Národní federace hudebního průmyslu rozeslala v podobě PDF první číslo čtvrtletníku Svět vinylů, pro první kvartál 2018. Jde o přehled novinek, redakci vede Josef Vlček. „Vzhledem k rostoucí oblibě tohoto specifického formátu jsme přistoupili k této formě jeho propagace,“ vzkazují gramofirmy.

Jak Coca-Cola, BMW či Sony dělají kinoreklamu

Čeští zadavatelé zatím v kinech využívají tradiční reklamní formáty, nejčastěji spot na plátně a prezentace v prostorách kinosálu a multiplexu. Ve světě si hrají víc, podívejte.

Coca-Cola žádá diváky, aby nesrkali

Coca-Cola v dánské Kodani přišla s nápadem upozornit diváky v kině na to, aby se během promítání chovali tiše. Před začátkem filmu natočila skrytou kamerou návštěvníky kina v předsálí a díky rychlé postprodukci vytvořila spot, ve kterém účinkují. Ten divákům promítla před začatkem filmu se vzkazem „prosíme, buďte během filmu ticho, s vámi to není ono”.

  • Kampaň: Coca-Cola Slurp!
  • Zadavatel: Coca-Cola
  • Agentura: Saatchi & Saatchi Dánsko

Sony překvapuje při premiéře bondovky

Kampaň značky Sony Xperia na nové modely vodovzdorných mobilních telefonů Xperia Acro S se odehrála během prvního promítacího víkendu bondovky Skyfall ve Stockholmu. V nápojích rozdávaných zdarma bylo náhodně ponořeno i několik mobilních telefonů, které nic netušící návštěvníci biografu získali, pokud v kinosále zazvonil právě v jejich kelímku.

  • Kampaň: The Xperia Soda Stunt
  • Zadavatel: Sony Xperia
  • Agentura: CP+B, USA 

BMW nabídlo řízení mobilem

Kampaň doprovázející uvedení nový vůz BMW řady 2 Coupé na trh využila speciální aplikaci, díky níž mohli diváci v kině během promítání spotu na svých chytrých telefonech brzdit, akcelerovat a volit jízdní stopu. Divák s nejvyšším počtem bodů měl možnost zúčastnit se skutečné testovací jízdy.

  • Kampaň: The Ultimate Driver
  • Zadavatel: BMW Velká Británie
  • Agentury: Engine Dare, Vizeum

Pedigree vyvolává emoce

Značka Pedigree zapojila do emotivní kampaně podporující opuštěné psy reklamu v kině s využitím moderní 3D technologie. Před filmem divákům promítala 3minutový spot ve formátu 3D. Brýle, které diváci před filmem dostali, byly specifické. Ti, kteří u vchodu věnovali peníze do fondu pro ohrožené psy, dostali brýle, díky kterým vidí pozitivní závěr spotu. Ti, kteří do fondu nepřispěli, obdrželi brýle, jež jim zprostředkovali naprosto opačný konec příběhu.

  • Kampaň: Pedigree Adoption Drive
  • Zadavatel: Pedigree
  • Agentura: Colenso BBDO, Nový Zéland

Postavu z plátna ovládali hlasem

Televizní kanál 13th Street zaměřený na mysteriózní a detektivní snímky se pokusil divákům zprostředkovat interaktivní hororový film. Vybraní diváci před začátkem filmu nahlásili své telefonní číslo a provedla se syntéza jejich hlasu. Následně jim zavolala hlavní hrdinka filmu přímo z plátna a děj filmu se odvíjel podle instrukcí, které divák hlavní postavě udílel v reálném čase. Film byl připraven tak, že byly předem natočeny všechny situace.

  • Kampaň: Last Call by 13th Street
  • Zadavatel: 13th Street
  • Agentura: Jung von Matt, Berlín

Připraveno ve spolupráci se společností New Age Advertising, prodejcem reklamy v sítích kin Cinema City a Imax