„Jak dát slevu zajímavě,“ vymyslela Zaraguza pro Tchibo

Kampaní týdne tentokrát naši kati určili mobilní aplikaci od Zaraguzy. Zpívané spoty služby Dámejídlo.cz příliš nechutnaly, testimonial M&M reality připomněl devadesátky.

Aplikace Tchibo Svět

Aplikace Tchibo Svět

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 41. týden 2015

  1. Zaraguza: Tchibo svět (37 %)
    klient: Tchibo
  2. DámeJídlo.cz: Nejjednodušší způsob, jak zahnat hlad (25 %)
    klient: vlastní tvorba
  3. DDB: Půjčka od půlky zdarma (21 %)
    klient: ČSOB
  4. Hullabaloo: Co když se vám nečekaně rozbije holící strojek? (19 %)
    klient: Electro World
  5. M&M Reality: Měníme svět realit (14 %)

    klient: vlastní tvorba

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 9 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1.  Tchibo má novou apku (37 %)

V rámci podpory své mobilní aplikace připravila Tchibo Praha panoramatickou hru pro mobilní telefony a tablety. Zákazníci v ní v prostředí virtuálního bytu označováním výrobků Tchibo sbírají slevové procentní body. Mají možnost vysoutěžit si slevu do 20 %, kterou mohou uplatnit v mobilní aplikaci, v tabletové aplikaci a v e-shopu firmy. 

Hru lze najít na www.tchibosvet.cz, vytvořila ji digitální agentura Zaraguza. Dostupná bude do poloviny listopadu v Česku a na Slovensku, podle agentury o ni už ale projevily v rámci skupiny Tchibo zájem jiné trhy. Reklamní kampaň na podporu hry a m-commerce Tchibo poběží ve vlastních médiích firmy (Facebook, Twitter, newslettery) a formou PPC kampaní na Googlu, Seznamu, YouTube a Facebooku. Podpoří ji i vybraní vloggeři a PR.

Aplikace Tchibo Svět

Aplikace Tchibo Svět

Pekné, jednoduché a hrateľné.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Fajn nápad, jak dát obyčejnou 20% slevu zajímavě. Sice to bude mít minimální dopad, ale dobrý.
Tomáš Mrkvička

Nepamatuju se, že by mě někdy 20% sleva tak moc bavila. A navíc to jednoduchý call-to-action na konci pro stažení nákupní aplikace. Říkám to fakt nerada, ale Tchibo je na správné cestě. Damn!
Alena Oswaldová

Exekuce 100. Nápad 0. Hodně by mě zajímalo, kolik procent uživatelů to na mobilu spustí a jaké bude ROI.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Body za řemeslo. Bez diskuse.
Jan Javornický

Čím komplikovanější je provedení, tím víc záleží na motivaci, kvůli které bych měl jako cílová skupina chtít ten komplikovaný koncept pochopit. Tady se to aspoň u mě nepovedlo. Nic proti hezkýmu provedení, jen trochu mnoho vostrků kvůli slevičce na e-shopu...
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Podle popisu to vypadá celkem zábavně, ovšem na mém iPhonu to neběhá. Mobilní aplikace, která neběhá na iPhonu, není dobrá mobilní aplikace.
Martin Charvát (Konektor)

Rozhlížení se po pokoji pomocí naklánění telefonu, to je asi nějaká nová technologie. Bude příští koncept založen na používání faxu, nebo se marketéři odvážou a nahlédneme dále do budoucnosti?
Pavel Fuksa

Zaraguza? Když ji miluješ, není co řešit.
Marek Prchal

2.  Dámejídlo.cz natočilo 15 spotů (25 %)

Patnáct variací na různá témata spojená s jídlem představují aktuální internetové spoty rozvozové služby Dámejídlo.cz. V kampani vystupují zákazníci i zaměstnanci firmy a společnost ji připravila svépomocí na základě vlastních kreativních návrhů. „Půjde o celý koncept. V současnosti už běží rozhlasová kampaň a online spoty na YouTube, kampaň zahrnuje také displejovou reklamu a propagaci na Facebooku,“ uvedl marketingový manažer Dámejídlo.cz Michal Finta.

