Ve čtvrtek proběhla v sídle Microsoftu konference Content marketing 2017. Kromě Johna Wilperse zaujal Jakub Mařík z Bsnapu, svou typologií vlivných českých postav na Instagramu.

„Jäger je prostě meister!“ Kaspen to vyhrál s hejty z webu

Reklamní kati ocenili Kaspen/Jung von Matt za hokejovou „antihejtovací“ kampaň pro Jägermeister, pak Vaculika za originální printy a „skákací“ výzvu Coca-Coly.

Untitled-1 copy

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 19. týden 2015

  1. Kaspen/Jung von Matt: Nehejtuj. Fandi jako meister / Daniel Čech (39 %)
    klient: Jägermeister
  2. Made by Vaculik Praha: Na nechtěné suvenýry (35 %)
    klient: Floceta
  3. Surrealis: Hokejová výzva #hophophop (28 %)
    klient: Coca-Cola
  4. Zaraguza Digital: Blázni (23 %)
    klient: Kofola
  5. Czech Promotion: Zmrzlina jedna báseň  (18 %)
    klient: Pegas

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 8 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Nehejtuj a fandi jako meister (39 %)

Každý hrací den mistrovství vybírá Jägermeister na internetu jeden hejt spojený s aktuálním výkonem českého týmu a vypořádá se s ním ve sponzorském vzkazu, který je ke zhlédnutí v průběhu dalšího dne během televizního přenosu a na internetu. V roli toho, kdo má pádnou odpověď na každý hejt, vystupuje herec Daniel Čech známý například z TV show Na stojáka.

Kampaň běží v rámci sponzorských vzkazů, na LCD obrazovkách a v ontrade.

Chvályhodná snaha o podporu pozitivního fandění. Bohužel nuda k uzoufání. Ten nehejtující ‚maister‘ nemá charisma ani co by se za nehet vešlo. To, co funguje v pěti minutách ‚Na stojáka‘ s živým publikem, nefunguje v jedné větě televizní reklamy. To měl být odvaz, ne uspávání hadů!
Martin Charvát (Konektor)

Školní besídka.
Marek Prchal

Jägermeister je třeba ocenit za to, že se rozhodl udělat něco jiného než standardní fandící kampaň. Dokonce i stopa nějakého vhledu tam je, bohužel se to celé pokazilo v exekuci, která je strašně umělá a nedá se jí vůbec, ale vůbec věřit. Videa jsou navíc bez kontextu těžko pochopitelná a od produktu daleko. Výsledek nic moc.
Tomáš Mrkvička

Jäger je prostě Meister! Skvělý insight, vlídné popíchnutí, stoprocentní účinek. Prostě Jäger! Meister!
Jana Kubištová (Budvar)

Kdyby to bylo zábavný, bylo by to zábavný. Takhle registruju jen ‚Nehejtuj. Fandi jako meister. Nebo tě zhejtujem, ty nulo.‘
Ivo Laurin (Outbreak)

Teoreticky by to fungovat mělo – vzali jsme přece komika, co se proslavil v roce 2012 jedním legračním videem o hokejistovi a námět ukradli od Jimmyho Kimmela z téhož roku…neprůstřelnou kombinaci, která se v powerpointu v zasedačce zdála astmaticky vtipná, kazí pouze drobnost – příšerná prkennost hlavního hrdiny a trapnost jeho odpovědí.
Pavel Fuksa

Bohulibý počin. Vychází z pěkného insightu a navíc je interaktivní i v televizní kampani.Závěrem je ale nutné říci, že kdyby byl býval trenérem Hadamczik, bylo by určitě více materiálu k výběru.
Iva Bízová (Loosers)

Super insight, výborné načasovanie v telke. Ak v nej Jägermeister reaguje naozaj na aktuálne hejty, tak si táto kampaň zaslúži 100 %. Škoda, že som to celé pochopil až z case study. V telke som mal pocit, že sú to dopredu pripravené všeobecné hejty.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

2. Floceta proti popálené pokožce (35 %)

Agentura Made by Vaculík spouští kampaň pro chorvatskou farmaceutickou firmu Belupo. Pro její produkt Floceta připravila agentura sérii vizuálů, které se objeví nejdříve v periodikách pro odborníky, později pak i pro širokou veřejnost. Floceta je rostlinný přípravek zmírňující pocity popálení a svrbění pokožky. Vizuály ukazují poškození pokožky v podobě zemí, kam Češi jezdí často na dovolenou (například Itálie, Řecko a Kypr) a vracejí se s nechtěnými suvenýry, tedy se sluncem poškozenou pokožkou. Výrobek je možné zakoupit volně v lékárnách. Kampaň startuje na konci dubna a poběží průběžně až do konce letní sezony.

