Tým webu Hlídací pes uvádí svou druhou knihu Babiš. Vůdce pro 21. století. Pokřtil ji koblihou.

„Jägermeister udělal z pití dědečků cool značku“

Německý likér nepřestává lovit, tentokrát s tatéry a skejťáky, našim popravčím se líbil nejvíc. Spoty armády naopak mezi katy vzbudily kontroverzi, taneční Jacobs propadl.

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 49. týden 2016

  1. Kaspen/Jung von Matt: Nepřestávejte lovit – Back to Sk80’s, Let the Tattoo Flow (46 %)
    značka: Jägermeister, klient: Rémy Cointreau
  2. Nydrle: Pomoc je umění (23 %)
    značka: Konto Bariéry, klient: Nadace Charty 77
  3. A-News: Bráníme svět, jaký znáte (18 %)
    značka: Armáda ČR, klient: Ministerstvo obrany ČR
  4. Comtech: Pro ty, co umí řídit tým (17 %)
    značka: Hanácká vodka, klient: Granette & Starorežná Distilleries
  5. Peppermint/TL5: Jacobs Whole Beans vás roztančí  (10 %)
    značka: Jacobs, klient: Mondelez Czech Republic

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 6 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Jäger v kampani stále nepřestává lovit (46 %)

V nové verzi kampaně Nepřestávejte lovit se objeví tatér a skateboardista

V nové verzi kampaně Nepřestávejte lovit se objeví tatér a skateboardista

Distributor Rémy Cointreau spustil pro svou značku Jägermeister další vlnu aktuální kampaně Nepřestávejte lovit. Tentokrát v nových videospotech určených výhradně pro online distribuci představuje myšlenku nepřestávajícího lovu prostřednictvím stylového tatéra Michaela Bočka a jednoho z nejlepších světových skateboardistů Maxima Habance. Oba dlouhodobě patří k ambasadorům značky.

Videa Let The Tattoo Flow a Back to Sk80’s navazují na jarní vlnu ambasadorských videí o hudbě, adrenalinu a umění. Kampaň připravila agentura Kaspen/Jung von Matt ve spolupráci s produkcí Creative Embassy. Režisérsky se Back to Sk80’s ujal Maxmilián Turek a spot Let The Tattoo Flow vznikl pod taktovkou dua Wolfberg, které tvoří Jan Kalvoda a Přemek Ponáhlý. Barové scény s jelenem vznikly ve spolupráci s Lip Production, která připravila také intro spot, bumper a hlasovací video, které kampaň doprovází na YouTube.

Nejprodávanější bylinný likér na světě Jägermeister představil novou kampaň Nepřestávejte lovit koncem loňska. Využil k tomu sociální síť Instagram, na které na městskou komunity zacílil sérií videí a fotografií, které byly navzájem propojené prostřednictvím účtů vybraných influencerů. V první polovině letoška značka ukázala na brandovém eventu Noc lovců v pražské Kolbence nové ambasadory z oblasti umění, hudba a adrenalinových aktivit.

Nechápu, proč jsou obě jinak velmi nadstandardní videa olepený takovým vizuálním i koncepčním odpadem. Ale jinak body pro ‚Back to Sk80’s‘ za atmosféru skoro jako v This ain’t California a pro ‚Let the Tattoo Flow‘ za hezký provázání voiceoveru s konceptem Nepřestávej lovit.
Martin Svetlík (Mustard)

Jäger jsem do teď poznal podle nejhůř namluvenýho voiceoverů v celym reklamním bloku ‚Kámoši nehledaj důvod, proč se bavit‘. A od teď taky podle toho, že do jednoho spotu narval tolik nesourodýho vizuálního kýče, kolik stopáž unese. Nebo spíš neunese.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Bystrozrakej jelen, jo? Já jsem sice alergickej na jakýkoliv zmínky o tetování nebo o skejtu (jinak oslovit cílovku neuměj?), ale ty videa jsou pěkně udělaný. Mým favoritem je skejťák z osmdesátek, to je super. A vůbec. Ty videa jsem dokoukal do konce, a to se mi nestává často. Můj Jager winner týdne.
Ondřej Souček (Luftballon)

