Premiér Andrej Babiš (ANO) vystoupí v neděli 18. listopadu od 21.25 v živě vysílaném rozhovoru televize Nova. Půlhodinový pořad Vládní krize tentokrát nahradí Střepiny a bude ho moderovat Rey Koranteng. Interview se má zaměřit na dění, jež způsobila kauza Seznamu Babišův syn promluvil.

Intersnack zdraží chipsy Bohemia i další, kvůli menší úrodě brambor a dražší práci

Výroba chipsů Bohemia

Většinu brambor na chipsy bere Intersnack z Česka, některé z Německa či Maďarska

Výrobce slaných pochutin Intersnack plánuje v Česku příští rok zdražit všechny své produkty. Ceny se zvýší průměrně o 7 % napříč celým portfoliem, do něhož patří především chipsy Bohemia a pak také Chio, Pom-bär a Canto. Na dnešní tiskové konferenci firmy to oznámil její generální ředitel pro Česko a region střední a východní Evropy Pavel Šercl.

“Úroda je daleko menší,” jmenoval jeden důvod, kterým jsou dražší vstupní suroviny – kromě brambor zmínil i olej. Brambory Intersnack kupuje z 80 % z Česka, zbytek z Německa či Maďarska. Vyšší jsou podle ředitele Šercla také náklady na pracovní zdroje.

V příštím roce plánuje Intersnack posilovat svou tržní pozici uvedením produktové řady zdravého snackingu. V těchto týdnech navíc rozšiřuje marketingovou spolupráci s českým hokejem, kterou odstartoval letos na jaře. Od jara byla značka Bohemia partnerem hokejové reprezentace, teď se stává oficiálním partnerem celého hokeje, tedy i extraligy a juniorky do 16 let. Kontrakt je podepsán na dobu pěti let.

Produktové novinky i zvýšenou marketingovou aktivitu Intersnack zavádí mimo jiné pod tlakem rostoucí konkurence. Jak dnes připomněl ředitel Šercl, v letech 2005 až 2012 si firma užívala dominantní pozice na trhu s minimální konkurencí. Ta začala sílit v letech 2013 až 2015. Od roku 2016 byla konkurence už etablovaná, byť si Intersnack zvládá v kategorii salted snacks vedoucí pozici na trhu. Největším konkurentem je společnost PepsiCo se svou značkou lupínků Lay’s. Část portfolia Pepsi, včetně právě Lay’s, nyní přebírají Karlovarské minerální vody.

Kategorie slaných pochutin je v Česku desátou největší ze segmentu potravin a nejrychleji rostoucí. Za poslední rok (konče letošním zářím) se hodnota prodejů v této kategorii zvedla na 5,1 miliardy Kč, ze 4,7 miliardy rok předtím a 4,3 miliardy před dvěma roky.