Jak ovládnout jednu z nejmodernějších komunikačních platforem dneška? Ukázali jsme, jak se naučit či zdokonalit v tom, jak dělat Instagram pro lidi a pro značky.
Instameet Summit 2017 byl už čtvrtou akcí z našeho výročního cyklu Marketing obrazem/videem (v roce 2014 jsme Instagramem začínali, v roce 2015 jsme přidali Periscope a Snapchat, v loňském roce 2016 si Snapchat vynutil vlastní Snapujem!, letos je to znovuzrozený Instagram). Letošní summit nachystal Médiář společně s Lukášem Dobrovolným.
Akce proběhla ve čtvrtek 4. května 2017 od 9 do 18 hodin v útulném kinosálu a dalších prostorách Francouzského institutu v Praze, Štěpánská 35, Praha 1. Účastníci potkali zástupce agentur Peppermint Digital, Socialbakers, Nielsen Admosphere, Kontentino, Socialsharks, Zaraguza, LCG New Media, řadu odborníků a influencery také z rádia i z televize. Rozdali jsme ceny za víc než 100.000 Kč, včetně vstupu na Engage 2017. Agentura Peppermint Digital jako hlavní partner akce zajistila přenos přes Stories na Instagramu.
Celodenní program jsme rozdělili na dvě části: konferenci a workshopy.
Konference
Moderátor: Ondřej Aust, šéfredaktor Médiáře
9.00 - 9.30
snídaně
9.30 - 10.25
Čísla
Na internetu jde měřit všechno a na Instagramu to není jiné. Úvodní panel detailně přiblížil veškeré metriky, které lze z Instagramu vyčíst a použít. Martin Paukert, analytik sociálních médií z agentury Peppermint Digital poradil s těmi hlavními a ukázal také konkrétní případ výkonnostní kampaně na Instagramu.
→ Stáhněte si prezentaci Martina Paukrta
Jak to vypadá v Česku - přesouvá se pozornost uživatelů od Facebooku právě na Instagram? A jak je na tom dnes Snapchat? Řekne Tomáš Pflanzer, head of digital Nielsen Admosphere. Před rokem jste ho viděli na Snapujem!, teď přinese zbrusu nová data.
→ Prohlédněte si prezentaci Tomáše Pflanzera
Sociální síť a data? Čekáte Josefa Šlerku. Ten žezlo šéfa výzkumu předal, dosahy a vztahy na českém Instagramu díky tomu popíše Jana Ada Kubíčková, research & analysis manager Socialbakers.
→ Stáhněte si prezentaci Jany Ady Kubíčkové
Plus 15 minut panelové diskuse.
10.25 - 10.45
coffee break
10.45 - 12.00
Obsah
„Snapchat umřel“ a Instagram si z něho hodně vzal. Kdy je lepší sázet fotky a kdy točit video do Stories? A kde vůbec obsah brát? Popíšeme základní i nadstavbové formáty Instagramu.
Adam Zbiejczuk (Influencer.cz) se vás pokusí přesvědčit, že nejlepší influenceři jsou ti nejmenší - obyčejní lidé, kteří jsou oblíbení v podstatě jen mezi svými kamarády. To také ukazují data z platformy IndaHash, která funguje jako marketplace zaměřený na mikroinfluencery už ve víc než 30 zemích světa, včetně Česka.
→ Stáhněte si prezentaci Adama Zbiejczuka
Bohumil Pokštefl, chief operations officer intuitivního nástroje pro sociální sítě Kontentino, nabídne možnosti, jak vědecká fakta o vnímání obrazu lidským mozkem využít pro tvorbu obsahu právě na Instagramu. Proč si dát záležet na špičkové vizualitě a přitom zachovat realitu.
→ Stáhněte si prezentaci Bohumila Pokštefla
Jak zmrzlina Ben & Jerry’s úspěšně kombinovala formáty, efektivizovala pomocí dat a místo globálního použila lokální obsah? Popíše nám Daniel Krásný z agentury Socialsharks.
→ Stáhněte si prezentaci Daniela Krásného
O životě instagramového influencera ve spolupráci s předními značkami bude v rozhovoru s Ondřejem Austem mluvit Zorka Hejdová, moderátorka rádia Evropa 2 a televize Nova.
Plus 15 minut panelové diskuse.
12.00 - 13.00
oběd
13.00 - 14.00
Reklama
Instagramu bez reklam odzvonilo. Inzerce se do našich timeline tlačí každý den. Opravdu funguje? Má cenu investovat? A jak reklamu na Instagramu ovládnout? Od Fofoly přes Čokorebely ke Kodiakovi to vezmou Peter Mižík, mediální stratég agentury Zaraguza, a Martina Kadlecová, digital specialist Škoda Auto.
→ Stáhněte si prezentaci Petera Mižíka
Nejnovější formát, reklamu ve Stories, na Instagramu zkouší, měří a představí Vojtěch Lambert, šéf agentury LCG New Media.
→ Stáhněte si prezentaci Vojtěcha Lamberta
Jak nejlíp budovat osobní brand na Instagramu? Aleš Nešetřil o tom napsal celou knihu The Perfect Grid Book, a to nejdůležitější připravil exkluzivně pro vás.
→ Stáhněte si prezentaci Aleše Nešetřila
A jakou reklamu umí Instagramu udělat televize, přijde dosvědčit Patricie Solaříková. Denně ji vídáte v Ulici na Nově, vůbec poprvé vystoupí na marketingové konferenci. Jak si udělat reklamu vcelku obyčejným obsahem, to nám osobně popíše nejsledovanější mladá česká herečka na Instagramu.
Plus 15 minut panelové diskuse.
14.00 - 14.15 coffee break
14.15 - 15.15
InstaKatovna
Soutěž o nejlepší firemní profil na Instagramu
Pětice našich nekompromisních katů sestaví top 10 českých a slovenských instagramových profilů značek, která se do soutěže přihlásí. V panelové diskusi řádně propereme jejich kvality i nedostatky a oceníme tři nejlepší. Na své si přijdou i diváci, které zapojíme do hlasování o hodnotnou cenu - vstup na Engage 2017.
Ceny pro vítězné Instagramy
- Předplatné plánovacího nástroje Planoly na 1 rok v hodnotě 48.000 Kč
- Předplatné platformy BrandCloud pro správu obsahu v hodnotě 36.000 Kč
Cena pro hlasujícího diváka
- Vstup na Engage Prague 2017 v hodnotě 17.550 Kč
Workshopy
16.00 - 16.30
Kreativní / Tereza Menclová
Představí, jakými směry se může ubírat váš Instagram, jak pracovat s kompozicí obrazu, jak upravovat fotografie, a to nejen v aplikaci VSCO.
16.30 - 17.00
Influencerský / Lenka Stříteská
Jak v praxi funguje takzvané “kolábko” - spolupráce vlivných se značkami, které výměnou za komunikaci na kýžené publikum poskytují peněžní i nepeněžní plnění. Co to přináší? Jaké jsou naopak nevýhody?
17.00 - 17.30
Dodavatelský / Aki Votrubová & Lukáš Dobroš
Naučí, jak připravit nabídku a prodat správu Instagramu jako dodavatel klientovi či agentuře.
17.30 - 18.00
Firemní / Barbora Drašnarová
Digitální marketérka z týmu marketingové komunikace mobilního operátora T-Mobile popíše užití a užitek z Instagramu pohledem velké firmy. Jak síť používat ke komunikaci se zákazníky? Jak spolupráci s influencery řídit? Jak s nimi plánovat a připravovat obsah?