Natočené je to pekne, hlavne tetovačky, ale neviem, čo iné by som k tomu napísal. Myslím, že po dopísaní tejto vety na tú reklamu zabudnem.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Dobře zachycené trendy a skvěle postavený YouTube kanál.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Jako celkově klobouk dolů, že se Jägermeisteru podařilo udělat z pití našich dědečků cool brand pro adolescenty. Becherovka může tiše závidět.
Jan Javornický

2. Konto Bariéry maluje obrazy online (23 %)

Z aukce Konta bariéry Pomoc je umění

Z aukce Konta bariéry Pomoc je umění

Kontinuální sbírka Nadace Charty 77 na pomoc postiženým Konto Bariéry spustila hlavní část kampaně k letošnímu třináctému ročníku charitativního projektu Aukční salon výtvarníků. Cílem kampaně je změnit prostřednictvím nových médií tradiční vnímání uměleckých aukcí a oslovit mladší publikum. Komunikační koncept, jehož součástí jsou například interaktivní online přenosy malování obrazů, fotokoutky ve veřejném prostoru nebo internetová aukce děl, připravila agentura Nydrle ze skupiny Kindred Group.

Jednou z nejvýraznějších součástí kampaně je projekt Živé umění, online přenos, během něhož maluje trojice umělců Věra Tataro, Jakub Špaňhel a Petr Kožíšek malovat obrazy před zraky diváků na internetu. Ti přitom mohou malíře v reálném čase inspirovat a prostřednictvím chatu ovlivnit výslednou podobu díla. První livestream proběhl 23. listopadu, druhý se uskutečnil 29. listopadu na Facebooku Konta Bariéry. Moderovala ho Kateřina Herčíková (dříve Hrachovcová) coby „Kaira“ a Petr Carha coby „Nasty“. Tři takto vzniklé obrazy budou následně vydraženy na aukčním portálu Aukro.cz. Na stejném místě bude k aukci nabídnut také klíčový vizuál kampaně, původní obraz se symbolickým záchranným kruhem v kubistickém stylu. Ten pro Konto Bariéry vytvořila přes kreativní platformu Mindtravellers výtvarnice Danda Horáčková. Na aukci i celý projekt upozorňuje také instalace zlatých rámů přímo v místě výstavy, kde se mohou lidé vyfotit a snímky pak sdílet na sociálních sítích s kampaňovým hashtagem #Pomocjeumeni. Do této aktivity jsou zapojeny různé známé tváře, které tato selfie sdílejí na svých profilech.

Komunikační aktivity pak doplňuje i klasická reklamní kampaň v tisku, rádiu, out-of-home a online médiích a komunikace na sociálních sítích. Celou kampaň včetně microsite Aukční salon a grafiky interních materiálů vytvořila agentura Nydrle.

Předsevzetí do dalšího roku: Nebudu nutit lidi dívat se na to, jak Věra Tataro maluje obraz, pokud na tom procesu není něco fakt zajímavýho. Zvlášť, když pak ten obraz v brutálním antiklimaxu ani neukážu hotovej. A taky by se tam možná hodilo CTA, ale to už je detail.
Martin Svetlík (Mustard)

Napadlo vás někdy, jaké by to bylo mít moc ovlivnit umělce během tvorby obrazu? Nenapadlo. Ale protože je to charita, dám o 5% víc.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Mne sa ten nápad strašne páči, a myslím, že by si zaslúžil, aby ho videlo omnoho viac ľudí. To, že sa ich nakoniec do živej tvorby zapojilo tak málo, je podľa mňa chybou toho, ako bola celá kampaň poskladaná. I mne nejakú dobu trvalo, kým som sa v nej zorientoval.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Cílem kampaně prý má být změnit prostřednictvím nových médií tradiční vnímání uměleckých aukcí a oslovit mladší publikum. Tak já se radši zeptám, jak moc mladší? Pokud 50 plus, tak pohoda. To Kateřina Hrachovcová určitě dá.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Print pěkný, video jsem nedal. Přitom videí s nehmlich stejným obsahem, leč o mnoho atraktivnější formou je YouTube plný.
Jan Javornický

