Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Jak má Bakala nově vydělávat online: sériovou výrobou firemních webů pro mobily

Novou strategii zacílenou minimálně na 400 tisíc firem, které už má v internetovém katalogu, dnes v Praze představila agentura Najisto společnosti Centrum Holdings, kterou kupuje majitel vydavatelství Economia Zdeněk Bakala. Centrum chce nově vydělávat nejen na zápisech do katalogu, ale také na sériové tvorbě webů uzpůsobených pro mobily, včetně psaní textů pro ně.

„Dříve si od nás firmy a živnostníci koupili jen zápis v katalogu. Teď dostanou navíc několik věcí - moderní webovou stránku na vlastní doméně pro počítač, desktop, mobil i tablet, email se stejnou doménou jako webová stránka a napíšeme pro ně texty optimalizované pro web,“ popsal na tiskové konferenci v hotelu Jurys Inn šéf komerční divize Centra Pavel Vopařil.

Tvorbu webů už Centrum nabídlo před půldruhým rokem, tehdy ve spolupráci s externím partnerem, firmou Ante. O to ale podle Vopařila nebyl zájem, mimo jiné proto, že weby nebyly přizpůsobeny pro mobily a nebyly příliš propojeny se zápisem v katalogu Najisto.

Nová nabídka podnikatelům

Nová nabídka podnikatelům

Nejnižší nová nabídka firmy přijde na 7.900 Kč na rok, další jsou za 14.900, za 27.900 a nejširší za 39.900 Kč - ta zahrnuje třeba telefonickou konzultaci 4x ročně. Přikoupit je pak možné různou internetovou reklamu - Centrum nabízí prezenci v reklamních sítích Google a Sklik, na Facebooku či optimalizace pro vyhledávání nebo emailing.

„Podnikatelé si musejí udělat nové weby, musejí si napsat kvalitní texty a musejí se přizpůsobit mobilním zařízením,“ prohlásil šéf komerční divize Centra na základě výzkumu, který firma provedla mezi současnými zákazníky agentury Najisto. Při stavění nové nabídky pak vyšla ze zjištění, že

  • jedna třetina firem nemá webové stránky, když už ho mají, mají ho z 90 % na vlastní doméně (free hosting není rozšířený),
  • téměř polovina firem nemá e-mail na vlastní doméně - polovinu freemailů přitom drží Seznam, čtvrtinu Atlas, Centrum a Volný (trio portálů nově vlastněné Economií),
  • z tisíce firem, který si Centrum vybralo jako reprezentativní vzorek, jich mobilní web mělo pouze dvacet,
  • jedna šestina využívá PPC reklamu, jedna čtvrtina má profil na sociálních sítích, zejména na Facebooku,
  • nejvíc chybí weby v oborech služeb a řemesel, restaurací a stravování a dopravy.

Do budoucna chce Centrum zlepšovat lokální vyhledávání, nabídnout obsah generovaný uživateli a vertikalizovat nabídku podle oborů.