Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Jak zaujmout akvarijní rybičku?

Paroubkovy rybičky. Foto: Jan Zátorský

Paroubkovy rybičky. Foto: Jan Zátorský. Repro: autor textu

Říká se, že si akvarijní rybička nepamatuje víc než posledních pět vteřin. Konzumenti, konzumující reklamy (počítám se samozřejmě mezi ně), mají daleko větší kapacitu. Proto možná inzerenti i agentury usnuli na vavřínech a proto stále přeceňují naše síly. Zapomněli však na naši výjimečnou schopnost - vytěsňovat z paměti věci nedůležité a nezajímavé.

Naše schopnosti vnímat reklamu jsou omezené pouze její omezeností. Šance nás zaujmout tu stále je. Pokud je ale reklama špatná, nevydržíme o moc déle než oněch pět vteřin.

Na druhou stranu nevěřím, že je to s těmi rybičkami tak zlé. Sám jsem pokročilým akvaristou. Dětem jsem kdysi pořídil malé, první akvárium. Staral jsem se o něj nakonec jen já. Stejně tak se starám dnes o to třetí, již mnohem větší. Jen jsem rozšířil řady akvaristů proti své vůli.

Mám pocit, že když projdu kolem našeho akvária, rybičky reagují zvýšenou aktivitou. Mají radost? Asi ne. Chtějí mi tím naznačit svůj pocit hladu? Nejspíš. Každopádně mne neznají jménem a určitě je jim jedno, kdo jim nasype drahé krmeníčko. Zde jsem u jádra paralely s reklamou a konzumenty: Stereotyp. Pouhé krmení vztah nenahradí.

Ale i rybičky dokážete zaujmout. Třeba tím, že k nim nasadíte novou, potetovanou rybičku.

Rybičky

Někdy postačí jen rostlinka či kámen... Prostě něco originálního a nezapomenutelného. Najednou probudíte jejich zvědavost a navždy jim změníte jejich pět vteřin aktivního života.

V našem případě jde o hodně víc.

A inzerentům a agenturám také.