Sociální síť Instagram rozšiřuje možnosti nakupování ve své mobilní aplikaci. Nákupy v Instastories, které začala testovat v červnu, se nyní rozšiřují do 46 zemí, v nichž Instagram funguje. Vzhledem k tomu, že nakupování skrze stálé příspěvky je u nás zpřístupněné také, je pravděpodobné, že Česko bude jednou z těchto zemí. Po rozkliknutí nákupní ikonky se uživatelům zobrazí detaily o produktu a přesměrování na příslušný e-shop.
Nákupní příspěvky ve Stories si měsíčně zobrazí až 90 milionů uživatelů. Instagram proto přichází s další novinkou, jak uživatelům usnadnit přístup k produktům. Tou jsou nákupy pod záložkou hledání. Uživatelé mohou složku s obchodními příspěvky najít mezi kategoriemi v horní liště, a dostat se tak k novým obchodním profilům. Instagram plánuje novinku spustit globálně během následujících týdnů.
Instagram se také v posledních týdnech soustředí na bezpečnost. U vysoce sledovaných profilů mohou uživatelé objevit ikonu s informacemi o daném účtu, jako je datum založení, počet sledujících, účty se stejnými sledujícími, změny názvu profilu a reklamní kampaně, které na něm zrovna probíhají. Tyto profily mohou také zažádat o verifikační odznak, který potvrdí pravost daného účtu.
Druhým bezpečnostním rozšířením je podpora aplikací třetích stran, které zajišťují dvoufázové ověření přihlašování. Ty si mohou uživatelé jednoduše propojit s Instagramem v jeho nastavení.