IMC Czech Awards: agenturou roku je McCann, klientem Mastercard

Nejlepší agenturou 19. ročníku soutěže direct marketingu byla na galavečeru v Jazz Docku vyhlášena McCann Prague, klientem roku pak Mastercard. Grand Prix letos udělena nebyla.

Vítězové letošních IMC Czech Awards v pražském Jazz Docku. Foto: David Bruner

Vítězové letošních IMC Czech Awards v pražském Jazz Docku. Foto: David Bruner

Organizátoři 19. ročníku soutěže IMC Czech Awards, kterými jsou tradičně Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) spolu s Aktivační sekcí Asociace komunikačních agentur (AKA), ocenili nejúspěšnější české počiny v oblasti direct marketingu. Na slavnostním galavečeru v pondělí v pražském klubu Jazz Dock vyhlásili výherce celkem ve 13 soutěžních kategoriích. Uděleno bylo celkem 29 trofejí, z toho devět zlatých a po deseti stříbrných a bronzových.

Nejúspěšnější agenturou se stala McCann Prague, která zvítězila hned ve třech soutěžních kategoriích, a získala ocenění Agentura ročníku. Vítězství ve dvou kategoriích si připsala agentura Momentum Czech Republic, po jednom zlatu získaly Triad Advertising, WMC Grey, Wunderman Thompson a Symbio Digital. Klientem ročníku se stala společnost Mastercard.

Agenturou ročníku se stala McCann Prague

Agenturou ročníku se stala McCann Prague

Klientem ročníku se stala společnost Mastercard

Klientem ročníku se stala společnost Mastercard

Devět zlatých kampaní

  • McCann Prague ovládla kategorie Influencer marketingSponzoring se svým projektem Mastercard: Získat srdce hráčů? K nezaplacení. Zvítězila též v kategorii Inovativní myšlenka s prací Lego vzalo herní svět šmahem.
  • Momentum Czech Republic zvítězila se svým projektem Kotel a Výbuch pro Bohemia Energy v kategorii Budování značky. V kategorii Spotřebitelské soutěže a loajalitní programy byla jako nejlepší zvolena od agentury Momentum Kinder pohádka.
  • Zlato z kategorie Digitální trefa si odnesla agentura Triad Advertising s kampaní Gambrinus Výkopná 2020.
  • Kategorii Charitativní a neziskový marketing ovládla agentura WMC Praha s projektem Hackathon #znamkamarada.
  • Na nejvyšší stupínek v kategorii Přímá B2B a B2C komunikace vystoupala s projektem Personalizace funguje! pro klienta Innogy Energie agentura Wunderman Thompson.
  • Kategorii Sociální média a brandový obsah ovládla s kampaní Sliby mojí vagíně pro Hartmann-Rico agentura Symbio Digital.

O pořadí rozhodla odborná čtrnáctičlenná porota v čele s ředitelem marketingové komunikace T-Mobilu Ladislavem Báčou. Ta se po dlouhé debatě letos rozhodla neudělit hlavní cenu Grand Prix.

