Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 46. týden 2017
- Freshlabels: Surreal (55 %)
značka, klient: Freshlabels - Tipsport: Tipsport Casino / Hynek Čermák ( 36 %)
značka: klient: Tipsport - Zaraguza: Teď na to máte (31 %)
značka, klient: Škoda Auto
- Publishers: Nejsme autopůjčovna (23 %)
značka, klient: SmileCar - X Production: Lupiči (23 %)
značka, klient: Intersport
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každo u z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Surrealistický refresh (55 %)
Módní značka Freshlabels spustila novou kampaň. Poběží na sociálních sítích organicky i formou placené propagace. „Kampaň jsme plánovali od června letošního roku. Cílem je podpořit brand awareness Freshlabels a zesílit vnímání značky jako objevitele, který se nebojí dělat věci jinak,“ uvedl Jan Bouška, zakladatel a marketingový ředitel Freshlabels. Režie spotu se ujal Michal Budínský, který se zároveň postavil také za kameru. Art direktorskou roli přijala Andrea Katonová.
Spot doplňuje hudba od Sifon / WWW Neurobeat a hrají v něm Jacqueline Amadou Titi, Jan Vegy Táborský, Naomi Adachi, Kuba Kaifosz, Klára Zitová a Radim Vik.
Docela vtipně rozhejbanej katalog. Je to hezký, barevný, jen to nemuselo být tak dlouhý.
Adam Roučka
Vizuální porno. Za mě fresh.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)
Mám ráda odvážné věci. I když surrealismus si představuji ještě trochu odvážněji, tohle je ještě dost uhlazené. Každopádně je to výrazné, baví mě to.
Iva Hadj Moussa 9(McShakespeare)
Já chápu, že tohle neni pro každýho, ale mě to úplně vystřelilo na orbit. Úá. Super obraz, super hudba, super vítěz týdne!
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Von ten surrealismus, když na něj nejsou prachy, je prostě nechutnej. Nápady jsou tam pěkný. Škoda, že to neříká vůbec nic.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Tohle je takové instantní fashion porno. Jednou dvakrát poslouží, ale potřetí už to vidět nemusím. Chybí mi tam (bacha, teď to přijde) příběh, kvůli kterému bych si tu značku zapamatoval, ale třeba ji začal mít rád, smajlík.
Lukáš Hvozdecký
Lajk. Konečně někdo pochopil, že reklama na tenhle segment a služby se nemusí tvářit jako reklama, ale klidně jako klip nebo showreel. A za WWW dávám ještě nějaký to procento navíc.
Miky Karas (Symbio)
Nebylo to nudný. A asi nějaký efekt to bude mít.
Will Rust
Body za odvahu, snahu se odlišit, udělat něco jinak, a za exekuci. Ale minuta a dvacet sekund v době tlačítka ‚Přeskočit reklamu‘?
Pavel Hacker
2. Jak sází Hynek Čermák (36 %)
Tipsport připravil intenzivní televizní a online kampaň ke spuštění online casina. Televizní spot bude poprvé nasazen v neděli 12. listopadu, displejová online reklama následující pondělí. Kampaň poběží do konce roku s nejintenzivnější částí první tři týdny.
Spot vznikl interně v Tipsportu v produkci společnosti Target Pictures. Reklamu natočilo v secesních interiérech pražského Grand hotelu Evropa režisérské duo John Doe, do hlavních rolí byli obsazeni Pavel Kikinčuk, Olga Plojhar Bursíková a Hynek Čermák, který s Tipsportem spolupracuje dlouhodobě.
Reklama diváka zavede do casina, kam se mezi klasickou klientelu vmísí padesátník v pyžamu. Štěstí mu přeje a série výher mu přinese balík peněz. Finální scéna stejného hráče zastihuje v pyžamu u manželské postele a s notebookem. Spot ukazuje, že stejné vzrušení ze hry jako v klasickém casinu lze zažít i ve virtuálním prostředí.
Kdyby líp prodali pána v pyžamu s kartáčkem v kasínu, mohlo to být zábavný. Takhle je to jen dlouhej zamotanej maglajz, ve kterym se ztrácím a dostávám chuť na Staropramen. Neví někdo proč?
Adam Roučka
To je super nápad, ukázat, že můžu z obýváku hrát klidně třeba proti Jamesi Bondovi! A jaký štěstí, že to nikoho doteď nenapadlo dát do reklamy, co? Nebo snad jo?
