Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

Jak Wunderman Thompson redesignoval 100 webů pro GSK a Pfizer v 25 zemích

Úkol zněl jasně: převést přes 100 produktových webů s 2.000 stránek celkem v 18 jazycích na novou digitální platformu. A to za 15 měsíců, za běžného provozu webů a samozřejmě bez omezení prodejů.

Stěhování „digitálních“ národů

Část divize volně prodejných přípravků amerického koncernu Pfizer přecházela v roce 2019 pod britskou farmaceutickou firmu GlaxoSmithKline (GSK). Pod jednou střechou se tak nově ocitla například značka zubních past Sensodyne i lék na bolest Voltaren, spadající pod GSK, s multivitaminem Centrum, který vyrábí Pfizer. Na nás ve Wunderman Thompson bylo převléknout více než 100 značek koncernu Pfizer do nového webového kabátu. A ještě je všechny převést na novou digitální platformu AEM. Globální migrace všech produktových webů měla proběhnout během 15 měsíců. A proběhla.

Ukázka redesignovaných webů

Ukázka redesignovaných webů

Pomohla nám knihovna komponent a šablon

Jak jsme se k celému zadání postavili? Času bylo málo, a tak jinak než čelem to nešlo. Sestavili jsme speciální tým z rodilých mluvčích a pustili se do práce. Vytvořili šablony pro efektivnější řízení obsahu, zajistili kreativní mapping, sjednotili strukturu a tvorbu obsahu i kreativy pro všechny weby. V našem týmu nechyběli textaři, jazykoví korektoři, kodéři, zkušení weboví grafici a UX designéři, vše pod velením těch nejzkušenějších projektových manažerů.

„Abychom odbavili obrovské množství webů jednotlivých značek v tak krátkém termínu a zároveň udrželi jednotnou ‚štábní kulturu‘ GSK, připravili jsme ve Wunderman Thompson více než 10 základních vzorů webových stránek. K nim jsme založili ‚knihovnu‘ s jednotlivými prvky používanými pro všechny weby. Tím jsme docílili konzistentnosti u všech 25 trhů i 18 jazyků,“ říká Vendula Mrázová, naše chief client officer. Ke každé ze stovky webových stránek byl přiřazen hlavní globální vzor, nicméně každý web byl následně v realitě lokalizován tak, aby odpovídal podmínkám daného trhu. „Naše řešení vyžadovalo dokonalou organizaci a přesně stanovený projektový plán,“ doplňuje Vendula.

Nad vším stála pozitivní zákaznická zkušenost

Všechny weby musely projít přísnými nároky na UX, grafiku, SEO a právní regulace v jednotlivých zemích. Všem značkám jsme připravili nový design i obsah. „S tím souvisela také úprava jednotlivých grafických prvků jako jsou fotky a videa tak, aby je bylo možné v jednom balíku dodat do produkčního týmu. Ten pak musel jednotlivé webové stránky sestavit z jednotlivých složek podobně jako lego. Vše v prostředí platformy Adobe Experience Manager (AEM),“ říká Vendula Mrázová.

Ukázka redesignovaných webů

Ukázka redesignovaných webů

Ještě před nasazením nových webů jsme uskutečnili UX testování s uživateli a klientem na wireframech a prototypech. Ty nám pomohly včas ověřit, jak bude web fungovat. Díky tomu jsme odladili chyby ještě před spuštěním a předešli časově náročným změnám ve finální fázi.

Ukázka redesignovaných webů

Ukázka redesignovaných webů

7 věcí, na které jsme hrdí

  • Dokončili jsme jeden z nejzajímavějších a také nejnáročnějších projektů v historii naší agentury. Řízení a největší kus práce jsme odbavili v Praze, ale na pomoc jsme si přizvali naše síťové kolegy z Dillí, Dhaky a v poslední fázi i z Buenos Aires.
  • V praxi jsme podrobili zátěžové zkoušce naše agilní projektové řízení, což bylo klíčové pro pružné reakce na měnící se klientské požadavky.
  • Vyměnili jsme za chodu obrovské množství webových stránek, bez jakékoliv negativního dopadu na koncové zákazníky.
  • Vytvořili jsme systém, ve kterém se na jednom místě potkaly všechny jednotlivé obsahové i kreativní složky.
  • To vše za stálého přihlížení ke specifickým potřebám jednotlivých regionů a lokálních trhů, včetně Číny, Hong Kongu či arabských zemí.
  • Ušetřili jsme čas.
  • A v neposlední řadě jsme ušetřili rozpočet.

Velkých ani netradičních zadání se nebojíme. Máte takové? Ozvěte se na vendula.mrazova@wundermanthompson.com. Rádi pomůžeme k růstu i vám.

Text vychází v rámci placené spolupráce s Wunderman Thompson