Letošní ročník cen IMC Czech Awards zná své vítěze. Trofeje v podobě malých betonových „pilířů kreativity“ si letos domů odnáší celkem 36 projektů. Uděleno bylo celkem 10 zlatých, 13 stříbrných a 13 bronzových ocenění. Klientem ročníku byla zvolena firma Bohemia Energy, agenturou ročníku se staly - se shodným počtem bodů - Geometry Prague a Momentum. Grand Prix si odnáší agentura Symbio za projekt Projev, který se nikdy nestal, který propagoval seriál Bez vědomí české divize americké placené televize HBO. Textaři této kampaně Michaela Pechanová a Martin Svetlík už byli letos oceněni Zlatým perem, jež uděluje český Creative Copywriters Club, cenu si převzali v červenci.
Soutěž od roku 2010 spolupořádají asociace ADMEZ a sekce Aktivační agentury Asociace komunikačních agentur (AKA), letos poprvé neproběhl galavečer s vyhlašováním, který se v minulých létech konal v červnu. „Zasadili jsme se o to, aby se letošní ročník IMC Czech Awards uskutečnil i navzdory všem nástrahám, které nám rok 2020 házel pod nohy. Dá se dokonce říct, že se nám povedlo z nevšedních podmínek vykřesat co nejvíc. I přes hrozbu úplného zrušení a několik odsunutí tak IMC Czech Awards proběhlo ve virtuální podobě, a to s nečekanou účastí. Přihlásilo se 53 projektů ve 14 kategoriích, z nichž 42 se před porotou utkalo o hlavní ceny,“ uvádí ředitel soutěže Martin Pešta.
Vzhledem k vládním opatřením nemůžeme letos ceny vítězům předat na slavnostním večírku jako tomu bylo v minulosti. Výherci si je však budou moci vyzvednout osobně. Z podobného důvodu se neuskuteční ani letošní ročník IMC European Awards, který byl zrušen kvůli pandemii covidu.
Mnohé zúčastněné projekty byly koncipovány jako reakce na ošemetnou situaci, která letos vyvstala v souvislosti s pandemií covid-19. „Mnoho firem muselo či chtělo na nové situace reagovat a jejich kampaně a projekty jsou skvělé. Kvalita všech prací vůbec je letos velmi dobrá. Mnohé mě opravdu příjemně překvapily a myslím, že by mohly směle vykročit vstříc zahraniční konkurenci,“ říká předsedkyně poroty Monika Otradovcová. Pro kampaně, které byly realizovány právě za účelem pomoct širší společnosti vzpamatovat se z covidového šoku, byla ostatně otevřena zvláštní kategorie. Přihlásilo se do ní 10 prací, což z ní činí nejvíce obsazovanou kategorii letošního ročníku. Jako nejlepší práce v této kategorii byla vyhlášena kampaň Nikam nemusíte od agentury Momentum pro klienta Bohemia Energy.
Dvanáctičlenná porota hodnotila všechny práce nejprve odděleně. Projekty, které splnily bodovou hranici, pak postoupily k hromadné online diskusi, kterou předsedkyně popisuje jako přínosnou, zajímavou a profesionální.
V IMC Czech Awards při výběru nejlepších prací rozhoduje rovnováha mezi strategií, kreativní myšlenkou, profesionálním zpracováním a prokazatelnými výsledky. Zároveň jde o jedinou českou soutěž, která je nominační pro evropské finále - vítězné práce všech kategorií postupují do evropského kola.

Prezident Pavel uvedl vlastní podcast Podhradí, otázky pokládá Michal Půr

Šéf TV Nova Daniel Grunt: „Není reálné, aby vznikl Czechflix. Může jím být Voyo“

Tištěný časopis Moje psychologie se po půl roce vrací