3. Armáda láká i na Univerzitu obrany (18 %)

Armáda České republiky nasadila od listopadu do médií postupně trojici nových reklamních minutových spotů, které představují jednotlivé aspekty její činnosti. Jeden ze spotů je zaměřen na propagaci profesionální české armády a má klást důraz na historickou kontinuitu a mezinárodní přesah české armády, a dále na její stěžejní úlohu v podobě obrany demokratických hodnot. Druhý videoklip propaguje Univerzitu obrany a cílí zejména na středoškolské studenty, které chce získat pro studium na této jediné české vojenské vysoké škole. Ta jím zahajuje přijímací řízení do akademického roku 2017-2018. Třetí spot propaguje aktivní zálohy. 

„Cílem kampaně je oslovit zájemce o službu v Armádě ČR, aktivních zálohách a přilákat ke studiu na Univerzitě obrany. Kromě toho budou spoty k dispozici vojenským útvarům, aby se jimi prezentovali na akcích pro veřejnost. Třetím využitím bude promítání na školách v rámci programu Pokos (Příprava občanů k obraně státu), při kterém probíhají besedy s vojáky a výuka první pomoci, chemické ochrany a topografie,“ uvedla pro Médiář Jana Zechmeisterová z tiskového oddělení ministerstva obrany. První listopadový týden proběhla krátká týdenní kampaň v TV Óčko. Od 10. listopadu následuje třítýdenní promítání před pěti vybranými filmy v 15 multikinech sítě Cinema City. Paralelně spoty běží v online prostředí (iDnes, YouTube, Novinky.cz a další). Videa, která vznikla v srpnu a září, pro ministerstvo vyrobila společnost A-News, již spoluvlastní bývalý televizní reportér Marek Vítek (32,5 %), Tašo Andjelkovski (32,5 %) a Jakub Liška (35 %). Firma zvítězila ve výběrovém řízení. Spoty produkoval Václav Kutil.

Chápu, čím a na koho Armáda ČR míří. O to víc jsem znepokojen, protože podle mě by měly ozbrojené složky státu proti strachu bojovat a ne ho šířit. Jinak profesně je to vlastně docela slabý – na to, že máte na place tanky a stíhačky.
Martin Svetlík (Mustard)

Strhující jako nabouranej pandur.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Já jsem si vždycky myslel, že armáda brání stát, v němž žijeme. ‚Bráníme svět, který znáte.‘ očividně souvisí se strachem z migrantské vlny. Ať si myslíme o tomhle problému cokoliv, armáda by si neměla vybírat, jestli bude bránit ten starý svět, co známe anebo ten nový, který přichází. Tady se vymění politická reprezentace a armáda natočí nový spot? Asi jo…
Ondřej Souček (Luftballon)

Krúžkom ‚domobrany‘, ktoré posielajú ‚vlastencov‘ obsluhovať mínomety proti ‚fašistom‘, ide náborový marketing o niečo lepšie. Inšpiroval by som sa u nich, alebo u ľubovoľnej počítačovej hry.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Solidní práce s cílovkama a přiměřená dávka patosu. Jen to logo Aktivní zálohy mou citlivou designérskou duši rozplakalo.
Alena Oswaldová (Nestlé)

S tímhle mám poněkud problém, protože mi to přijde vážně důležité. V podstatě stejný jako u kampaní policie. Obou, armády i policie, bychom si měli vážit a respektovat, ale jde mi to těžko, když se tyto instituce prezentují kvéry a kanóny. Myslím, že ani v jejich zájmu by to být nemělo, a věřím, že uchazeči motivovaní touhou si zastřílet neprojdou přijímacím řízením. V tomhle by si česká armáda měla vzít ponaučení z toho, jak, už léta, komunikuje třeba ta švédská. A nepotřebuje k tomu ani samopal, ani tank, ani grippen na obloze. A dělá to skvěle a funguje to přesně tak, jak to fungovat má.
Jan Javornický

4. Hanácká vodka má #purespirit (17 %)

Hanácká vodka z portfolia Granette & Starorežná destilleries se snaží oslovit mladší ročníky a vrhla se na rebranding značky. Pro komunikaci s mladými lidmi zvolila Hanácká vodka hashtag #purespirit. Novou reklamní kampaň, jíž dominují dva typy spotů „z pohovoru“, vytvořila agentura Comtech. Spoty jsou dostupné v krátké a dlouhé verzi, jejich režírování se ujal Max Turek společně s Boogie Films. Součástí rebrandové kampaně je také reklama v online prostředí. Hanácká vodka v rámci rebrandingu kompletně změnila svůj design lahve, je zářivě modrá a moderně pomalovaná. 

