Sociální síť Instagram přináší několik novinek, které uživatelům mají usnadnit vyhledávání a také nakupování přímo v aplikaci. Jednou z nich je také nový účet @shop, který spravuje Instagram a který nabízí produkty od populárních značek z celého světa. Profil shromažďuje zboží různých obchodů podle aktuálních trendů. Každý den se na něm objevují nové položky. Každá z nich je zároveň označena nákupní ikonou, takže se uživatelé mohou nechat přesměrovat přímo do příslušného e-shopu, kde si výrobek zakoupí.
Mezi inovace patří též zmíněné vylepšení vyhledávání. Hlavní změnou je nový design navigační lišty, která nyní zahrnuje také zkratky na IGTV a Obchod. Uspořádání videií v IGTV také prošlo několika změnami, zejména v přesnějším doporučování obsahu. Pod záložkou Obchod uživatelé najdou populární produkty a nový filtr kategorií v navigační liště. Další témata se přizpůsobují zájmům uživatele podle toho, co nejčastěji vyhledává. V dalších týdnech by do zobrazeného obsahu ve vyhledávání měly přibýt také příběhy uživatelů.