Dlouhodobě nejposlouchanější rozhlasovou stanicí na internetu je Rádio Dechovka. Podle statistik serveru Play.cz, kde denně naladí rádio v průměru 50 tisíc unikátních posluchačů, se Dechovka drží na prvním až druhém místě mezi internetovými stanicemi. Dobrá čísla poslechovosti si internetové Rádio Dechovka, které v únoru dostalo celoplošnou licenci pro středovlnné vysílání a od března vysílá i v pražském Regionálním multiplexu 4, drží dlouhodobě. Na první příčce se střídá s tanečním rádiem SeeJay, na třetí pozici se drží Rádio 4U vysílající převážně taneční hudbu. Pozici letos postupně vylepšuje i veřejnoprávní Rádio Junior.
Poslechovost rádia Dechovka i ostatních stanic na prvních příčkách je podle měření Play.cz na úrovni některých regionálních FM rádií, které přes server také vysílají. Podle Romana Culka, jednoho z majitelů Dechovky (další jsou Leoš Pohl a Karel Jůzek), poslouchá přes počítač převážně generace 40+, se základním nebo středním vzděláním a pak hlavně důchodci. Agentura Media 40+, která Dechovku obchodně zastupuje, udává týdenní poslechovost 16.000 posluchačů a největší zastoupení u lidí ve věku nad 56 let, přičemž špička poslechovosti je mezi 11. a 17. hodinou.
„U rádií měříme unikátní připojení, což se minimálně rovná počtu posluchačů, někdy je reálných uživatelů díky agregacím ISP i více, než ukazují grafy. Na rozdíl od tradičních průzkumů jsou naše data objektivní, tedy nezasažená respondentem. Navíc kromě pouhého počtu známe i dobu poslechu a sociodemografické údaje,“ podotýká k systému měření Petr Sládeček, šéf Play.cz, přes který vysílá celkem 96 rádií, z toho 22 výhradně internetových.
Důvody velkého zájmu seniorské generace o tradiční českou dechovku vidí Culek hlavně ve vlně ‚špatné nálady ve společnosti‘. „Probouzíme vzpomínky na mládí, tedy ‚staré dobré časy‘, lidská paměť je v tomhle milosrdná a byť se mládí u leckoho pojí ještě s válkou, pamatuje si jen tancovačky nebo první lásky, kvůli tomu pak stojí za to pořídit si domů internet a počítač,“ vykládá si Culek. Dechovka přes internet vysílá od července 2009.
„Většinou nás doporučí rodičům děti, kteří se postarají zároveň o technické zázemí, ale dnešní generace šedesátníků je sama o sobě už slušně technicky gramotná, minimálně natolik, aby uměla obsloužit základní funkce jako třeba používat email nebo spustit prohlížeč,“ upozorňuje Culek. Základnu posluchačů vidí i ve studentech konzervatoře: „Všichni z nich si dechovkou prošli a někteří u ní i zůstávají.“
Rádio Dechovka není jediný projekt dechovkového rádia, který se v Česku chystá do analogového éteru. Loni v říjnu dali radní pro vysílání licenci Rádiu Orchidej rozhlasové skupiny Radio Investments, kterou nově vlastní poloviční majitel Primy Ivan Zach. Orchidej má vysílat z Brna na velmi krátkých vlnách (VKV).