Pojďme přehlédnout ty no-go situace s etickým kodexem a zaměřme se prosím na slogan ‚Pure spirit of Hanácká vodka‘, protože ten si možná nechám vytetovat. Ale jinak je to takový roztomile blbý.
Martin Svetlík (Mustard)

#PURESPIRIT of #STUPIDITY.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Tohle je pokus o to napsat poctivej skript, ale je na tom vidět, že ho vykoumal již protřelej a zkušenej copywriter (nemůžu přece napsat, že starej). Já mám dojem, že kdyby to psal mlaďoch, tak by se dostal blíž cílovce. Jestli se v tomhle pletu, má u mě autor panáka Hanácký vodky.
Ondřej Souček (Luftballon)

Prosím vás za všetkých ľudí, čo majú uši – nenechávajte Slovenky hovoriť po česky, keď im to vôbec nejde! Prosím vás za všetkých ľudí, čo majú aspoň podpriemerný vkus – už nie sú deväťdesiatky a číry šovinizmus nie je základom komiky!
Tomáš Hrábek (Symbio)

Super. Konečně někdo pochopil, že podporovat alkohol je špatně a vytvořil reklamu tak nehorázně odpudivou, že díky ní miliony lidí přestanou pít. Aspoň Hanáckou vodku určitě.
Alena Oswaldová (Nestlé)

5. Jacobs umístil spot pouze na YouTube (10 %)

Kampaň pro praženou kávu Jacobs Whole Beans s názvem Jacobs Whole Beans vás roztančí vytvořila loňský rok jako spot pouze pro YouTube agentura TL5. Letos běží spot pod hlavičkou agentury Peppermint digital, jejíž značná část seskládá z bývalých kreativců agentury TL5. Spot byl na YouTube umístěn na začátku listopadu a poběží do poloviny prosince. „Strategie, kdy uživatele nabádáme, aby reklamu přeskočili, se vloni ukázala jako funkční, když video do konce dokoukalo 40 % publika,“ uvedla ke kampani Dina Kášová, brand manažerka Jacobs. O herecké výkony se ve spotu postaral Zbyšek Kalina

Tohle je sedmej kruh pekla. Od začátku do konce.
Martin Svetlík (Mustard)

Kandidát na nejhorší casting letošního roku. Hereckej výkon je tak mizernej, že zastínil i ten nulovej scénář. Takže čačačau.
Adam Roučka (Saatchi & Saatchi)

Bohužel jsem nepřišel na správný výraz, kterým by šel popsat hlavní hrdina. Kdyby to byla holka, řekli byste, že je přepí**ná. Myslím, že chlapec je tak výrazný, že strhl veškerou pozornost na sebe. Já třeba zkoumal, jestli si barví řasy. Káva se krčí někde vzadu a to je podle mě špatně.
Ondřej Souček (Luftballon)

Ja sa na toho chlapíka nemôžem pozerať, ale to je až druhoradé. Ani to, že pokus o ‚platform-and-self-aware‘ reklamu je strašne kŕčovitý, mi až tak nevadí. Ja proste nechápem, prečo by ma káva mala roztancovať. Tak isto, ako nechápem kávy, ktoré mi chcú plniť sny, či kávy, ktoré ma vraj pobavia. Vo všeobecnosti nemám rád, keď o produkte vravíme veci, ktoré evidentne nie sú pravda. To by musela byť fakt úchvatná exekúcia, aby som takú myšlienku nakúpil. Od tejto som to nenakúpil.
Tomáš Hrábek (Symbio)

Úplně mimo.
Alena Oswaldová (Nestlé)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.