Dnes v poledne začínají olympijské hry v jihokorejském Pchjongčchangu. V Česku budou dění na zimních hrách pokrývat především veřejnoprávní média.
ČT z her odvysílá 370 hodin
Vysílací práva na tuto a další olympiády až do roku 2024 vlastní Eurosport, který patří americké síti Discovery Communications, České televizi se nicméně podařilo vyjednat možnost vysílat 217 hodin premiér. „A k tomu máme možnost opakování pořadů,“ doplnil Jiří Ponikelský, výkonný ředitel ČT Sport. Sportovní stanice České televize se olympiádě během následujících 17 dní - od 9. do 26. února - hodlá věnovat 24 hodin denně. Celkem slibuje 370 hodin živých přenosů (těch má být celkem 110), záznamů, rozhovorů z místa konání, dění ze zákulisí sportovišť i z tuzemských olympijských festivalů.
Na obrazovce a na webu bude ČT Sport sledovat všech 13 disciplín, od biatlonu přes hokej až po snowboard, v nichž se budou rozdělovat medaile. „Prioritně sledujeme českou stopu a úspěchy českých sportovců. To je pro nás naprostý základ. K tomu se budeme snažit odvysílat všechny medailové fáze jednotlivých soutěží,“ říká autor projektu olympijského vysílání a komentátor hokeje Robert Záruba. ČT bude mít svá komentátorská stanoviště celkem na devíti sportovištích, a navíc zvláštní pozice v mixzóně biatlonu a v hokejové aréně.
Radiožurnál spouští speciální stanici
Český rozhlas nabídne posluchačům informace ze zimní olympiády rovnou na dvou stanicích. Vysílání celoplošného Radiožurnálu doplní nová digitální stanice nazvaná Radiožurnál - olympijský speciál. Ta odstartuje živým přenosem zahajovacího ceremoniálu v pátek 9. února ve 12 hodin a každý den nabídne až 19 hodin sportovního vysílání - živých vstupů, přenosů, reportáží, Olympijský deník Davida Jakše, zpravodaje v Asii, dvě četby na pokračování, tedy premiérové načtení Pohádky o Raškovi a knihy Zátopek, či Archivní výběr sportovních událostí z vysílání Českého rozhlasu a Československého rozhlasu. Digitální novinku lze naladit v aplikaci iRadio, na webu rozhlasu nebo v Praze, Ostravě, Brně a Plzni na digitálních rádiích v multiplexu ČRo DAB+.
„Všechny důležité události a závody českých medailových nadějí jsou v hlavních vysílacích časech rádií. Proto jsme se rozhodli připravit mimořádně na šestnáct dní speciální sportovní stanici, která všechny důležité závody českých medailových nadějí nabídne celé v přímém přenosu,“ přiblížil šéfredaktor Radiožurnálu Ondřej Suchan. Samotný Radiožurnál chystá každou půl hodinu olympijský souhrn, živé vstupy ze závodů s českou účastí, reportáže a hlavně rozhovory s českými medailisty v pořadu Host Lucie Výborné.
Chystají se i dva tematické dny, protože 11. února uplyne padesát let od zlatého skoku Jiřího Rašky, 22. února uplyne dvacet let od triumfu českých hokejistů v Naganu.
Český rozhlas bude při zimních hrách vysílat celkem z pěti studií - dvě budou přímo v jihokorejském Pchjongčchangu, další dvě bude mít Radiožurnál a zmíněná speciální digitální stanice, pátým pak stříbrný R-Stream z Olympijského festivalu v Brně, jenž bude vysílat deset hodin denně.
Kovy a Touha pro olympijský výbor
Český olympijský výbor chystá od 9. do 25. února projekt Olympijský festival 2018, který proběhne ve speciálně zbudovaných parcích v Brně a Ostravě. Vlastní obsah pak bude přinášet na svých kanálech na sociálních sítích, důraz přitom klade na video. Klíčovou platformou je web Czechteam.info a mobilní aplikace ZOH 2018 ve spolupráci s T-Mobilem, jedním z partnerů olympioniků.
Stáhněte si mobilní aplikaci ZOH 2018
Digitální komunikace Českého olympijského výboru zastřešuje takzvaný Media House – redakční tým, který vytváří obsah pro všechny platformy, kterými jsou web, mobilní aplikace, YouTube, Facebook, Twitter či Instagram, a zároveň i na klíč pro partnery výboru, sportovní svazy a sportovce. „Pro každou naší platformu tvoříme specifický obsah a využíváme rozmanitosti formátů, které jsou pro ni nejlepší. Nesuplujeme zpravodajství tradičních médií, ale doplňujeme ho o zákulisí a koukáme na olympiádu očima fanoušků. Chceme zaujmout sportovní zábavou mladé publikum,“ dodal Tomáš Houska, šéf digitálních médií Českého olympijského výboru. „Už druhou olympiádu po sobě dodáváme obsah jak našim partnerům, tak partnerům Mezinárodního olympijského výboru. Obsahový marketing ve spojení se sportem funguje na sociálních sítích skvěle. Partneři nám zase pomáhají dostat téma sportu ke svým cílovým skupinám,“ popisuje mechanismus spolupráce Petra Šubrtová, marketingová ředitelka Českého olympijského výboru.
Media House bude publikovat jak přímo z dějiště olympiády, tak z festivalů v Brně a Ostravě. Tváří „olympijských“ videí z festivalů se stane Tomáš Kánský alias Tomáš Touha, přímo na olympiádu odcestuje další youtuber Karel Kovář alias Kovy. Na festivalech v Česku pak výbor rád přivítá další instagramery a bloggery, kterým slibuje vytvořit přímo na místě podmínky pro jejich tvorbu. Mediální servis přímo v dějišti her mají na starosti ředitel komunikace Tibor Alföldi a tisková mluvčí Barbora Žehanová.