V Cannes se rozdávali Lvi v kategorii Film Craft, ale na české práce se nedostalo. VMLY&R neproměnila ani jednu ze tří svých nominací. Zůstává ale jedinou českou agenturou, která své práce dostala na shortlist a další šanci má v kategorii PR. Grand Prix z kategorie Film Craft mají agentury Final Cut a Droga5 za kampaň pro noviny The New York Times. V soutěži Young Lions bohužel české týmy nedosáhly na první tři pozice v kategoriích Print ani Marketers.

Sociální síť Instagram nabídne nákupy přímo v aplikaci

Nákupní údaje stačí vyplnit jen jednou, apka si je poté uloží

Nákupní údaje stačí vyplnit jen jednou, apka si je poté uloží

Sociální síť Instagram testuje další nástroj, který má jeho uživatelům umožnit nakupovat přímo v aplikaci. Vybrané firmy totiž mohou kromě inzerování produktů a odkazovaní na svůj e-shop nabídnout přímo na Instagramu takzvaný checkout, tedy vytvoření i uhrazení objednávky. Zákazníci si tak mohou zakoupit produkty, aniž by museli opustit aplikaci.

Uživatelům stačí pouze vybrat si zboží a při rozkliknutí jeho detailů jim Instagram nabídne možnost nákupu. Podobně jako v jiných e-shopech si pak zákazníci vyberou barvu, velikost nebo jiné parametry a objednávku uhradí připojenou kartou. Údaje adresáta přitom stačí vyplnit pouze při prvním nákupu, aplikace si je poté uloží.

Instagram uživatele také pravidelně informuje o stavu objednávky prostřednictvím notifikací. Nástroj je zatím dostupný pouze pro vybrané značky a jen v rámci testování, Instagram však plánuje jeho rozšíření.