Info.cz zpoplatní všechny texty, pomůže s tím Malý

Web v čele s Michalem Půrem bude chtít za měsíc 99 Kč. Cílem je získat 10.000 abonentů.

Názorový web Info.cz z mediálního konglomerátu Czech Media Invest kolem Daniela Křetínského se rozhodl plně zpoplatnit veškeré své články. Z takzvaného tvrdého paywallu vyjme jen podcasty ve zvuku a video. Médiáři to potvrdil šéfredaktor Info.cz Michal Půr. „Považujeme za normální, že za obsah se platí,“ vysvětluje zpoplatnění podobně, jako nedávno šéfredaktorka ekonomického deníku E15 Tereza Zavadilová, když list do té doby rozdávaný grátis přecházel začátkem letoška na placené výtisky i elektronické verze v PDF. „Výjimečně se můžeme rozhodnout něco otevřít, ale defaultně bude všechno zavřené,“ doplňuje Půr k Info.cz.

Martin Malý. Repro: maly.cz

Zpoplatnění Info.cz dostal technicky na starost Martin Malý. Repro: maly.cz

Systém zpoplatnění dostal v týmu Info.cz na starosti programátor a publicista Martin Malý. Ten se dosud staral o paywall Hospodářských novin. „Martin Malý přechází z Economie do Info.cz. Nastoupí na začátku října. Bude mít na starosti placený obsah, který se chystáme zavést od října,“ podotkl Půr k termínu, kdy má web na placený systém přejít. Ceník bude jednoduchý: za měsíc přístupu k webu se má platit 99 Kč, za roční přístup 990 Kč. „Předplatitelé uvidí web bez agresivních reklam,“ doplňuje šéfredaktor Půr.

Info.cz zatím Křetínského mediální firma dotuje, zpoplatněním se chce dostat do černých čísel. Letošní rekord návštěvnosti činil 2,2 milionu uživatelů v březnu. Teď v srpnu, poté, co Info.cz právě kvůli zpoplatnění přestalo využívat odkazy z homepage Seznamu a taky z webů sesterské firmy Czech News Center, mělo návštěvnost zhruba šestkrát nižší než v rekordním březnu, lehce přes 340.000 uživatelů. Roli v tom hraje i sezonalita, o letních prázdninách návštěvnost webů obecně klesá. „Ideálním cílem je převést 10.000 z nich na předplatitele,“ uzavírá Michal Půr.

Sdílejte