V únoru vydáme desetiročenku, tištěný speciál Médiáře. Bude chtít svůj výtisk? Napište si o něj.

Investice do reklamních bannerů v květnu meziročně o třetinu vzrostly

  • ČTK
  • 13. 06. 2012 13:56

Ceníková hodnota zobrazované internetové reklamy v květnu meziročně vzrostla o třetinu na 497 milionů Kč. Ve srovnání s dubnem byla vyšší o 81 milionů Kč. Ukazují to dnes zveřejněné výsledky průzkumu agentury Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).

V prvním čtvrtletí se hodnota internetové display reklamy, tedy plošné bannerové reklamy, zvýšila meziročně o 18 % na 999 milionů Kč. Za celý loňský rok se snížila o zhruba čtyři procenta na 4,1 miliardy Kč, neboť zadavatelé kvůli krizi snížili rozpočty na tuto reklamu. „Letos ale začali více inzerovat v display reklamě než loni a uvidíme, zda krize skončila nebo má podobu w,“ podotkla ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová.

Internet se na celkových výdajích inzerentů loni podílel 14 %. Na trhu dominovala televizní reklama s podílem 47 %. Druhý byl tisk s 31 %.

PROVOZOVATELÉ V KVĚTNU 2012
provozovatel cena
Seznam.cz 176 284 725 Kč
Centrum Holdings 85 244 664 Kč
MAFRA 69 661 001 Kč
Mladá fronta 26 492 907 Kč
Allegro AdMarket 23 905 940 Kč
AdActive.cz 23 660 612 Kč
CET 21 19 785 943 Kč
Impression Media 17 291 002 Kč
Ringier Axel Springer 12 855 209 Kč
Economia 9 002 670 Kč
Finance media 6 750 143 Kč
Internet Info 6 396 434 Kč
Business Media 2 791 774 Kč
AliaWeb 1 902 387 Kč
Sanoma Media Praha 1 508 108 Kč
Nezapojená média 13 814 725 Kč
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05/2012

Největším zadavatelem internetové display reklamy byl Vodafone, za kterým následovala Telefónica a diskontní řetězec Lidl. Nejvíce inzerujícím segmentem na internetu bylo peněžní zprostředkování, pak auta a motory, následně telekomunikační služby.

TOP 10 ZADAVATELŮ V KVĚTNU 2012
zadavatel cena
Vodafone 16 629 317 Kč
Telefónica O2 Czech Republic 13 136 223 Kč
Lidl Česká republika 10 723 263 Kč
T-Mobile Czech Republic 10 030 246 Kč
Tchibo 9 506 318 Kč
Ford Motor Company 7 865 702 Kč
Invia.cz 7 390 588 Kč
Beiersdorf 6 851 339 Kč
Česká spořitelna 6 678 069 Kč
RWE Transgas 6 381 724 Kč
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05/2012

Ceníkové ceny reklamy jsou zpravidla vyšší než reálné ceny - nezohledňují množstevní slevy, bonusy a vzájemné výměnné obchody, tedy bartery.