první fázi brainstormingu. Jenže pak si uvědomí, že v dalších kreativách a formátech jako nosná myšlenka fungovat nemůže, nápad zabije a posune se dál. Vrtá mi hlavou, proč tohle někdo nestopnul včas.
Alena Oswaldová

Michal ŠollerJe to takové milé, ale možná až moc nenápadné. Ve spotu nějak zapomněli na to vtipné z printů, škoda.
Michal Šoller (Cognito)

Dobře vybrané reference a jasná exekuce splňuje účel nalákat do fast foodu na nostalgii.
Vratislav Šlapák (Mustard)

3. Mixle Pixle má stolní hru (36 %)

Wrap Jojo Mixle Pixle

Wrap Jojo Mixle Pixle

Propagace Jojo Mixle Pixle v místě prodeje

Propagace Jojo Mixle Pixle v místě prodeje

Hra Mixluj Pixluj

Hra Mixluj Pixluj

Hra Mixluj Pixluj

Hra Mixluj Pixluj

Hra Mixluj Pixluj

Hra Mixluj Pixluj

Hra Mixluj Pixluj

Hra Mixluj Pixluj

Značka bonbonů Jojo spustila integrovanou kampaň na řadu Mixle Pixle a jejich novou variantu, která obsahuje o 30 % míň cukru. Kampaň běžela celý červen v televizi, na internetu a v prodejnách. Podpořily ji spotřebitelské soutěže. Středobodem komunikačního konceptu mixu bonbonů různých tvarů, barev, textur a chutí je hra Mixluj Pixluj, která spočívá v předvádění a hádání tvarů bonbonů, jichž je v sáčcích možné najít celkem přes sto. Vizuální zpracování zahrnuje ilustrované animace s hrdinkami Niki a Eli, jež reflektují přirozenou hravost cílové skupiny značky.

Iva Hadj MoussaTato hra je na rozdíl od Kozla, řekněme, méně sofistikovaná, ale ke značce mi sedí a spot je výtvarně pěkně zpracovaný.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortMně to přijde fajn. Tady se aspoň někdo snažil, grafika je celkem odlišná, žlutá tomu sluší, nekončí to jen upoceným spotem do telky.
Pavel Jechort

Martin FrkoReklamní počin roku to asi nebude, ale víte co? Já bych si je klidně dal. Protože jsou hezké a barevné. Škoda, že když už se tvůrci rozhodli doplnit kampaň hrou, nepoužili tvary bonbonů i místo klasických figurek z Člověče, nezlob se.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Nikdy jsem nepochopil, že cílem sladkého želé je zábava. Navíc v kampani, která se skládá z haha krabic do obchodů a spotu, ve kterém ze spotřebitelek účinně dělá blbky... NKP.
Vilém Rubeš

Přímočarost uvažování „hravost = desková hra“ je za mě vlastně úplně v pohodě. Ale představovala bych si lepší práci s atributy vyhraněnosti a nadsázky, když už se v kontextu kampaně zmiňujou.
Alena Oswaldová

Michal ŠollerAle jó, je to hezky zpracované i zábavné. Možná si s bonbony víc vyhrají děti, ale své strávníky si najde.
Michal Šoller (Cognito)

Neumím si moc představit, že tenhle spot osloví třicetileté ženy.
Vratislav Šlapák (Mustard)

4. Lay’s si hrají s místní hudbou (31 %)

Značka chipsů Lay’s se během léta spojuje s aktuální českou a slovenskou hudební produkcí. Claim kampaně Hudba chutná lépe s Lay’s podporuje v první řadě limitovaná edice hudebních obalů, které v duchu dlouhodobé komunikační strategie jednotlivé příchutě chipsů spojují s různými hudebními žánry. Propojení s hudbou podporují i televizní spoty a spolupráce s tvůrci formou product placementu v nových videoklipech. Ještě před spuštěním samotné kampaně se Lay’s stala sponzorem pěvecké soutěže The Voice Česko Slovensko prostřednictvím koutku, v němž se představovali účinkující. Značka tím chtěla vyjádřit svou podporu mladým a začínajícím pěveckým talentům. Na to navázala spolupráce s vybranými hudebníky - s českým rapperem Renne Dangem nebo se slovenským zpěvákem Martinem Harichem. V jejich nejnovějších videoklipech se chipsy objevují formou product placementu. Za lokální kreativou stojí agentura Zaraguza.

