Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Jaká bude česká reklama po Chuckovi?

Mít T-Mobile nebylo z hlediska uznání nikdy žádné terno. To se snad změní a budeme mít tři hrdé (nebo méně lhostejné) skupiny uživatelů našich tří operátorů.

Jsem zpět, protože Mediář je zpět! Tak se dejme do práce.

Psát o internetovém fenoménu i o jeho zdejší kampani pro T-Mobile by bylo dnes již zbytečné. Je jasné, že si Chuck Norris opět připsal další vítězství.

Zajímavá je - kromě rekordu v počtu hitů na internetu - jiná věc. Povšiml jsem si zvláštních, až podrážděných, reakcí v médiích. Odborníci zdvihají varovný prst. Pozor! Příliš kreativní reklama může škodit značce a prodejům! Zajímalo by mne jak? Vždycky jsem věřil v pravý opak!

Chápu, že T-Mobile v Londýně (či kde má centrálu) z toho asi nadšený nebude, ale pro mne je tato kampaň šťastným ukončením pokusů o spontánní akce všeho druhu, které dokázaly ne strhnout, ale přímo lézt na nervy. Včetně slonů (ti se alespoň líbili dětem…). A možná, že i v Londýně (či kde) nakonec vezmou zavděk i Chuckem, pokud jim ukáže nějaká nová kouzla s čísly.

Takže T-Mobilu tato reklama určitě neuškodí. Spíš naopak. A nebudeme se bavit o prodejích, ale o sympatiích ke značce. Tady bych odborníkům vytkl falešné argumenty o vlivu vánočních kampaní na prodeje a získávání nových zákazníků. Zákazníky si právě teď získává T-Mobile. Jestli je získá doopravdy, je otázka času. A taky toho, s čím přijdou oni i ostatní po Chuckovi… Málo platné, všichni o něm mluví a nemluví o něm náhodou.

Jako důkaz má falešným prorokům posloužit starodávná kampaň pro Centrum, zažitá jako Bóbika.

Ano, možná procento lidí, kteří si tehdy zapamatovali značku, nebylo (prý) vysoké, ale zajímalo by mne, jaké by bylo, kdyby místo Bóbika běžela jiná, průměrně nudná kampaň. Asi o dost nižší a asi s o dost větším mediálním budgetem, pokud by chtěli čísla lepší…

Realita: trh je nasycen a rozhodují detaily – ale ne teď. Teď se lidé rozhodují o tom, kdo z operátorů má lepší nabídku a s kým vlastně nejvíc komunikuje ve firmě či v rodině. Až potom budou řešit, jestli neodolá Smrčkům, Chuckovi či indiferentnímu, ale vkusnému světu lepších lidí z O2 světa. Ale hlavně, jestli jim to za to vůbec stojí.

Jedno vím jistě. Mít T-Mobile nebylo z hlediska uznání nikdy žádné terno. To se snad změní a budeme mít tři hrdé (nebo méně lhostejné) skupiny uživatelů našich tří operátorů. O O2 nemůže být z hlediska Vánoc řeč, protože zatím nic nepředvádí a asi samo hodně přemýšlí, zda se do budoucna počeštit, anebo zůstat trpělivě u svého konceptu a věřit mu napořád, neomezeně a nastálo….

Díky, Chucku! Věřím, že náš malý reklamní egoland bude zase o něco veselejší!