Ve čtvrtek proběhla v sídle Microsoftu konference Content marketing 2017. Kromě Johna Wilperse zaujal Jakub Mařík z Bsnapu, svou typologií vlivných českých postav na Instagramu.

Instagram zavádí plnohodnotné reklamy, v Česku „do konce roku“

Obrázková síť pouští mezi 300 milionů svých uživatelů marketéry. Vychází z vlastního testování s vybranými značkami a při cílení vyjde z dat od mateřského Facebooku.

Instagram zavádí pod fotografiemi nová reklamní tlačítka. Repro: Instagram

Instagram zavádí pod fotografiemi nová reklamní tlačítka. Repro: Instagram

Rok a půl po zavedení zkušebního provozu uvádí sociální síť Instagram plnohodnotnou nabídku inzertních formátů a postupů. Dosud možnosti reklamy zpřístupňovala v uzavřeném testu jen vybraným klientům jako Disney, Michael Kors, Electronic Arts či The Gap, teď jich může využít firma „jakéhokoli typu a velikosti“, oznámila firma v úterý.

Instagram se svými více než 300 miliony uživatelů celosvětově byl dosud využívaný především marketéry značek, kterým jsme vyšli vstříc vizuálními formáty, foto i video, a cílením zaměřeným na co nejširší zásah. Přidáním nových, klikatelných formátů a rozšířením možností cílení přibližujeme Instagram i výkonovým marketérům, jejichž cíle jsou prodejní,“ komentoval pro Médiář Peter Podolinský, v Dublinu sídlící client partner Facebooku a také Instagramu pro Česko.

Značky, agentury i další skupiny si budou moci vytvářet formáty reklam, jako to dělají na Facebooku, který Instagram od jara 2012 vlastní. Instagram přitom zdůrazňuje, že je především mobilní platformou – sítí, kterou uživatelé prohlížejí hlavně na přenosných telefonech a tabletech. Argumentuje přitom výsledky výzkumu od Nielsen Brand Effect na dosavadních 475 kampaních, totiž že odezva z reklam v jeho síti je 2,9x vyšší, než kolik Nielsen běžně měří v online prostředí.

Reklamní formáty měly dosud podobu obrázků, videospotů či souborů fotek, všechno se to odehrávalo v prostředí aplikace, bez odkliku jinam. Teď Instagram nově umožní vodit lidi pryč – na internetové stránky inzerentů či podporovat prodeje mimo web. Zavádí se tak tlačítka, a to k přihlášení se na webu (Sign Up, Learn More), nákupu výrobku (Shop Now) či stažení aplikace (Install Now). „V příštích dnech je začneme testovat,“ uvádí Instagram.

Ještě letos pak Instagram od mateřského Facebooku hodlá začít využívat cílení pomocí sociodemografických údajů a informacích o zájmech, které uživatelé zanechávají na Facebooku. Nákup reklamy bude možné „v následujících měsících“ začít provádět přes rozhraní (API) Instagram Ads a také přes standardní reklamní rozhraní Facebooku. Instagram tak chce, jak také uvedl, využít to nejlepší, co funguje pro inzerenty právě na rozšířenějším Facebooku – těch, kteří inzerují na Facebooku, je podle Instagramu víc než dva miliony.

V Čechách můžeme očekávat, že Instagram Ads bude možné nakupovat do konce letošního roku. Jde o prémiové, vizuální médium, marketéři tedy mohou očekávat, alespoň ze začátku, vyšší ceny.

„Začneme otevřením rozhraní Instagram Ads vybrané skupině Facebook Marketing Partners a agentur, celosvětově to chceme rozšířit v průběhu letošního roku,“ přiblížil Instagram v oficiálním prohlášení. „V následujících týdnech budeme tyto nové formáty testovat, začínáme ve Španělsku na úzce vybrané skupině výkonových marketérů a postupně podle výsledků testu rozšíříme i na další inzerenty a trhy. V Čechách můžeme očekávat, že Instagram Ads bude možné nakupovat do konce letošního roku. Jejich konečná podoba a možnosti ještě nejsou finální, záleží právě na výsledcích těchto testů,“ přibližuje Peter Podolinský.

„Jde o prémiové, vizuální médium, marketéři tedy mohou očekávat, alespoň ze začátku, vyšší ceny. Doporučujeme potenciálním inzerentům připravit si strategii a redakční kalendář obsahu do konce letošního roku a zatím organicky sdílet kvalitní, vizuálně atraktivní obsah, který bude podkladem pro naše schválení inzerenta pro Instagram Ads,“ podotkl Podolinský.

Vysoké ceny nebudou vždy vadit. „Rozhodně nepůjde o klasický reklamní systém. Nebude to pro každého klienta, ale pouze pro ty, kteří na to budou mít peníze, vhodný produkt a kvalitní vizuální obsah,“ je přesvědčen Tomáš Votruba z agentury TL5 Digital, která na Instagramu spravuje profil tuzemských zastoupení Milka, Aperol Spritz nebo Metaxa.