Iva Hadj MoussaPřirovnávat příchutě k žánrům, to asi funguje a tvůrci kampaně si s myšlenkou takzvaně pěkně vyhráli. Co už ale nemůžu zkousnout, je nevkus celé hudební produkce. Ale to je asi příliš osobní důvod.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortJo, cpeme to do hudby, tak hudba chutná lépe s Lay’s. Nebo taky hokej, fotbal, dovolená... postprodukční změna packagingu vypadá místy fakt pekelně.
Pavel Jechort

Martin FrkoChválím snahu najít invenci, ale asi bych byl v obchodě u regálu s brambůrkama trochu zmaten, jak které chutnají. Příchuť hiphop nebo rock mi nic neřekne.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

Tolik práce to muselo dát... A taková nuda z toho leze. Rozjeli to. Do banálu. NKP.
Vilém Rubeš

Michal ŠollerSolidně odvedená hokna, přesto mě to nechává chladným. Chipsy si spojuji s jiným tématem, tak třeba příště mě dostanete víc.
Michal Šoller (Cognito)

SMEG, Lay’s, Mac... Martin Harich tedy ve svém klipu product placementem zrovna nešetří.
Vratislav Šlapák (Mustard)

5. Tváře TV Seznam mluví do rádia (27 %)

Jaromír Bosák v marketingové kampani Seznamu

Jaromír Bosák v marketingové kampani Seznamu

Janek Rubeš v marketingové kampani Seznamu

Janek Rubeš v marketingové kampani Seznamu

Jindřich Šídlo v marketingové kampani Seznamu

Jindřich Šídlo v marketingové kampani Seznamu

Česká internetová jednička Seznam.cz představuje brandovou kampaň pro rádia Expres FM a Classic Praha, která od letoška celá vlastní. Zájemci je mohou nově poslouchat přímo z domovské stránky Seznamu. Cílem kampaně je posílit povědomí o značce Expres FM a propagovat nový přehrávač rádií na Seznam.cz. Program Expres FM v měsíci srpnu doplnily mluvené vstupy tváří Televize Seznam.cz, konkrétně Jindřicha ŠídlaJanka Rubeše a Jaromíra Bosáka. Komunikace tak propojuje tváře Televize Seznam a Expres FM a pracuje se symbolem živého vstupu v rádiu, který doplňuje i vizuál. Classic Praha vedle toho pracuje s claimem Poslouchej klidně. Vizuály s tvářemi Televize Seznam se objeví na outdoorových nosičích v Praze a jejím okolí, v tištěných titulech a formou online bannerů na službách Seznamu i na sociálních sítích do konce září. Celý kreativní a vizuální koncept kampaně vznikl přímo v marketingovém oddělení Seznam.cz.

Iva Hadj MoussaPodle mého názoru si Expres FM, Seznam, Classic i moderátoři zasloužili hezčí kampaň než tohle šedé nic.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)

Pavel JechortZnámé tváře ve vzduchu dobrý, ale jinak je ta grafika naprosto příšerná. Šedé pozadí, fonty, červená na hulváta... to bych se vážně styděl smontovat tohle doma na koleni.
Pavel Jechort

Martin FrkoTady bych se trochu bál, jestli všichni chytnou on-air. Většina lidí si to spojí s vysíláním v rádiu, otázka je, jestli si to i přeloží. Graficky ale hezky čisté, jednoduché, za to palec nahoru.
Martin Frko (Direct pojišťovna)

On-air jako že proto letí celebritózy luftem? Tak kdyby mi bylo třináct... NKP.
Vilém Rubeš

Výraz ve tváři Jindřicha Šídla shrnuje můj dojem z kampaně líp než slova.
Alena Oswaldová

Michal ŠollerVtípek chápu, ale zpracování mohlo být o hooodně lepší.
Michal Šoller (Cognito)

Hodně sterilní vizuál na rádio, které slibuje zábavu. To jsou si Rubeš, Bosák a Šídlo tak podobní?
Vratislav Šlapák (Mustard)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.