Panoramatická videa a přímé přenosy ze zákulisí vlastních pořadů - to jsou první větší počiny, jimiž rozhlasová firma Lagardere, provozovatel Frekvence 1 či Evropy 2, naplňuje svou letošní strategii posílit ve videoobsahu. Obě formy online videa vyzkoušela 2. března při přenášení svých výročních Hudebních cen na Facebooku. Tam zaznamenala úhrnem přes 200.000 zhlédnutí (nejsledovanější část měla zhruba 43.000 zhlédnutí). Necelých 100.000 přehrání měla videa z cen na webu Evropy 2.
„Je to poprvé, kdy jsme se rozloučili se starým pojetím jednoho jediného kanálu a pustili videopřenos na naše sociální sítě, ale i na profily moderátorů a hostů, kteří byli ve studiu,“ předeslala ředitelka Evropy 2 Jitka Fürst. V rádiu běžel přímý přenos od 15 do 18 hodin, moderovali ho Jindra Ekl a Tomáš Zástěra, zároveň s tím běžel ze zákulisí videopřenos na Facebooku přes službu Mentions, ten z mobilu natáčela zprávařka Kateřina Říhová.
„S ohledem na dramaturgii celého předávání cen jsme video rozdělili na několik kusů, se stopáží kolem 30 minut, jak ostatně doporučuje Facebook,“ popisuje Zuzana Nevoralová z komunikace Evropy 2. „Zpětně jsme pak ještě vybrali jedno hlavní panoramatické video s našimi tvářemi. A rovněž jsme pak udělali ještě jednu zkrácenou verzi videa, kde jsou pouze samotná předávání cen bez hudebních pauz.“
Stejně jako vydavatelství Czech News Center přišla česká pobočka Lagardere začátkem února s panoramatickými videozáznamy. Ty umožňují prohlížet snímané prostředí v úhlu 360° horziontálně a 240° vertikálně, přičemž pohled ovládá uživatel kurzorem myši, respektive na mobilem natočením přístroje. Blesk je poprvé použil na Plese v Opeře, Evropa 2 pro záznam klipu s kapelou Twenty One Pilots a při hudebních cenách o měsíc později k pohledu do studia. Jako videoplatformu přitom Evropa 2 používá YouTube, Blesk spoléhá na vlastní přehrávač.
„Tyto aktivity přispívají k neustálému navyšování našeho videoinventory,“ podotýká ředitel digitálních aktivit Lagardere Jiří Sládek. Rádio to na webu dělá kvůli většímu prostoru pro videoreklamu, která je vidět před začátkem každého klipu. Letos v únoru zaznamenala na webech Lagardere téměř 5 milionů zobrazení, tedy víc než dvakrát tolik než průměrně loni na podzim.
Web rodinného rádia Frekvence 1 přitom zobrazí tolik videí, kolik Evropa 2 pro mladé. „Nárůst u Frekvence 1 je viditelný zejména proto, že jsme zde identifikovali nejvíc prostoru pro inovace. Dříve jsme například nedělali videotipy, rozhovory, rady a podobně, což je dnes běžná součást našeho videoobsahu,“ přiblížil Sládek.
Počty zhlédnutí videa, v milionech
únor 2016 |
leden 2016 |
prosinec 2015 |
listopad 2015 |
říjen 2015 |
září 2015 |
|
Vlastní značky |
||||||
1,79 |
1,31 |
0,64 |
0,47 |
0,45 |
0,48 |
|
1,78 |
0,55 |
0,29 |
0,16 |
0,14 |
0,14 |
|
ostatní (Koule.cz, Humr.cz, DanceRadio.cz, Youradio.cz, Zet.cz, Radiobonton.cz, Pigy.cz, Pigy.sk a další) |
1,38 |
1,30 |
1,21 |
1,14 |
2,03 |
1,53 |
celkem Lagardere |
4,95 |
3,16 |
2,14 |
1,77 |
2,62 |
2,11 |
Zastupované značky |
||||||
0,32 |
0,29 |
0,30 |
0,21 |
0,20 |
0,19 |
|
1,24 |
1,24 |
1,25 |
1,27 |
1,23 |
1,15 |
|
celkem |
6,51 |
4,69 |
3,69 |
3,26 |
4,05 |
3,45 |
Hosty Hudebních cen byli ve studiu Alexandr Hemala, Lukáš Pavlásek či Ondřej Synek. Trofeje se udělovaly celkem ve dvanácti kategoriích, celkem poslali hlasující téměř 220.000 hlasů. Absolutním vítězem se stala kapela Slza. jež zvítězila v kategoriích Kapela domácí, Písnička domácí a nejlepší písnička Evropa 2 Unplugged. Nejlepší zahraniční kapelou posluchači odhlasovali Maroon 5, nejlepší zahraniční písničkou Hello od Adele. Nejlepším zpěvákem domácím byl Xindl X, zahraničním Ed Sheeran. Nejlepší zpěvačkou domácí Barbora Poláková, zahraniční Adele. Nejlepším diskžokejem domácím je Michael Burian, zahraničním Avicii. Objevem roku je Sebastian.