Stěhování „digitálních“ národů
Část divize volně prodejných přípravků amerického koncernu Pfizer přecházela v roce 2019 pod britskou farmaceutickou firmu GlaxoSmithKline (GSK). Pod jednou střechou se tak nově ocitla například značka zubních past Sensodyne i lék na bolest Voltaren, spadající pod GSK, s multivitaminem Centrum, který vyrábí Pfizer. Na nás ve Wunderman Thompson bylo převléknout více než 100 značek koncernu Pfizer do nového webového kabátu. A ještě je všechny převést na novou digitální platformu AEM. Globální migrace všech produktových webů měla proběhnout během 15 měsíců. A proběhla.
Pomohla nám knihovna komponent a šablon
Jak jsme se k celému zadání postavili? Času bylo málo, a tak jinak než čelem to nešlo. Sestavili jsme speciální tým z rodilých mluvčích a pustili se do práce. Vytvořili šablony pro efektivnější řízení obsahu, zajistili kreativní mapping, sjednotili strukturu a tvorbu obsahu i kreativy pro všechny weby. V našem týmu nechyběli textaři, jazykoví korektoři, kodéři, zkušení weboví grafici a UX designéři, vše pod velením těch nejzkušenějších projektových manažerů.
„Abychom odbavili obrovské množství webů jednotlivých značek v tak krátkém termínu a zároveň udrželi jednotnou ‚štábní kulturu‘ GSK, připravili jsme ve Wunderman Thompson více než 10 základních vzorů webových stránek. K nim jsme založili ‚knihovnu‘ s jednotlivými prvky používanými pro všechny weby. Tím jsme docílili konzistentnosti u všech 25 trhů i 18 jazyků,“ říká Vendula Mrázová, naše chief client officer. Ke každé ze stovky webových stránek byl přiřazen hlavní globální vzor, nicméně každý web byl následně v realitě lokalizován tak, aby odpovídal podmínkám daného trhu. „Naše řešení vyžadovalo dokonalou organizaci a přesně stanovený projektový plán,“ doplňuje Vendula.
Nad vším stála pozitivní zákaznická zkušenost
Všechny weby musely projít přísnými nároky na UX, grafiku, SEO a právní regulace v jednotlivých zemích. Všem značkám jsme připravili nový design i obsah. „S tím souvisela také úprava jednotlivých grafických prvků jako jsou fotky a videa tak, aby je bylo možné v jednom balíku dodat do produkčního týmu. Ten pak musel jednotlivé webové stránky sestavit z jednotlivých složek podobně jako lego. Vše v prostředí platformy Adobe Experience Manager (AEM),“ říká Vendula Mrázová.
Ještě před nasazením nových webů jsme uskutečnili UX testování s uživateli a klientem na wireframech a prototypech. Ty nám pomohly včas ověřit, jak bude web fungovat. Díky tomu jsme odladili chyby ještě před spuštěním a předešli časově náročným změnám ve finální fázi.
7 věcí, na které jsme hrdí
- Dokončili jsme jeden z nejzajímavějších a také nejnáročnějších projektů v historii naší agentury. Řízení a největší kus práce jsme odbavili v Praze, ale na pomoc jsme si přizvali naše síťové kolegy z Dillí, Dhaky a v poslední fázi i z Buenos Aires.
- V praxi jsme podrobili zátěžové zkoušce naše agilní projektové řízení, což bylo klíčové pro pružné reakce na měnící se klientské požadavky.
- Vyměnili jsme za chodu obrovské množství webových stránek, bez jakékoliv negativního dopadu na koncové zákazníky.
- Vytvořili jsme systém, ve kterém se na jednom místě potkaly všechny jednotlivé obsahové i kreativní složky.
- To vše za stálého přihlížení ke specifickým potřebám jednotlivých regionů a lokálních trhů, včetně Číny, Hong Kongu či arabských zemí.
- Ušetřili jsme čas.
- A v neposlední řadě jsme ušetřili rozpočet.
Velkých ani netradičních zadání se nebojíme. Máte takové? Ozvěte se na vendula.mrazova@wundermanthompson.com. Rádi pomůžeme k růstu i vám.
Text vychází v rámci placené spolupráce s Wunderman Thompson