Rezervujte si datum: na úterý 22. ledna 2019 chystáme další Digiveletrh. Bude to už pátá výroční přehlídka novinek digitálních agentur. Ty zapsané v našem katalogu budou mít účast výhodnější.

Isobar vyzkoušel dynamickou televizní reklamu

Na vývoji nástroje pro automatickou variaci spotů spolupracovala Sazka a televize Nova.

Agentura Isobar (dřív Bistro Agency) ze skupiny Dentsu Aegis uvedla technologickou novinku nazvanou Never Ending Brand Execution, zkráceně NEBE. Umožňuje zobrazovat v reklamách v televizním vysílání aktuální informace ne starší než pět minut. Nástro pro dynamickou reklamu vznikl péčí vývojářského týmu Isobaru. Na vývoji se jako klient agentury podílela sázková společnost Sazka, která hledala nový způsob propagace svých online sázek SazkaBet. Premiéru si NEBE odbylo 14. května na dvou placených sportovních kanálech televize Nova.

Díky systému od Isobaru vysílala Nova na kanálech Nova Sport 1 a Nova Sport 2 o přestávkách mezi sportovními utkáními reklamu s aktuálními kurzy SazkaBetu, které se automaticky mění v průběhu času. I Nova s Isobarem při vývoji spolupracovala. 

Systém funguje tak, že zpracuje nejčerstvější informace, v tomto případě sázkové kurzy na fotbalový zápas Toulouse a Monaka, a odešle je televizi. Ta informace automaticky dosadí do předem připraveného spotu, vygeneruje finální verzi televizní reklamy a odvysílá ji. Reklama na sázkovou kancelář s aktuálními kurzy tak běží během zápasu několikrát, vždy s informacemi, které jsou čerstvé ani ne pět minut. Kreativa se přitom připraví jen jednou a celý proces publikace reklamy probíhá automaticky na základě vložených dat.

Vizualizace systému dynamické reklamy

Vizualizace systému dynamické reklamy

Konkrétní využití systému dynamické reklamy na Nově

Konkrétní využití systému dynamické reklamy na Nově

“Přes náš systém lze vytvářet kromě dynamických televizních reklam i dynamické bannery včetně bannerů a videí na sociálních sítích. Online reklamy dokážeme obohatit o nejnovější data, která má inzerent či jeho agentura k dispozici. Přidáme jim tak novou komunikační hodnotu,” říká ředitel Isobaru Tomáš Kleňha.

Systém dynamické televizní reklamy od Isobaru kromě úpravy televizních spotů v reálném čase a změn jejich obsahu na základě právě vysílaného pořadu umožňuje připravit množství adaptací spotu, aniž by ho inzerent musel zdlouhavě upravovat s produkcí a opětovně nasazovat v televizi. “To zásadně snižuje náklady na přípravu variací reklam, umožňuje měnit sdělení v reálném čase, a tím udělat reklamu pro diváky zajímavější,” uvedl obchodní ředitel Novy Jan Vlček. Inzerenti tak budou moci třeba napojit NEBE na databázi produktů a automaticky generovat slevové reklamy, které se po vyprodání či zdražení automaticky vypnou.

Isoba společně se Sazkou hodlají systém společně nabízet i dalším klientům Isobaru. V současné době Isobar vyjednává o spolupráci s dalšími televizními stanicemi. “V blízké budoucnosti by tak mělo být možné tento nástroj využívat celoplošně na všech hlavních stanicích v Česku,” tvrdí agentura.

Petr Chajda, generální ředitel Dentsu Aegis Network, do níž Isobar spadá, věří, že nový nástroj má potenciál změnit celý český trh: “Věříme, že NEBE přinese renesanci v minulosti nepříliš flexibilního televizního formátu, který nedokázal reagovat na aktuální potřeby a vývoj kampaně. Nasazení nových reklam bylo náročné technicky, časově i finančně.”