2862

Pěkná práce, tohle známe asi všichni z vlastní zkušenosti. Jen ta hříčka v headlinu už je vlastně nadbytečná. Neodpustím si jeden šťouchanec: proč tam není Chorvatsko?
Martin Charvát (Konektor)

Emoce nula, jdu něco dělat.
Marek Prchal

Takový ten vizuál do Lürzer’s Archive, který nikdo nepochopí a nikdo si kvůli němu nic nekoupí, ale může vyhrát bronz na nějaké oblastní kreativní soutěži.
Tomáš Mrkvička

Jasné, chytré, zapamatovatelné, skvělé, ale zabíjí to slabá expozice výrobku, nulový branding. Výrobce Flocety hradí reklamu celé kategorii – z toho nebude finanční ředitel příliš nadšen!
Jana Kubištová (Budvar)

Kampaň, co sice nikde nepoběží, ale na druhou stranu není hezká, takže se to vyrovná.
Pavel Fuksa

Stará, dobrá reklamní klasika. Jednoduchý nápad. Vybroušená exekuce. Jasné sdělení. Práce dobře odvedena a teď hurá k vodě…
Iva Bízová (Loosers)

Pekné, čisté. Vydarené printy.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

3. Kdo neskáče, není Čech (28 %)

Výrobce nápojů Coca-Cola, jeden z oficiálních partnerů letošního mistrovství světa v ledním hokeji, si jako téma své související marketingové kampaně zvolil aktivní přístup k fandění. Proto je jednou z letošních aktivací také výzva #hophophop, která motivuje české fanoušky, aby podpořili národní tým natočením videa. Zájemci mají ve videu skákat a skandovat slogan “Kdo neskáče, není Čech, chcem to slyšet ode všech. Hophophop, český tým je top!” Nominují pak libovolný počet dalších skákajících, a video umístí s hashtagem #hophophop na jakoukoli sociální síť.

Výzvu na sociálních sítích podpořili čeští bloggeři a youtubeři, i známé tváře jako Leoš Mareš, Agáta Prachařová nebo Hana Mašlíková. Mezi nejpopulárnější videa patří příspěvek mladých bloggerů z takzvaného Fame teamu (Tereza Hodanová alias Teri BlitzenGabriela Heclová, Jonáš Čumrik alias Johny Machette a Zdeněk Piškula), video Leoše Mareše nebo klip fiktivní Nicky Tučkové. Posledně jmenovaná postava je v péči studia Surrealis, které stojí za konceptem celé kampaně #hophophop pro Coca-Colu.

Nově se výzva #hophophop propojuje i s televizním spotem Coca-Cola na podporu mistrovství, který se už vysílá na obrazovce České televize a komerčních stanic Nova a Prima.

Pokus o nastartování řetězové reakce. Přínos pro značku?
Martin Charvát (Konektor)

Nedělá to se mnou nic. Jako kalkul skvělé.
Marek Prchal

#hophophop na můj Facebook nedorazilo, ale to nemusí samozřejmě nic znamenat. Zapojení (internetových) celebrit nějakou tu viralitu zajístí, byť poskakování a skandování není zdaleka taková ‚challenge‘ jako polévání studenou vodou. Oceňuji, že Coca-cola alespoň řekla fanouškům, co mají dělat, takže uživatelská videa jsou krapet míň trapná než fandící videa v kampaních jiných značek. Vysvětlí mi ale někdo, proč je to celé debrandované?
Tomáš Mrkvička

Neuvěřitelný. Míň než nejmíň. Být to 2 prvňáčci s vlastním limonádovým stánkem, je to sukces.
Ivo Laurin (Outbreak)

‚Kdo neskáče, není Čech, chcem to slyšet ode všech. Hophophop, český tým je top!‘ zatím nepřekonalo dnes již kultovní ‚Hra nám roste do krásy, páč máme dva ocasy.‘
Pavel Fuksa

Coca-Cola se snažila chytře obsadit lidový pokřik, ale myslím, že se jí to úplně nepodařilo. Challenge mechanika kampaně je už bohužel okoukaná. I tak je ale za celým projektem vidět velké množství práce a chuti oživit kampaň něčím ‚netradičním‘. Toho si agentura na klientovi jistě cenila…
Iva Bízová (Loosers)

Dobre spravená reťazovka. Cením zapojenie celebrít a bloggerov. Takto sa má robiť online PR. Jedine napojenie na celú kampaň tam nevidím. A to je veľká škoda.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

 

4. Rajec podporuje běhání (23 %)

Značka balené pramenité vody Rajec koncernu Kofola zesiluje podporu běhání. Stala se generálním partnerem nového závodu Rajec Špindlerův Mlýn Night Run 2015. Ten je nově součástí běžecké série Rajec Night Run. Vedle závodů série Rajec Night Run je Rajec jedním z hlavních partnerů běžeckého seriálu RunTour.

