Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Investice do internetové reklamy v červnu meziročně klesly o 8 %

V červnu 2011 šlo do display reklamy na českém webu 352,4 milionu Kč, uvádí AdMonitoring.

V červnu 2011 činily investice do internetové reklamy 352 milionu Kč. Meziměsíčně tak poklesly o 6,8 %, meziročně o 7,7 %. Největším zadavatelem byl mobilní operátor Telefónica O2 Czech Republic, nakoupila reklamu za 12,5 milionu Kč.

Údaje vychází z projektu AdMonitoring, který pro oborové Sdružení pro internetovou reklamu realizuje společnost Mediaresearch. Uvádí reklamní výdaje na základě ceníkových cen, skutečné mohou být snížené o slevy.

„Mezi měsíci květnem a červnem není pokles reklamních investic ničím neobvyklým, v předprázdninovém období firmy své výdaje tradičně tlumí. V loňském roce tento rozdíl činil dokonce 16,4 %,“ uvádějí analytici.

Na vrcholu se už druhým měsícem drží společnost Telefónica O2 Czech Republic, jejíž výdaje do online reklamy v červnu činily 18,9 milionu korun. Na druhé místo se zařadilo Aukro s výlohami 16,3 milionu korun.

Více než 305 milionů Kč z celkových 352 šlo do prvních deseti médií, uvedených v tabulce.

Výrazného navýšení reklamních investic se dočkala jen skupina CET 21 (weby televize Nova). Největší pokles naopak zaznamenal Ringier Axel Springer (provozovatel Blesk.cz, iSport.cz či Reflex.cz).

AdMonitoring 06/2011