Pomoooc. Ako mam dostat tu hroznu pesnicku z hlavy?
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Opera dobrá, škoda, že si nedali práci s vymyšlením většího množství vtipných textů. Takhle se bojím, že to bude brzo druhý alzák.
Tomáš Mrkvička

Přesně toho jsem se obávala - hodnotit, jak Honza srká čínský nudle a Petr žvýká hambáč. Budu radši předstírat, že jsem nic neviděla, jo?
Alena Oswaldová

Já se omlouvám, ale přes ten casting couch se nedokážu soustředit na nic jiného.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Rád bych tu vypíchnul jednu věc, která zrovna v tomto případě dost zaniká, ale obecně mne hodně trápí. Milí copywriteři a jiní umělci, nepoužívejte prosím gramatické rýmy. Kytka - lopata, slunce - žblunce a tak. Když už si dáváte tu práci, aby se to rýmovalo, dejte si s tím vážně práci, ať to nějak vypadá a zní. Děkuji!
Jan Javornický

Výbornej úlet. Říká to, co má, ukazuje stoprocentní zákaznickej insight, odlišuje se. Beru to i s chlupama.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Dělat reklamu na jídlo tak, aby byla nechutná? Asi nová doba.
Martin Charvát (Konektor)

Jako se pes vrací ke svému zvratku, tak hlupák opakuje svou pošetilost, zpívané reklamy. Posměšně zazpívaná slova ‚sushi‘ a ‚čína‘ jako hnědá rasistická třešinka dotvářejí obraz zkázy.
Pavel Fuksa

Tahle kampaň vznikla svépomocí. Určitě to stmelilo tým, protože se nasmáli všichni sborem, ‚cha cha cha‘. Kalkul ‚Alzák řve, my budem taky‘ na mě nezafungoval, manýra ve zpěvu je děsivá. Kdyby byl zpěv civilní, tak... i tak těžko říct.
Marek Prchal

3.  ČSOB propaguje půjčky (21 %)

ČSOB spustila novou kampaň se zaměřením na konsolidaci externích půjček ČSOB Půjčky. Tento produkt banka podpoří televizním spotem, připraveným v novém komunikačním stylu ČSOB Kdo by teď myslel na banku. Kampaň poběží kromě televize také na internetu, na venkovních plochách, či na plakátech ve výlohách poboček a letácích.

Hudba je stále super, ale nápad týmto spotom predali ešte menej ako prvým.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Další spot, který dokazuje, že brand idea nemyslete na banku vůbec nefunguje.
Tomáš Mrkvička

Jak prosím? Fakt jsem se snažila chytnout ze spotu sdělení nebo nedejbože přečíst font velikosti 4. Pardon, ale ani jedno z toho se mi nepodařilo. Jen ten dort z polystyrénu se mi zaryl do paměti.
Alena Oswaldová

Tady je možná chyba u mě, ale když bezprostředně po sloganu Kdo by teď myslel na banku následuje výčet benefitů bankovního produktu. Tak myslí na tu banku někdo, nebo ne? A jestli jo, tak kdo?
Martin Světlík (Symbio Digital)

Jestli mne paměť neklame, ČSOB se už podruhé v krátké době zkouší s půjčkou strefit mezi půlky. Tentokrát o něco lepší nápad, ale o to horší zpracování.
Jan Javornický

Vtipná scénka ze ‚světa ČSOB‘, nějak se v tom ztrácí produkt.
Martin Charvát (Konektor)

Jak české pseudocelebrity rády píší na Facebooku: ‚Takový to, když koukáte na spot a nevíte, o co tam jde. Jako mohl bych napsat, že je to slušně propojený - slovo odlehčit a u toho ta pomoc od dortu, ale vono je to jako dost slabý. Miluju svojí ženu a to, jak zvládá psaní a péči o dítě.‘
Pavel Fuksa

Vypsané podmínky půjčky drobným písmem ve spotu? Mám pocit, že to není vůbec kampaň pro lidi. Tohle je kampaň pro klienta.
Marek Prchal

4.  Electro World má novou strategii (19 %)

Společnost Electro World startuje novou kampaň, ve které představují zákazníkům věrnostní kartu a výhody, které nabízí. První vlna kampaně poběží do ledna 2016, zatím běží první spot, další mají přijít v listopadu. V kampani vystupují skuteční zaměstnanci společnosti Electro World. Spot poběží na televizích Prima, Barrandov a Óčko. K vidění je také na firemním kanálu YouTube a facebookovém profilu Electro Worldu.

