IMC Czech Awards: Grand Prix má Symbio za falešného Zemana pro HBO

Nejlepšími agenturami 18. ročníku soutěže direct marketingu jsou Geometry a Momentum, hlavní cenu si odnáší Symbio. Klientem roku je Bohemia Energy. Galavečer se letos nekonal.

IMC Czech Awards

Stejně jako celá vizuální identita IMC Czech Awards, i fyzická podoba cen samotných prošla letos pestrobarevnou transformací. "Záměrem bylo přijít s trofejí, ve které by se jasně odráželo naše přesvědčení, že oceňované kampaně by se měly vyznačovat správnou rovnováhou mezi strategií, kreativní myšlenkou, profesionálním zpracováním a prokazatelnými výsledky. Tato kritéria se stala hranami masivního betonového kvádru, jenž ztělesňuje to správné pnutí mezi těmito hodnotami. Chtěli jsme také narušit zavedenou trojici vítězných barev. Proto se naše zlatá stala červenou, stříbrná tyrkysovou a bronzová fialovou," uvádějí organizátoři soutěže

Výsledky soutěže IMC Czech Awards 2020. Kliknutím zvětšíte

Výsledky soutěže IMC Czech Awards 2020. Kliknutím zvětšíte

Letošní ročník cen IMC Czech Awards zná své vítěze. Trofeje v podobě malých betonových „pilířů kreativity“ si letos domů odnáší celkem 36 projektů. Uděleno bylo celkem 10 zlatých, 13 stříbrných a 13 bronzových ocenění. Klientem ročníku byla zvolena firma Bohemia Energy, agenturou ročníku se staly - se shodným počtem bodů - Geometry Prague a Momentum. Grand Prix si odnáší agentura Symbio za projekt Projev, který se nikdy nestal, který propagoval seriál Bez vědomí české divize americké placené televize HBO. Textaři této kampaně Michaela Pechanová a Martin Svetlík už byli letos oceněni Zlatým perem, jež uděluje český Creative Copywriters Club, cenu si převzali v červenci.

Soutěž od roku 2010 spolupořádají asociace ADMEZ a sekce Aktivační agentury Asociace komunikačních agentur (AKA), letos poprvé neproběhl galavečer s vyhlašováním, který se v minulých létech konal v červnu. „Zasadili jsme se o to, aby se letošní ročník IMC Czech Awards uskutečnil i navzdory všem nástrahám, které nám rok 2020 házel pod nohy. Dá se dokonce říct, že se nám povedlo z nevšedních podmínek vykřesat co nejvíc. I přes hrozbu úplného zrušení a několik odsunutí tak IMC Czech Awards proběhlo ve virtuální podobě, a to s nečekanou účastí. Přihlásilo se 53 projektů ve 14 kategoriích, z nichž 42 se před porotou utkalo o hlavní ceny,“ uvádí ředitel soutěže Martin Pešta.

Vzhledem k vládním opatřením nemůžeme letos ceny vítězům předat na slavnostním večírku jako tomu bylo v minulosti. Výherci si je však budou moci vyzvednout osobně. Z podobného důvodu se neuskuteční ani letošní ročník IMC European Awards, který byl zrušen kvůli pandemii covidu.

Mnohé zúčastněné projekty byly koncipovány jako reakce na ošemetnou situaci, která letos vyvstala v souvislosti s pandemií covid-19. „Mnoho firem muselo či chtělo na nové situace reagovat a jejich kampaně a projekty jsou skvělé. Kvalita všech prací vůbec je letos velmi dobrá. Mnohé mě opravdu příjemně překvapily a myslím, že by mohly směle vykročit vstříc zahraniční konkurenci,“ říká předsedkyně poroty Monika Otradovcová. Pro kampaně, které byly realizovány právě za účelem pomoct širší společnosti vzpamatovat se z covidového šoku, byla ostatně otevřena zvláštní kategorie. Přihlásilo se do ní 10 prací, což z ní činí nejvíce obsazovanou kategorii letošního ročníku. Jako nejlepší práce v této kategorii byla vyhlášena kampaň Nikam nemusíte od agentury Momentum pro klienta Bohemia Energy.

Dvanáctičlenná porota hodnotila všechny práce nejprve odděleně. Projekty, které splnily bodovou hranici, pak postoupily k hromadné online diskusi, kterou předsedkyně popisuje jako přínosnou, zajímavou a profesionální.

V IMC Czech Awards při výběru nejlepších prací rozhoduje rovnováha mezi strategií, kreativní myšlenkou, profesionálním zpracováním a prokazatelnými výsledky. Zároveň jde o jedinou českou soutěž, která je nominační pro evropské finále - vítězné práce všech kategorií postupují do evropského kola.