Kompletní výsledky IMC Czech Awards 2021

přihlašovatel, spolupracující projekt klient umístění
Budování značky
Symbio Digital Sliby mojí vagíně Hartmann-Rico bronz
WeDigital Proud Plzeňský Prazdroj stříbro
Momentum Czech Republic Kotel a Výbuch Bohemia Energy zlato
Digitální trefa
McCann Prague Launch Chio Popcorn: From Zero to Movie Hero Intersnack stříbro
Triad Advertising CZ Gambrinus Výkopná 2020 Plzeňský Prazdroj zlato
Charitativní a neziskový marketing
Hullabaloo  #hýbemesehezkyčesky Penny Market  stříbro
WMC Praha, Actum Digital Hackathon #znamkamarada Známkamaráda zlato
Influencer marketing
WeDigital Hody bez kravin Unilever stříbro
McCann Prague, Good Game Mastercard: Získat srdce hráčů? K nezaplacení Mastercard zlato
Inovativní myšlenka nebo koncept
Symbio Digital Kdo zničil reklamu HBO? HBO Europe bronz
Triad Advertising CZ Gambrinus Výkopná 2020 Plzeňský Prazdroj bronz
Wunderman Thompson  Personalizace funguje! innogy Energie  stříbro
McCann Prague, Good Game Lego vzalo herní svět šmahem Lego zlato
Nízkorozpočtové kampaně
Elite solutions Fosílie, s.r.o. E.On bronz
McCann Prague, Good Game Lego vzalo herní svět šmahem Lego stříbro
Produktový launch, relaunch nebo trial
McCann Prague Launch Chio Popcorn: From Zero to Movie Hero Intersnack bronz
Symbio Digital Kdo zničil reklamu HBO? HBO Europe bronz
Boomerang Communication Radegast Ratar – hořké pivo plné hořkých výzev Plzeňský Prazdroj stříbro
Přímá B2B a B2C komunikace
Wunderman Thompson  Personalizace funguje! innogy Energie  zlato
Retail / merchandising / instore marketing
Knowinstore, OnePlanet, OneBusiness  Tokinomo - Robotická ruka L’Oréal Česká republika  bronz
Sociální média a brandový obsah
Fragile Listerine: Najdi svůj typ Johnson & Johnson bronz
Momentum Czech Republic Kinder pohádka Ferrero Česká bronz
Elite Solutions Fosílie, s.r.o. E.On stříbro
Symbio Digital Sliby mojí vagíně Hartmann-Rico zlato
Sponzoring
McCann Prague, Good Game Mastercard: Získat srdce hráčů? K nezaplacení Mastercard zlato
Spotřebitelské soutěže a loajalitní programy
Momentum Czech Republic Kinder pohádka Ferrero Česká zlato
Veřejný zadavatel
Media Age Jak #MUNICHALLENGE přivedla Masarykovu univerzitu od sedmiletého propadu k nárůstu přihlášek o 12 % Masarykova univerzita bronz
Brainz Disruptive Brejlando Magistrát hl. m. Prahy stříbro
Momentum Czech Republic 100 000 projektů pro bezpečné Česko Ministerstvo pro místní rozvoj stříbro

Čeští vítězové mohou do evropského klání

Přihlášek se letos sešlo téměř 50. „Vyhodnocení nejúspěšnějších kampaní letošního ročníku nebylo vůbec jednoduché. Agentury přihlásily opravdu velké množství kvalitních prací, o jejichž konečném pořadí rozhodovaly pouze malé detaily. Obecně lze říct, že kvalita marketingových i reklamních kampaní v Česku roste a je srovnatelná s těmi na nejvyspělejších světových trzích,“ prohlásil ředitel české části soutěže Martin Pešta.

Pro oceněné agentury cesta v soutěži ještě nekončí. Ty nejúspěšnější z IMC Czech Awards se totiž nominovaly do evropského kola, jehož vyhlášení proběhne ještě letos. „Medailisté ze všech kategorií se automaticky nominovali do celoevropského kola, které se uskuteční na podzim pod záštitou Evropské asociace komunikačních agentur (EACA) sídlící v Bruselu. IMC Czech Awards je v tomto unikátní, protože je jedinou lokální soutěží s mezinárodní nadstavbou,“ připomněl ředitel soutěže Pešta.

Fotoreportáž Davida Brunera

Galavečer proběhl v pražském Jazz Docku. Foto: David Bruner

Galavečer proběhl v pražském Jazz Docku. Foto: David Bruner

Trofeje a diplomy čekají na své nové majitele. Foto: David Bruner

Trofeje a diplomy čekají na své nové majitele. Foto: David Bruner

Trofeje a diplomy pro oceněné. Foto: David Bruner

Trofeje a diplomy pro oceněné. Foto: David Bruner

Pořádající ADMEZ reprezentoval výkonný ředitel Tomáš Hájek. Foto: David Bruner

Pořádající ADMEZ reprezentoval výkonný ředitel Tomáš Hájek. Foto: David Bruner

Porotě letos předsedal Ladislav Báča, šéf marketingové komunikace T-Mobilu. Foto: David Bruner

