Už příští pondělí proběhne soutěžní přehlídka mobilních aplikací AppParade. Vyhrajte Apple Watch.

Jak využívat a cílit reklamy Googlu v chytrých mobilech

Bleskový přehled možností, jak oslovit potenciální zákazníky v jejich dlani

Znáte to. Jsou lidé, kteří svůj smartphone nepustí z ruky. V mobilu si čtou emaily i zpravodajství, sdílejí informace na sociálních sítích, navigují se podle map a vyhledávají. Možná jste takoví vy a možná jsou takoví vaši zákazníci. A podobně jako na počítačích, i při surfování v mobilu můžete zákazníka oslovit svou reklamou – pomocí Google AdWords.

Pokud inzerujete ve vyhledávání na Googlu, vaše reklama se pravděpodobně na mobilech již zobrazuje – je to tak přednastaveno. V závislosti na typu produktu je pak z celkového objemu hledání cca 0,1 – 2 % zobrazení v mobilech. V extrémních případech produktů vysloveně vybízejících k hledání na mobilu nebo kampaních s užším geografickým cílením může podíl zobrazení v mobilech přesáhnout i 6 %.

Vyhledávání

A jak lidé hledají na mobilu? Každé třetí hledání je lokální, lidé často pokládají dotazy související s trávením volného času, gastronomií a cestováním, hledají konkrétní firmy nebo pobočky, aby zjistili adresu, nebo přímo v obchodě porovnávají, jestli neexistuje levnější nabídka u konkurence. Stejně jako typy dotazů liší se i nákupní chování – dotazy jsou velmi často informační, primárním cílem není online nákup.

Reklamu můžete zacílit třeba jen na uživatele Androidu nebo iPhonu, můžete si vybrat i zákazníky vybraných operátorů. Pokud máte na mobilech významný počet zobrazení, vaši zákazníci dokáží i na mobilu splnit svůj cíl nebo máte produkt vhodný k propagaci právě na mobilech, neváhejte s vyzkoušením reklamy připravené speciálně pro mobily.

Můžete si vyhrát s textem, který zaujme právě tím, že víte, že uživatel vyhledává z mobilu nebo pro něj mít dokonce speciální nabídku. Podmínkou je ovšem mobilní verze webu (nebo alespoň funkční zobrazení klasické verze).

Mobilní Scuk

Heureka

I bez webu ale máte šanci získat zákazníka – s rozšířením click-to-call můžete do reklamy umístit telefonní číslo, na které zákazník klikne a rovnou vám zavolá. V případě omezené provozní doby telefonní linky je dobré ještě zkombinovat s tzv. day-partingem, tedy zobrazováním reklamy jen v určité hodiny.

Click to call

Možnosti reklamy ale nekončí jen vyhledáváním. Můžete mít reklamu na stránkách a v aplikacích, využít bannerovou reklamu nebo propagovat svou aplikaci v Android Marketu. Pokud byste chtěli využít interaktivnější formáty, můžete pro reklamu zvolit systém AdMob, patří také Googlu.