Značka zároveň spouští novou běžeckou kampaň s názvem Blázni, založené na spotu nasazeném v pondělí 11. května. Video bude nasazeno na internetu. Běžeckou komunikaci doplní v květnu a červnu bannerová kampaň. Cílem kampaně je přivést k běhu co nejvíc lidí napříč všemi věkovými skupinami. K příležitosti série závodů Rajec Night Run vznikla propagační etiketa lahve Rajec nesycený 0,75 l, která je v distribuci od 1. května. 

Krásní lidé krásně běží. Z této reklamy jsme se ani nedozvěděli, oč vlastně jde.
Martin Charvát (Konektor)

Devadesátky jak vyšitý, včetně hudby. Skvělý název kampaně. Jinak je to plochá historka okresního formátu. Spoty se v roce 2015 točí jinak, přátelé.
Marek Prchal

Takhle dopadne ‚běhací‘ spot, když ho vybrainstormují kreativci s manažery, co si popoběhnou tak maximálně jednou za rok na firemním teambuildingu. Skutečným běžcům bude tahle navoněná umělotina tak leda k smíchu, pro gaučisty zas není relevantní. Mimochodem, všimli jste si, že si nikdo z té aspirativní partičky s sebou na ranní výběh na most nevzal Rajec?
Tomáš Mrkvička

Jako solitér prosím, ale nijak to nesouvisí se značkou tak, jak ji až dosud známe.
Jana Kubištová (Budvar)

Rajec bez zvěře! Trošku úcty k tomu brandu. No a jinak místo potem, kalužema a hormonama nasycený ódy na rekreační běžce sledujeme nudu o tom, jak si 2 přivstali, šli běhat, potkali 2 známý a nakonec se protáhli.
Ivo Laurin (Outbreak)

Parodie na reklamu, kde si rozeřvaní vysmátí cool lidičkové s udržovanými plnovousy a kšiltovkami dozadu dávají nenucené energií nabité plácance do dlaní při běhu pozadu. Na konci jsem aspoň čekal, že se s nimi lávka utrhne a přijde varování o nutnosti zrušit krok při přechodu mostu. Bohužel přišel akorát hnusný packshot.
Pavel Fuksa

Pekná myšlienka a pekný headline, s ktorým sa športovci stotožnia. Ale plochá exekúcia so zahraničným feelom to vôbec nepredala a ani sa mi to nespája so značkou patentovanou prírodou.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

5. Rýmovačka o nanuku Pegas (18 %)

Výrobce zmrzlin a nanuků uvedl novou reklamu podporující nanuky Pegas. Veršovaný tv spot se odehrává na autobusové zastávce, kde musí kluk uchránit svůj nanuk před ostatními lidmi na zastávce, kteří mu zřejmě nemohou odolat.

Zmrzlina jedna báseň, tak si zaveršujeme. To nezachrání ani Lenka Jurošková v roli roztomilého diblíka.
Martin Charvát (Konektor)

Mladýho Formana v tom tedy nevidím. Když už to má být ryze česká odpověď na Magnum (ostatně, české Magnum je úplně jiné než německé nebo americké, protože Čechům to nevadí), tak by to mělo být typicky české – tedy i včetně hudby a castingu. Tohle je na půl cesty.
Marek Prchal

Klišé na klišé. ‚Spousta – hustá‘ se nerýmuje. Čekal jsem nějaký fór s kozatým chlapem a ono nic; otylec je tam jen tak. Ani chuť na zmrzku to nevzbuzuje. Fail.
Tomáš Mrkvička

To snad nemůže nikdo myslet vážně ?! A pokud opravdu ne, je třeba to jaksepatří přiznat, jinak to skončí podobně trapným fiaskem…Takže ‚dneska za pět‘.
Jana Kubištová (Budvar)

Po všech stránkách dobrá FMCG oldschoolová práce. Kéž by aspoň takhle nějak vypadal průměr současný český reklamy.
Ivo Laurin (Outbreak)

Šaty tupé básnířky v červeném jsou poměrně průhledné. Takhle nějak si představuju halucinace při malárii.
Pavel Fuksa

Přesně takto vypadá kampaň, u které se nikdo nesnažil zachránit nenápad dobrou exekucí.
Iva Bízová (Loosers)

Rýmované spoty a prázdne headliny ‚zmrzlina ako báseň‘ by sa mali zakázáť. Počas majstrovstiev som nechápal, čo má táto reklama s hokejom. A vlastne ju vôbec nechápem. Jediné, čo cením je dobrá atmosféra.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.