Electro World už tiež kopíruje Air Bank?
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Kdyby bylo víc peněz, dal se na tom nápadu postavit fantastický spot.
Tomáš Mrkvička

Jů, v Electro Worldu ze mě udělají komika. Opravdu skvělý benefit, díky!
Alena Oswaldová

Pro každý skript evidentně existuje limitní rozpočtová hranice, pod kterou se realizace prostě nedá udělat dobře. Škoda, mohlo to být vtipné.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Protože Hitler! Nebo snad znáte nějaký lepší důvod, proč si pořídit věrnostní kartu?
Jan Javornický

Nechtěl bych, aby mi v oddělení elektro odborné rady s nákupem poskytoval grafik z reklamky. Proč v reklamě nehraje někdo, kdo hrát umí? Neherci nejsou vždycky výhra.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Starý vtip z internetového filmečku převedený do reklamy. Proč ne. Jen to provedení je zase zoufale tuhé.
Martin Charvát (Konektor)

Celou dobu jsem se těšil, že se konečně dočkáme české vtipné reklamy s Hitlerem. Herecké výkony, kamera, synchronizace zvuku a nápad nakonec ze čtyřicátých let byly, dokonce i prodejce měl polské jméno... A nic.
Pavel Fuksa

A vida, spot s Hitlerem, to je na Facebook jak dělaný. Škoda že moc nezarezonoval. A já vám řeknu proč, děti moje. Spoty s Hitlerem se totiž netočí, ale titulkují. Má to třeba tu výhodu, že to je vtipné a že vám tam hraje áčkovej herec za nulu.
Marek Prchal

5.  M&M reality jde do televize (14 %)

Realitní společnost M&M reality holding spouští v říjnu svou první televizní kampaň. Představí v ní postupně tři varianty spotů s hlavním sloganem Měníme svět realit. Ve spotech vystupují podle informací firmy její opravdoví klienti, kteří využili služeb této realitky v uplynulých deseti letech. Režisérem reklamy byl Petr Vachler. Kampaň poběží v televizních stanicích skupin Prima, Nova, Barrandov a v televizích Óčko či Šlágr.

Tak prirodzene, až to posobi nahrané.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Tak lepší než Náhlovský s vějířem tisícovek, ne?
Tomáš Mrkvička

Tohle není moje realita. A nikdy nebude.
Alena Oswaldová

Vlastně jo. Je to docela uvěřitelný, což asi od realitky chci. Proto bych se přimlouval za autentické prostředí - někde na ulici, v bytě, v kanceláři. Lepenka mi úplně nefunguje.
Martin Světlík (Symbio Digital)

Tisíce děkovných dopisů! Měníme realitu realit! A změníme i vás!
Jan Javornický

No jo no. Asi funkční, ale proč proboha v provedení zanimovaného školního časopisu?!
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Nebudu brát jméno boží nadarmo. Testimonial jak z roku 1978. Kdyby u nás v té době byla bývala reklama.
Martin Charvát (Konektor)

Další testimonial plný vesnických figurek, co si hodili poslední korunou před odchodem na pracák, jestli půjdou své tupé tváře nastavit kamerám v Co to kurňa je VIII nebo na natáčení propagačního videa. Punc důveryhodnosti dodává nový budoucí expřítel Hany Mašlíkové André.
Pavel Fuksa

Tak tohohle jsem se bál, ale ke světu realitních kanceláří to totálně sedí. Je to devadesátkové. Reální klienti nejsou v reálném prostředí, točilo se ve studiu. Nechtěli točit v bytech a domech, které si od klienta koupili?
Marek Prchal

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Sdílejte