Influencery pro L’Oréal ve třech zemích zajistí WS Czech a slovenská AMI

Kosmetický gigant sjednotí správu influencerských aktivit pod jediné konsorcium agentur.

Dara Rolins. Foto: Globus

Patrně nejznámější influencerkou L’Oréalu je zpěvačka Dara Rolins. Foto: Globus

Kosmetický koncern L’Oréal přechází v Česku, na Slovensku a v Maďarsku na model jednoho partnera v oblasti influencer marketingu. Na základě dlouhodobé spolupráce si pro to vybral v uzavřeném výběrovém řízení konsorcium agentur WS Czech a AMI Communications Slovakia, které se postará o zajištění influencerských spoluprací pro všech 27 značek napříč těmito trhy. Patří mezi ně L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York, Vichy, Lancôme, Yves Saint Laurent, Giorgio Armani, Kérastase či Matrix.

Objem influencerských aktivit koncernu se meziročně navyšuje, v letošním roce 2023 značky z portfolia L’Oréalu spolupracovaly se stovkami osobností z řad influencerů a celebrit v rámci více než 500 realizovaných kampaní. K hlavním tvářím L’Oréalu patří na Instagramu Dara Rolins nebo Petra Lovely Hair, na TikToku pak Ela Yababy nebo Sairem. Plán na příští rok počítá s navýšením objemu kampaní o desítky procent, čemuž odpovídá také meziroční navýšení plánovaných investic.

Řešení s názvem Onefluence, tedy centralizaci služeb pro správu influencerských aktivit pod jediného partnera, je součástí dlouhodobého plánu L’Oréalu, jehož cílem je synergie veškerých marketingových investic, mediálního plánování a vyhodnocování návratnosti. Jde také o snahu zjednodušit klíčové interní procesy, včetně centralizace dat a zároveň snížení celkových nákladů.

„Influencer marketing patří mezi klíčové oblasti našich marketingových investic. Proto, abychom si udrželi dominantní pozici v oblasti krásy, musíme neustále reagovat na vyvíjející se trendy,“ řekl Jan Los, chief marketing & digital officer L’Oréal pro Česko, Slovensko a Maďarsko. „Spotřebitelé jsou stále uvědomělejší a jejich vztah ke značkám a jejich aktivitám se mění s důrazem na důvěru a autenticitu. Pro rady se obrací k odborníkům, ale zároveň se z nich samotných stávají tvůrci, kteří vytvářejí obsah na sociální sítě. Vedle doporučení hledají také různé způsoby zábavy, přičemž důležitou roli hrají specifika jednotlivých platforem, v poslední době zejména dynamické prostředí sítě TikTok. Abychom byli schopni na všechny tyto aspekty reagovat, bylo pro nás důležité centralizovat řízení na jedno místo a zvolit si partnera, který bude stavět nejen na zkušenostech spolupráce s influencery, ale také znalosti našich značek,“ vysvětluje Los.

„Kromě PR už se společností L’Oréal nějakou dobu spolupracujeme i v oblasti influencer marketingu. Naše vítězství v tendru je zároveň kompliment na práci odvedenou během roku 2023,“ pochvaluje si Vítězslav Horák, managing director a spolumajitel WS Czech, jejíž kanceláře v Praze a Budapešti jsou součástí sítě Weber Shandwick.

Sdílejte