Vladimír Zikmund (Zaraguza)
Hezká žánrovka. Škoda jen té paní na konci, která říká Láďovi, že už by to stačilo - její sterilní projev zní jako z jiné planety.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Konec docela fajn, i když je to očekávaný. Neni to pecka pecek ale bohatě to stačí na druhé místo v tomto týdnu.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Nejlepší na tom je ta Bondovská hudba, co vůbec není z Bonda, takže se za ní neplatilo. Ale kdyby byl ten chlap sympatičtější, zápletka méně předvídatelná a celý to mělo o půl minuty míň, bylo by na světě lépe.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Doteď jsem netušil, že v ruletě hrajou hráči proti sobě...? Desetisekundový sponzorák mi přijde vtipnější a víc na komoru než dlouhá verze.
Lukáš Hvozdecký
Sice můžu hrát kdykoliv budu chtít, ale nikde se u toho nebudu cejtit jako v casinu. Osobně bych pro znázornění ‚hraní kdekoliv budu chtít‘ volil jinej nápad, než ten na první dobrou.
Miky Karas (Symbio)
Nevím proč na to mám koukat minutu a 22 vteřin, když ten „vtip“ byl jasný od začátku? Taky nejhorší soundalike Bonda všech dob.
Will Rust
Nápad je typu ‚napadne 98 lidí ze 100‘, slušná exekuce z toho dělá rozumný průměr.
Pavel Hacker
3. Škoda dál oživuje minulost (31 %)
Škoda připravila kampaň pro svou novou Fabii, pojmenovala ji Teď na to máte. Zákazníky totiž láká na nízké splátky. Výrobce automobilů cílí především na zákazníky, kteří preferují pořízení vozu bez placení ihned propaguje tak nejen nové automobily, ale také své značkového financování Škoda Finance, kde klientům nabízí nízké splátky, pětiletou záruku a řadu dalších benefitů. Nabídka se vztahuje na celou modelovou řadu značky Škoda Fabia, která zahrnuje vozy pro různé cílové skupiny.
Reklamní kampaň vznikla ve spolupráci s agenturou Zaraguza. Mediální strategii vytvořila PHD. Poběží v televizi, rádiu, printu i online a zastřešuje ji speciální kampaňový web, potrvá do poloviny prosince.
Tahle hitovka mě iritovala už tenkrát, když jí měl v reklamě Škofin. Od tý doby se koukám nic moc nezměnilo. Navrhuju motiv změnit na: já na to nemám.
Adam Roučka
Veselá, uvolněná a chytlavá reklama, na kterou se dobře dívá. Je to přesvědčivé, až jsem si skoro pořídila další Fabii.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Já nevím před kolika lety tuhle písničku Škodovka použila poprvé. Bylo to jednoduchý a fajn. Tohle je vykrádačka sama sebe, která Škodovky není hodna.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Taková ta pěkná česká reklama na takový to pěkný český auto. Sázka na retrojistotu, ale povedla se. Za mě vítěz týdne.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Déjà vu! Úplně stejná reklama na Škodovku frčela před 15 lety. Písnička ale pořád jede.
Lukáš Hvozdecký
Gimmick, kterej funguje. Nic víc, nic míň. Na nic si to nehraje a cílovce se to bude líbit.
Miky Karas (Symbio)
Pila Pacák a jeho ‚My vám ji přeřízneme‘. Opravdu je konzument tak hloupý, že potřebuje doslovné vizualizace sdělení?
Pavel Hacker
4. Jiné půjčování aut ve dvanácti dílech (23 %)
Služba pro sdílení aut SmileCar zahájila novou kampaň s názvem Nejsme autopůjčovna. Kampaň běží primárně na YouTube, je podpořena i na Facebooku a bannerovou reklamou. Zaměřená je na lidi, co auto nevlastní, ale občas ho potřebují. V rámci kampaně vzniklo 12 krátkých spotů, které jsou dostupné na YouTube kanálu.
„Chceme vybudovat komunitu podobně smýšlejících lidí, pro které je auto dopravní prostředek a ne status symbol. Kampaň je postavená na srovnání s ‚klasickou‘ autopůjčovnou, která je často drahá, daleko od zákazníka a většinou si zákazník nemůže vybrat konkrétní auto. Když jsme SmileCar budovali, sepsali jsme si všechny body, co nás na klasických půjčovnách štve, a snažili jsme se jim maximálně vyhnout. Kampaň by měla tyto body ilustrovat, samozřejmě s lehkou nadsázkou,“ uvedl ke kampani Jan Charouz, CEO SmileCar.
Dvanáct variací na Takhle ne, takhle jo. Přičemž tady víc než kdy jindy platí, že lidi si zapamatujou jen tu blbou část a spojej si ji se značkou. SmileCar nemá důvod k úsměvu.
