Pozor: jitřní newsletter, o který si tolik píšete, budeme v červenci a v srpnu posílat pouze v pondělí.

Jak se vyznat v tlačenici: optimalizace webu

Obsah na webu musí být snadno nalezitelný, zvlášť pro mobily se pak musí rychle načítat. Jak to zařídit? Připomene šestý díl seriálu agentury C3 Prague o content marketingu.

Objevte tajemství content marketingu

Objevte tajemství content marketingu

Ano, na kvalitním obsahu záleží. Venku za zdmi našich kanceláří a studií však zuří nemilosrdná bitva o pozornost uživatelů internetu. Ani ten nejvymazlenější obsah v ní neobstojí, pokud ho pošleme do světa bez potřebných nástrojů, pokud není správně vybaven vším, co potřebuje k přežití a překonání konkurence.

Optimalizaci pro vyhledávače (SEO) bychom mezi těmito nástroji měli zvažovat jako první. Všechny typy obsahu, obrázky, videa i text potřebují SEO – proto je mnohem chytřejší myslet na něj už v přípravné fázi, než se snažit optimalizovat už vzniklý materiál.

V souvislosti se SEO je nutné vyvážit několik úrovní. Primární je stavět na kvalitním obsahu, který návštěvníkům poskytne nějakou jedinečnou hodnotu. V opačném případě si publikum vybudujeme jen stěží. V předchozích článcích jsme mluvili o tom, jak takový atraktivní obsah vybudovat. Především musíme vědět, ke komu chceme mluvit. Persony, které si pro různé segmenty publika vytvoříme, nám pomohou vizualizovat si, o koho se jedná. Co takový člověk očekává a co vyhledává na internetu, následně zjistíme průzkumem klíčových slov. S těmito znalostmi už se pak můžeme postarat o to, aby náš obsah bavil, informoval, nebo poskytoval jiný reálný užitek těm správným uživatelům internetu.

Pokud jde o technickou výbavu našeho šampiona v boji o pozornost, je nezbytné, aby byl obsah snadno dosažitelný a aby se v něm dalo dobře navigovat. Zaměříme se na správně zvolená klíčová slova, deskriptory obsahu a štítky (tagy), a nesmíme zapomenout ani na dobu načítání stránky a optimalizaci pro mobily i interní a externí odkazy. Jde vám z tolika položek hlava kolem? Pokud si celý proces optimalizace rozložíme do menších kroků, dá se to zvládnout.

V praxi to znamená především výstižné titulky článků a dobré meta-tagování pro text i obrázky. Ty vyhledávačům usnadní najít naši stránku a identifikovat užitečný obsah. U obrázků musíme mít v rukávu alt text pro případy, kdy je nelze zobrazit; myslíme tak nejen na lepší komfort uživatele, ale pomůžeme vyhledávačům najít nás i “poslepu”. Pokud vyhledávač netuší, na co se dívá, nevyhodnotí náš obsah mezi výsledky vyhledávání příliš vysoko. A to platí pro obrázky a videa stejně jako pro textový obsah.

Stále důležitější roli hraje také optimalizace pro mobily. Lidé, kteří jsou právě na cestě, daleko od monitoru svého počítače, generují čím dál větší podíl internetového provozu. Naše webové stránky by měly zareagovat podle toho, na jakém zařízení  a na jak velkém displeji si je návštěvník prohlíží.  Nejde jen o čistě technické parametry, jako je vyhnout se použití Flashe či vyskakujících oken nebo rozmístit navigační prvky na dotykové obrazovce, aby je návštěvník mohl komfortně ovládat. Záleží i na designu webové stránky, která by měla být uživatelsky příjemná bez ohledu na to, zda na ni vstupujeme z mobilního telefonu, tabletu či počítače. Design webu nesmí uživatele nijak omezovat v interakci s ní. Zní to jako samozřejmost? Pohledy na tuto problematiku se ale stránku od stránky liší. Google na toto téma zpracovala užitečné a snadno pochopitelné pojednání, které stojí za přečtení.

Další klíčovou otázkou, kterou si musíme v rámci SEO ohlídat, je doba načítání stránky. Se stoupajícím počtem uživatelů mobilního internetu je mobilní vyhledávání pro úspěšnou SEO strategii čím dál důležitější. Existují bezplatné nástroje, které nám pomohou zjistit, jak si náš web vede, a zároveň doporučí, jak zvýšit jeho rychlost. Některé faktory jsou nasnadě. Jak máme uspořádaný webhosting? Přizpůsobili jsme a zkomprimovali jsme všechny obrázky? Nemá naše stránka příliš mnoho pluginů? Jiné faktory se týkají způsobů, jak je stránka kódována. To všechno je třeba mít stále na paměti, pokud se svoje webovky chystáme měnit nebo rozšiřovat.

A nakonec je důležité vybavit náš web mapou stránky, dobrými interními odkazy a zároveň odkazy na relevantní obsah jinde na internetu. Vyhledávače se snaží návštěvníkům pohyb po internetu maximálně usnadnit. Proto je důležité, aby naše webová stránka byla interně přehledná, ale zároveň uživatelům pomáhala vyhledávat užitečný obsah u sousedů. Ničím neotrávíme uživatele víc, než když ho zavedeme do internetové slepé uličky.

Vyladěný, našlapaný web jak po stránce kvalitního obsahu, tak po technické stránce SEO, nám dává dobrou startovní pozici k tomu, abychom se v nemilosrdně konkurenčním prostředí marketingu prosadili. Pokud jsme jeden z těchto aspektů plně nevyřešili, bude náš obsah od počátku v nevýhodě. Tak co? Chceme o pozornost uživatelů bojovat v té nejlepší kondici? A je třeba se vůbec ptát?

Objevte tajemství content marketingu

Kliknutím na obrázek zobrazíte všechny díly seriálu

Text je placenou propagací agentury C3 Prague