Výrobce slaných pochutin Intersnack plánuje letos investovat do rozšíření nabídky produktů a nových příchutí. Loni firma uvedla na trh řadu novinek jako speciální edici Čerstvě sklizeno značky Bohemia či řadu specialit Chio Donut. Tyto novinky bude dál podporovat, se značkou Pom-Bar zaměřenou na rodiny s dětmi, spojí akce jako Den dětí nebo Zpátky do školy a během druhé půle letoška by měla přibýt nová značka v kategorii oříšků Nutline. „Podporuje trend zdravého snackingu. Nabídne ořechy prvotřídní kvality a široké portfolio včetně jednodruhových balení či mixů,“ uvádí Intersnack.
Na přelomu roku 2019 a 2020 může přitom začít výroba určité části slaného portfolia v Česku, která bude určena pro export směrem do Chorvatska. Právě Chorvatsko a jeho exportní země - Bosnu a Hercegovinu, Kosovo a Černou horu - dostal během loňska do své gesce generální ředitel Intersnacku Pavel Šercl.
Celkový obrat Intersnacku za rok 2018 dosáhl 1,5 miliardy Kč a zisk před zdaněním činil 59 milionů Kč. Rok předtím činily tržby 1,48 miliardy a zisk před zdaněním 64 milionů. I když se firmě loni podařilo zhruba o 1 % navýšit obrat, počítá se snížením zisků i exportu. „V roce 2020 předpokládáme, že bude trh kategoriíe slaných pochutin ovlivněn zvýšením spotřebitelských cen, které reflektují zvýšení vstupních nákladů. Vedle toho počítáme také se snížením exportu, jelikož uvolněné kapacity využijeme k podpoře lokálního byznysu, kde jsme v loňském roce pracovali na maximum našich výrobních kapacit,“ plánuje ředitel Šercl.