Porotě letos předsedal Ladislav Báča, šéf marketingové komunikace T-Mobilu. Foto: David Bruner

Martin Pešta. Foto: David Bruner

Ředitelem soutěže je Martin Pešta. Foto: David Bruner

Budování značky: bronz pro Symbio

Budování značky: bronz pro Symbio

Budování značky: stříbro pro WeDigital

Budování značky: stříbro pro WeDigital

Budování značky: zlato pro Momentum Czech Republic

Budování značky: zlato pro Momentum Czech Republic

Digitální trefa: stříbro pro McCann

Digitální trefa: stříbro pro McCann

Digitální trefa: zlato pro Triad Advertising

Digitální trefa: zlato pro Triad Advertising

Charitativní a neziskový marketing: stříbro pro Hullabaloo

Charitativní a neziskový marketing: stříbro pro Hullabaloo

Charitativní a neziskový marketing: zlato pro WMC Grey

Charitativní a neziskový marketing: zlato pro WMC Grey

Influencer marketing: stříbro pro WeDigital

Influencer marketing: stříbro pro WeDigital

Influencer marketing: zlato pro McCann Prague

Influencer marketing: zlato pro McCann Prague

Influencer marketing: zlato pro McCann Prague

Influencer marketing: zlato pro McCann Prague

Inovativní myšlenka nebo koncept: bronz pro Symbio

Inovativní myšlenka nebo koncept: bronz pro Symbio

Inovativní myšlenka nebo koncept: bronz pro Triad Advertising

Inovativní myšlenka nebo koncept: bronz pro Triad Advertising

Inovativní myšlenka nebo koncept: stříbro pro Wunderman Thompson

Inovativní myšlenka nebo koncept: stříbro pro Wunderman Thompson

Inovativní myšlenka nebo koncept: zlato pro McCann Prague

Inovativní myšlenka nebo koncept: zlato pro McCann Prague

Nízkorozpočtové kampaně: stříbro pro McCann Prague

Nízkorozpočtové kampaně: stříbro pro McCann Prague

Produktový launch, relaunch nebo trial: bronz pro McCann Prague

Produktový launch, relaunch nebo trial: bronz pro McCann Prague

Produktový launch, relaunch nebo trial: bronz pro Symbio Digital

Produktový launch, relaunch nebo trial: bronz pro Symbio Digital

Produktový launch, relaunch nebo trial: stříbro pro Boomerang Communication

Produktový launch, relaunch nebo trial: stříbro pro Boomerang Communication

Přímá B2B a B2C komunikace: zlato pro Wunderman Thompson

Přímá B2B a B2C komunikace: zlato pro Wunderman Thompson

Retail, merchandising, instore marketing: bronz pro Knowinstore

Retail, merchandising, instore marketing: bronz pro Knowinstore

Sociální média a brandový obsah: bronz pro Fragile

Sociální média a brandový obsah: bronz pro Fragile

Sociální média a brandový obsah: bronz pro Momentum Czech Republic

Sociální média a brandový obsah: bronz pro Momentum Czech Republic

Sociální média a brandový obsah: stříbro pro Elite Solutions

Sociální média a brandový obsah: stříbro pro Elite Solutions

Sociální média a brandový obsah: zlato pro Symbio

Sociální média a brandový obsah: zlato pro Symbio

Sponzoring: zlato pro McCann Prague

Sponzoring: zlato pro McCann Prague

Spotřebitelské soutěže a loajalitní soutěže: zlato pro Momentum Czech Republic

Spotřebitelské soutěže a loajalitní soutěže: zlato pro Momentum Czech Republic

Veřejný zadavatel: bronz pro Media Age

Veřejný zadavatel: bronz pro Media Age

Veřejný zadavatel: stříbro pro Brainz Disruptive

Veřejný zadavatel: stříbro pro Brainz Disruptive

Veřejný zadavatel: stříbro pro Momentum Czech Republic

Veřejný zadavatel: stříbro pro Momentum Czech Republic

Večerem provedl šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust. Foto: David Bruner

Večerem provedl šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust. Foto: David Bruner