- Vytvořte si persony. Tedy profily chtěných klientů. Pověste je na zeď online týmu. Detailně si je změřte. Nevěřte metrikám, které vám nabízejí online konzultanti. Kýžená metrika většinou není z webové analytiky, většinou si ji musíte nadefinovat sami, podle vlastního rozumu a potřeby.
- Vytvořte report pro top management sledující přínos online aktivit. Srozumitelné číslo, které každé pondělí ráno bude ležet na stole před poradou vedení. Tím, že metriku vytáhnete z online oddělení a donesete ji obchodníkům, konečně dostanete byznysový pohled a přístup k webu.
- Sledujte tři věci: akvizice, konverze, retenci. Tedy jak se mění online populace ve vaše návštěvníky a ti pak v zákazníky. Všechny tři se mohou zadrhnout: buď vodíte málo lidí nebo špatné. nebo vodíte správné, ale nedělají konverze, nebo se vám lidi nevracejí. Retence = nápady * kvalita dat. Jaká je základní otázka onlinu a obchodu vůbec? To, zda byl zákazník spokojený. Jiří doporučuje sledovat především tuto metriku.
- Komunikujte se zákazníky opakovaně, prostřednictvím e-mailů hlavně.
- Přitom personalizujte a čistěte databázi. Zadejte hned zítra čištění databáze. Cíl je znát minimálně jméno a příjmení, z toho pak poznáte pohlaví a kdy má svátek. A pozítří začněte rozesílky segmentovat.
- Pravidelně dělejte uživatelské testy. Nebo se aspoň online ptejte na spokojenost.
- Podívejte se, co uživatelé skutečně používají, a porovnejte to s tím, co jste čekali. Zjednodušujte, zjednodušujte, zjednodušujte - jako Google svou stránku s vyhledáváním. „Požadavek HR oddělení mít tam ten velký leták je nesmyslný.“
- Udělejte zátěžové testy, třeba se podívejte do Google Analytics.
- Otestujte si přístupnost, najdete 15-20 % lidí, kterým můžete naservírovat obsah lépe. Neignorujte různé 5% prohlížeče, dnes už jich je řada.
- Zkuste příští změnu nebo kampaň AB testovat. Tím ušetříte a vyděláte. Zjistíte často, že uživatelé se chovají jinak, než jste očekávali.
- Zkontrolujte, zda máte dobrou strategii tvorby obsahu. Zjistěte, kolik vydáváte na obsah poměrově.
- Nakreslete si svou mapu investic a metrik. Sdílejte KPIs napříč týmem, netáhněte každé oddělení za jiný konec provazu. Určete si vlastní metriky pro akvizici, konverzi i retenci a posuzujte je odděleně.
Co nabídne Warner TV a nový Max
Warner TV je další způsob, jak zpeněžíme obsah, popisuje Václav Paleček z Warner Bros. Discovery
Naked Attraction s místními účastníky
Nahá seznamka na Óčku bude mít česko-slovenskou verzi, televize rozjela castingy
Včetně kompletní letní olympiády
Streamingová služba Max v Česku odstartuje 21. května, nahradí HBO Max
Jirsova skupina rozšiřuje tým
Kreativní ředitelkou Katz83 se stává Klára Sofie Střihavková
Tentokrát ani nikdo nekandidoval