Názorový web Info.cz vydavatelství CMI News, z mediální skupiny Czech Media Invest kolem Daniela Křetínského, spustil dlouho avizovaný paywall. Od pátku je tak většina textů na webu k přečtení jen za poplatek. Ten činí 49 Kč za jeden článek, respektive 99 Kč za měsíc či 1.089 Kč ročně.
K mání je také balíček za 4.999 Kč, které zahrnuje roční předplatné měsíčníku I neboli Íčko, knihy v edici Info jako Vertikály svobody, Zrůdy StB či Zlatá dvacátá, účast na natáčení libovolného redakčního podcastu a exkurze v redakci a oběd s šéfredaktorem Michal Půrem.
Ten je zatím s tím, jak se zájem čtenářů o abonmá vyvíjí, spokojen. „Počet předplatitelů zatím zveřejňovat nebudeme. Můžu ale prozradit, že jsme za posledních 24 hodin splnili zhruba třetinu plánu, který jsme měli na celý měsíc,“ řekl Médiáři. Loni stanovil plán získat celkově 10.000 předplatitelů. Ti se mohou rekrutovat hlavně z návštěvníků webu, kterých podle oficiálního měření Netmonitor bylo v březnu bezmála 590.000.
CMI News rovněž na duben avizovala spuštění služby Gazetisto, platformy, která by měla umožnit tvůrcům na internetu publikovat a nechat si za původní obsah platit přímo od čtenářů. Na nové službě pracují bývalý mediální manažer Vladimír Piskáček a programátor a publicista Martin Malý. Ten technicky zajišťuje i paywall.
Čtyřletý kontrakt od CzechTrade
Půrem řízená mediální firma CMI News navíc vyhrála soutěž na provoz portálu pro podnikání a export BusinessInfo.cz, který spadá pod ministerstvo průmyslu a obchodu, respektive státní agenturu CzechTrade. Pod ní web funguje od roku 2001. V čele redakčního týmu zůstává Pavel Hubáček, který ho vedl donedávna pod vydavatelstvím Mladá fronta. Čtyřletý kontrakt podle informací Médiáře dosahuje kolem pěti milionů korun ročně.
Mladá fronta, která ke konci loňska ukončila svůj provoz, portál pro CzechTrade provozovala od roku 2013. Poslední, čtyřletá zakázka měla trvat do listopadu 2021.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Exnovináři žurnalistiku milují, přesto si odchod chválí

AMI Digital Index 2023: Češi tráví na sítích míň času než loni. Prudce přibývá dlouhých videí
