Mezinárodní výzkumná společnost Ipsos otevírá v Praze své nové globální centrum mystery shoppingu. Instituci s oficiálním názvem Ipsos Mystery Shopping Global Support Centre (GSC) povede Martin Potužák, dosavadní account director Ipsos Central Europe. Úkolem pražského centra bude zajišťovat metodickou podporu projektů jednotlivých poboček Ipsosu v 87 zemích světa.
Podle šéfa Ipsos Central Europe Radka Jalůvky přispěly k volbě Prahy jako nejvhodnějšího místa úspěchy českého týmu na poli mystery shoppingu a inovace, s nimiž tento tým přicházel. Rozhodnutí padlo koncem loňského roku, v současnosti centrum nabírá pracovníky nejrůznějších národností a jazykových dovedností.
„Hlavní úkol našeho týmu je jednoduchý – pomáhat zahraničním pobočkám Ipsosu v oblasti mystery shoppingu, a zároveň zajistit jednotnou úroveň kvality výstupů ve všech zemích. Vedle harmonizace metodik v rámci Ipsosu nebo aplikace trendů zastřešujeme správu online platformy pro sběr dat,“ uvádí Potužák.
České i slovenské zkušenosti podle něj potvrzují, že jedním ze základních pilířů mystery shoppingu je vlastní vyškolená síť mystery shopperů. Nové pražské globální centrum se proto v současnosti zaměřuje na to, že pomáhá vybraným pobočkám Ipsosu stavět či zlepšovat jejich lokální sítě mystery shopperů. „Pokud to dává ekonomický i praktický smysl, mohou být tyto sítě řízeny i přímo z Prahy,“ tvrdí Potužák.
V roce 2015 uskutečnil Ipsos v Česku celkem 52.000 takzvaných mystery shoppingů/callů, což znamená proti roku 2014 nárůst o 40 %. Nejčastějšími zadavateli mystery projektů jsou firmy z oblasti financí, telekomunikací, maloobchodu, automobilového odvětví nebo čerpací stanice. Mezi mezinárodní klienty Ipsosu v této oblasti patří Google, Apple, ExxonMobil, Daimler nebo Škoda Auto.