Ceníková hodnota zobrazované internetové reklamy v květnu meziročně vzrostla o třetinu na 497 milionů Kč. Ve srovnání s dubnem byla vyšší o 81 milionů Kč. Ukazují to dnes zveřejněné výsledky průzkumu agentury Mediaresearch, která reklamní výdaje měří pro Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR).
V prvním čtvrtletí se hodnota internetové display reklamy, tedy plošné bannerové reklamy, zvýšila meziročně o 18 % na 999 milionů Kč. Za celý loňský rok se snížila o zhruba čtyři procenta na 4,1 miliardy Kč, neboť zadavatelé kvůli krizi snížili rozpočty na tuto reklamu. „Letos ale začali více inzerovat v display reklamě než loni a uvidíme, zda krize skončila nebo má podobu w,“ podotkla ředitelka SPIR Kateřina Hrubešová.
Internet se na celkových výdajích inzerentů loni podílel 14 %. Na trhu dominovala televizní reklama s podílem 47 %. Druhý byl tisk s 31 %.
PROVOZOVATELÉ V KVĚTNU 2012 | |
provozovatel | cena |
Seznam.cz | 176 284 725 Kč |
Centrum Holdings | 85 244 664 Kč |
MAFRA | 69 661 001 Kč |
Mladá fronta | 26 492 907 Kč |
Allegro AdMarket | 23 905 940 Kč |
AdActive.cz | 23 660 612 Kč |
CET 21 | 19 785 943 Kč |
Impression Media | 17 291 002 Kč |
Ringier Axel Springer | 12 855 209 Kč |
Economia | 9 002 670 Kč |
Finance media | 6 750 143 Kč |
Internet Info | 6 396 434 Kč |
Business Media | 2 791 774 Kč |
AliaWeb | 1 902 387 Kč |
Sanoma Media Praha | 1 508 108 Kč |
Nezapojená média | 13 814 725 Kč |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05/2012 |
Největším zadavatelem internetové display reklamy byl Vodafone, za kterým následovala Telefónica a diskontní řetězec Lidl. Nejvíce inzerujícím segmentem na internetu bylo peněžní zprostředkování, pak auta a motory, následně telekomunikační služby.
TOP 10 ZADAVATELŮ V KVĚTNU 2012 | |
zadavatel | cena |
Vodafone | 16 629 317 Kč |
Telefónica O2 Czech Republic | 13 136 223 Kč |
Lidl Česká republika | 10 723 263 Kč |
T-Mobile Czech Republic | 10 030 246 Kč |
Tchibo | 9 506 318 Kč |
Ford Motor Company | 7 865 702 Kč |
Invia.cz | 7 390 588 Kč |
Beiersdorf | 6 851 339 Kč |
Česká spořitelna | 6 678 069 Kč |
RWE Transgas | 6 381 724 Kč |
Zdroj: AdMonitoring – SPIR/MEDIARESEARCH, 05/2012 |
Ceníkové ceny reklamy jsou zpravidla vyšší než reálné ceny - nezohledňují množstevní slevy, bonusy a vzájemné výměnné obchody, tedy bartery.