Organizátoři 20. ročníku soutěže IMC Czech Awards, kterými jsou tradičně Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) spolu s Aktivační sekcí Asociace komunikačních agentur (AKA), ocenili nejúspěšnější české počiny v oblasti direct marketingu. Na slavnostním galavečeru ve čtvrtek v pražském klubu Jazz Dock vyhlásili výherce celkem v 16 soutěžních kategoriích. Uděleno bylo celkem 28 trofejí, z toho 11 zlatých, 10 stříbrných a sedm bronzových. Celkově se letos v soutěži sešlo 62 přihlášek, což představuje oživení po dvou covidových letech. Porota v čele s Ladislavem Báčou, ředitelem marketingové komunikace T-Mobilu, rozhodovala o pořadí v kategoriích a také o Grand Prix a klientovi ročníku. Agentura ročníku byla určena na základě bodů z kategorií.
Nejúspěšnější agenturou se - stejně jako loni - stala McCann Prague, která zvítězila ve dvou soutěžních kategoriích, k tomu si odnesla čtyři stříbra a jeden bronz, a hlavně obdržela Grand Prix, a to za kampaň 13 minut pro Českou asociaci pojišťoven. Na kampani McCann pracoval společně s agenturou Hero & Outlaw. Letos v Cannes za ni dostaly stříbrného lva a ve čtvrtek večer se kampaň stala Projektem roku v soutěži Zlatý středník. Na IMC Czech Awards byl McCann vyhlášen Agenturou ročníku.

Trofeje měly letos podobu dlažebních kostek. Foto: Tomáš Kříž

Trofeje měly letos podobu dlažebních kostek. Foto: Tomáš Kříž
Úspěšná v soutěži byla tradičně i agentura Momentum Czech Republic, obdržela celkem osm trofejí (tři zlata, tři stříbra, dva bronzy). Momentum spadá do agenturní sítě McCannu. „Obě agentury letos vsadily na sílu vzájemné spolupráce nejen mezi sebou a dalšími experty ze svého ekosystému, ale také na kooperaci mezi různými značkami ze svých portfolií,“ uvádí head of reputation McCann Prague Alice Reindlová. Několik ocenění vzešlo právě ze spolupráce agentur ze sítě McCann, kromě McCannu samotného a Momenta to byly zmíněná Hero & Outlaw (PR), Renegadz (branded entertainment) a Good Game (esport, gaming). Třikrát byly oceněny kampaně agenturní sítě pro značku Chio z portfolia Intersnacku, pět trofejí získaly práce pro Komerční banku, která byla vyhlášena Klientem ročníku.
Dále bodovaly agentury Acomware, Blueglue, Elite Solutions, Flux Films, Fragile, Moris Design, Triad, WeDigital a Wellen.

