Hudebník a producent Karel Vágner prodal vydavatelství Multisonic, píše E15. „Ve chvíli, kdy něco vydáte, visí deska během krátké doby někde na internetu,“ řekl, proč se firmy po 29 letech zbavil.

Jak Jupí na onlinu ušetřilo: využilo živého ježka

Vysoké míry engagementu i nadprůměrného organického dosahu na sociálních sítích lze dosáhnout i s relativně malým rozpočtem. Jak? Se skutečným zvířetem místo animací.

Živý ježek v kampani značky Jupí

Živý ježek v kampani značky Jupí

Různé značky se ve svých reklamních spotech a kampaních často využívají zvířecí témata. Také Jupí u nás poptalo digitální kampaň, ve které měl hlavní postavu hrát ježek nesoucí ovoce na svých bodlinách.

Při tvorbě takové kampaně by většina agentur zadala práci animátorům. Animace mají své místo především v televizních spotech, kde jsou násobně vyšší rozpočty. Pro tuto digitální kampaň jsme však hledali řešení, kterým bychom dokázali výrobní náklady snížit a přitom získali maximum.

Místo drahých animací napodobujících ježka jsme při tvorbě digitální kampaně pro značku Jupí upřednostnili levnější variantu – a pořídili jsme si vlastního živého ježka. Konkrétně to byl jeden z našich kolegů Honza, account, který má klienta Jupí na starosti.

Nejefektivnější varianta se ukázala být zároveň tím nejjednodušším řešením. Z ježka je dnes nejen hvězda sociálních sítí, ale i nový člen domácnosti, o kterého Honza ve svém volném čase pečuje. Jednou měsíčně pak ježka vezmeme do studia nebo parku, kde připravujeme všechny vizuální podklady (videa, fotky) na sociální sítě na celý další měsíc.

Pro fanoušky značky Jupí je ježek známý jako Vendelín (při výběru jména jsme nechali hlasovat lidi. I tato drobnost nám pomohla podpořit image a známost ježka Vendelína na sociálních sítích, kde o jeho jméně rozhodlo 1.100 uživatelů).

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín v kampani Jupí

Ježek Vendelín a soutěž

Ježek Vendelín a soutěž

Ježek Vendelín a plameňák

Ježek Vendelín a plameňák

Ježek Vendelín jako netopýr

Ježek Vendelín jako netopýr

Ježek Vendelín a jablko

Ježek Vendelín a jablko

Náš nápad se vyplatil. Vendelín se téměř okamžitě po spuštění kampaně stal hitem sociálních sítí. Konkrétně jde o fotografie a videa na platformách Facebooku a Instagramu včetně Stories (právě pro tyto sociální sítě jsme zajišťovali kompletně obsah, k tomu podporu videa na YouTube). Cílová skupina oceňuje Vendelínovu roztomilost a autentičnost, díky čemuž se stal hitem sociálních sítí. Počty lajků máme násobně vyšší než kdy dříve, počítáme je ve vysokých stovkách na post. Organický dosah na sociálních sítích vzrostl v meziročním srovnání o 69 %.

To je důkazem, že cílová skupina, kterou tvoří zejména rodiče školáků a školáci sami (nebo přesněji lidé ve věku 25 až 35 let se zájmem o rodinu), na zvířátka pořád reaguje pozitivně. Oceňovaným faktem navíc je, že nejde o animovaného, ale skutečného a roztomilého ježka, o kterého se navíc náš kolega Honza vzorně stará.

Výsledek kampaně je důkazem, že i s relativně malým rozpočtem je možné dosáhnout vysoké míry engagementu a tím i nadprůměrnému organického dosahu oproti kampaním v předchozích letech, na nichž jsme se podíleli. Stačí dobrý nápad, autentičnost a lidé budou se značkou trávit mnohem více času. Přemýšlejte nad novými způsoby řešení problémů, podobně jako když se snažíte dostat ježka z klece. Nám se to vyplatilo.

Text je součástí placené spolupráce s agenturami Česká produkční a Česká produkční Social Media

Jan Štangl

Autor textu Jan Štangl je account manager v agentuře Česká produkční Social Media. Kromě Jupí spolupracuje také na kampaních pro klienty jako XXX Lutz, Palírna U Zeleného stromu nebo Phillip Moris. Podílel se také na volební kampani Jiřího Drahoše na prezidenta České republiky. Ve volném čase teď už jen shání červy a cvrčky pro ježka, protože ten ovoce skutečně nejí.