Adam Roučka
Chvilku, teda asi tak tři vteřiny, to vypadalo fakt slibně, ale nakonec je to celý hozený tak někde mezi Autobazarem Monte Karlo a Kotlár Security s.r.o. a skončí to jak teleshoping.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)
Nejsem si jista hereckým výkonem představitele zlých půjčoven ani grafickým prvkem v podobě značky Stop!, ale službu mi to vysvětlilo.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Přiznávám, že jsem ty spoty nedokoukal. Smile Cars si od teď pamatuju podle nějaký maškary z devadesátek, jejíž nevzhledné vizuálno bylo prohnáno filtrem Beta video. Nic pro mě hoši.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Já vám nevim, nedávalo by větší smysl říct, co SmileCar je? (Chce se až říct, že takhle by bejval dopadl ten majstrštych od Jobsů, kdyby ho dělal někdo míň potentní.)
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Viděl jsem všechny spoty ze série a teď si myslím, že SmileCar je nějakej zaplivanej autobazar / autopůjčovna. I když vím, že není. Občas ten koncept ‚ukážeme, jak blbě se u nás mít NEbudete‘ prostě nefunguje.
Lukáš Hvozdecký
Podíval jsem se na první tři videa, a pak jsem dal stop. Po sto padesátý zase to samý. Tohle by nemělo projít ani na interní schůzce.
Miky Karas (Symbio)
Plus: Jsou kratké. Minus: Je jich hodně.
Will Rust
Představuji si objem rozpočtu a vychází mi z toho adekvátní výsledek. Nebylo by lepší ty peníze utratit jen online?
Pavel Hacker
5. Lupiči jdou po teniskách (23 %)
Mezinárodní prodejce sportovního oblečení a vybavení Intersport pustil 6. listopad do kin nový reklamní patnáctivteřinový spot s názvem Lupiči, který poběží do 17. prosince. Vznikl jako podpůrná součást spolupráce Intersportu s provozovateli kin CineStar, Cinema City a Premiere Cinemas, kdy každý návštěvník obdrží k zakoupené vstupence slevový kupón do Intersportu. Od 13. listopadu se spot objeví i na sociálních sítích Intersportu.
Cílem spotu je seznámit diváka s informací, že ve všech prodejnách Intersport najdou široký výběr zimního sortimentu na následující sezónu. V rámci venkovní propagace nasadil Intersport do konce roku billboardy, ty však fungují separátně a nesouvisí s kino spotem.
Škoda nevytěženýho potenciálu. Mohlo to být vtipný, kdyby se třeba popletli zloději se zákazníkama, ale takhle to zůstává na půl cesty. Možná ale v tý 15cce nešlo stihnout víc.
Adam Roučka
Buď tam je vtip a nedává to smysl, nebo tam není vtip a nedává to smysl.
Vladimír Zikmund (Zaraguza)
No tedy! Mám ráda tento druh bizarního humoru, takže balancuji někde mezi pousmáním a zděšením, potřebuji to asi ještě chvíli zpracovávat. No, odzbroující to každopádně je.
Iva Hadj Moussa (McShakespeare)
Já vlastně ani nevim, co bych k tomuhle měl říct. Snad jen vzkaz klukům a holkám z Intersportu: Příště nechte udělat reklamu profesionální reklamní agenturu. Má to smysl.
Ondřej Souček (Česká spořitelna)
Vyloupit Intersport? A proč vlastně nedodělali zamýšlené? Čekali snad, že obchod bude liduprázdný, jako obvykle? Nic, jen jsem chtěl podotknul, že to nedává smysl. Nic proti dadaismu, ale vymyslet rádobyvtipnou scénku vrávorající na banální lajně prostě není cool.
Matouš Hutník (Peppermint Digital)
Udělejme vtípek, kterak drsní lupiči v kuklách vlezou do krámu se sportovníma hadrama, kde je překvapí banda magorů v lyžařském oblečení. Na papíru to zní aspoň úsměvně, v reálu je z toho ale jenom odzbrojující trapníčko.
Lukáš Hvozdecký
Ten začátek je celkem dobrej. Ale pak je to hrozně nedořečený. Co přesně mě má odzbrojit a proč? Kvalita produktů, šíře nabídky nebo snad akční ceny?
Miky Karas (Symbio)
Přetavit jeden vtip v kampaň se dělalo v 80. letech.
Pavel Hacker
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Netflix zavádí poplatek za sdílení přístupu mimo domácnost, v Česku 79 Kč

Mark BBDO hlásí za rok 14 nových lidí v týmu

Burda kupuje Extra Online Media, výrazně posílí na internetu

Rádio Zet se změní na Radio Prostor, Echo Media přidá podcasty