Agentura ročníku McCann Prague. Foto: Tomáš Kříž

Grand Prix pro kampaň 13 minut od agentury McCann Prague. Foto: Tomáš Kříž

Klient roku Komerční banka. Foto: Tomáš Kříž
Kompletní výsledky IMC Czech Awards 2022
projekt | přihlašovatel | spolupracovníci | klient | umístění |
Budování značky | ||||
To nejlepší ze sousedství | Momentum Czech Republic | Státní zemědělský intervenční fond | zlato | |
Až vyrostu... | Blueglue | SpokojenyPes.cz | stříbro | |
Síla úsměvu | Elite Solutions | E.ON | bronz | |
Digitální inovace v retailu | ||||
První bezobslužná prodejna Vodafone na pražském letišti | Wellen | Vodafone CZ | stříbro | |
Digitální trefa | ||||
Bankovní e-gaming láme rekordy | Momentum Czech Republic | McCann Prague Good Game PHD |
Komerční banka MasterCard |
zlato |
Chio Fried Chicken | McCann Prague | Good Game | Intersnack | stříbro |
Event, field a sportovní marketing | ||||
Bankovní e-gaming láme rekordy | Momentum Czech Republic | McCann Prague Good Game PHD |
Komerční banka MasterCard |
zlato |
E.ON Energy Globe 2021 | Elite solutions | E.ON | bronz | |
Charitativní a neziskový marketing | ||||
Už nikdy fronty na banány | Flux Films | Marek Linhart | Dekomunizace | zlato |
Jak změnit vnímání Komerční banky | Momentum Czech Republic | Komerční banka | bronz | |
Influencer marketing | ||||
Nová Tullamore D.E.W. Honey vyvolala mezi mladými pořádný bzukot | Triad Advertising | Mast-Jaegermeister CZ | zlato | |
Když dobře voníš, může se stát cokoliv | WeDigital | Unilever | bronz | |
Inovativní myšlenka nebo koncept | ||||
13 minut | McCann Prague | Hero & Outlaw Renegadz |
Česká asociace pojišťoven | zlato |
Bankovní e-gaming láme rekordy | Momentum Czech Republic | McCann Prague Good Game PHD |
Komerční banka MasterCard |
stříbro |
Integrovaná komunikace | ||||
To nejlepší ze sousedství | Momentum Czech Republic | Státní zemědělský intervenční fond | stříbro | |
Nízkorozpočtové kampaně | ||||
Už nikdy fronty na banány | Flux Films | Marek Linhart | Dekomunizace | zlato |
Snow Report | McCann Prague | Mont Gelé Gear | bronz | |
Produktový launch, relaunch nebo trial | ||||
Tullamore D.E.W. Honey vymazala 8letý náskok konkurence | Triad Advertising | Mast-Jaegermeister CZ | zlato | |
Chio Fried Chicken | McCann Prague | Good Game | Intersnack | stříbro |
Přímá B2B a B2C komunikace | ||||
Jellení přání | Wellen | Wellen | stříbro | |
Automatická distribuce personalizovaných dopisů | Acomware | Astratex | stříbro | |
Retail koncept | ||||
Koncept prodejen Super zoo | Moris Design | Super Pet | zlato | |
První bezobslužná prodejna Vodafone na pražském letišti | Wellen | Vodafone CZ | bronz | |
Sociální média a brandový obsah | ||||
Pilot pen - Napiš, vymaž, přepiš | Fragile agency | Václav Čížek | zlato | |
13 minut | McCann Prague | Hero & Outlaw Renegadz |
Česká asociace pojišťoven | stříbro |
Chio Fried Chicken | McCann Prague | Good Game | Intersnack | stříbro |
Spotřebitelské soutěže a loajalitní programy | ||||
Bankovní e-gaming láme rekordy | Momentum Czech Republic | McCann Prague Good Game PHD |
Komerční banka MasterCard |
stříbro |
Veřejný zadavatel | ||||
Antibiotika | McCann Prague | Remmark Engage Hill |
Státní zdravotní ústav | zlato |
To nejlepší ze sousedství | Momentum Czech Republic | Státní zemědělský intervenční fond | bronz | |
Grand Prix 13 minut | ||||
Klient ročníku Komerční banka | ||||
Agentura ročníku McCann Prague |
Jedenáctkrát zlato
- Grand Prix a také zlato z kategorie Inovativní myšlenka nebo koncept si odnesla kampaň 13 minut, kterou pro Českou asociaci pojišťoven připravily agentury McCann Prague a Hero & Outlaw.
- Kampaň Bankovní gaming láme rekordy, kterou pro Komerční banku a MasterCard připravily Momentum ve spolupráci s McCannem, Good Game a PHD, zvítězila v kategoriích Digitální trefa a Event, field a sportovní marketing.
- Po dvou zlatých brala rovněž kampaň pro Tullamore D.E.W. Honey klienta Mast-Jaegermeister CZ od agentury Triad. Zvítězila v kategoriích Produktový launch, relaunch nebo trial a Influencer marketing.
- Dvě vítězství, a to v kategoriích Charitativní a neziskový marketing a Nízkorozpočtové kampaně, si připsala také kampaň Už nikdy fronty na banány. Pro iniciativu Dekomunizace ji vytvořili Flux Films společně s Markem Linhartem.
- Za nejlepší Budování značky byla oceněna agentura Momentum Czech Republic, a to díky práci To nejlepší ze sousedství pro Státní zemědělský intervenční fond.
- McCann Prague společně s agenturami Remmark a Engage Hill byly zlatem oceněny v kategorii Veřejný zadavatel, za kampaň Antibiotika pro Státní zdravotní ústav.
- Nejlepší Retail koncept předvedl Moris Design, zlato si odnesl za koncept prodejen Super zoo pro klienta Super Pet.
- A v kategorii Sociální média a brandový obsah byla zlatem oceněna agentura Fragile, za kampaň Napiš, vymaž, přepiš pro značku Pilot Pen Václava Čížka.
Obrazem ze slavnostního večera

Trofeje měly letos podobu dlažebních kostek. Foto: Tomáš Kříž

Trofeje měly letos podobu dlažebních kostek. Foto: Tomáš Kříž

Slavnostní vyhlášení proběhlo v pražském Jazz Docku. Foto: Tomáš Kříž

Ředitel soutěže Petr Šimek (Wellen) a Ondřej Gottwald, předseda sekce Aktivační agentury při Asociaci komunikačních agentur. ADMEZ a AKA jsou pořádajícím subjekty IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Tomáš Hájek, výkonný ředitel ADMEZ. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Vítězové jedné z kategorií IMC Czech Awards. Foto: Tomáš Kříž

Zahrál DJ Poeta. Foto: Tomáš Kříž

Slavnostní vyhlášení proběhlo v pražském Jazz Docku. Foto: Tomáš Kříž

Linda Bartošová už nebude moderovat Spotlight

Jakub Zelenka a Apolena Rychlíková chystají novou mediální platformu

Lenka Černá: Economia je na cestě k zisku. Respekt byl stát ve státě

Čestmír Strakatý bude pro CzechCrunch uvádět nový podcast o moderním Česku
