eBay shání nesehnatelné
Je něco, co chcete, všude vyprodané? Pošlete nám na to přes Twitter odkaz a my vám to seženeme, navíc s 15% slevou, slíbilo americké tržiště. Díky tomu jeho kampaň vygenerovala deset milionů impresí za jediný den.
Valentýn na účtence
Loňský Valentýn ozvláštnil turecký obchod Migros nabídkou nechat své milé či milému vytisknout milostný vzkaz na účtenku. Za publikování na Instagramu s příslušným hashtagem přitom značka přidala dotyčnému páru lístky do kina. „Za co je skutečně obdivuji a co si nedokážu představit u žádného řetězce u nás, je, že to dokázali propojit datově. Že spárovali věrnostní kartu se vzkazem zadaným přes internet,“ podotkl Alan Ostárek.
Sparkasse posílá videovymahače
Německá „spořitelna“ Sparkasse zacílila na mladé a propojila messenger bota s personalizovaným videem. Messenger bot se člověka vyptá, kolik a kdo mu dluží, pak podle údajů upraví reklamní spot. Celá kampaň takto propaguje možnost posílání si peněz prostřednictvím mobilů.
MaleSchrimp? KaleLimp? MailChimp!
Digitální marketéři znají emailingový nástroj MailChimp dobře, ne tak širší veřejnost. Originální kampaň si proto hrála s celkem devíti zkomolenými názvy MailChimpu, každý z nich dostala do vyhledávačů a každý měl svůj vlastní spot, svou vlastní microsite. „Investovali veškeré mediální peníze do propagace jiných značek, do propagace značky MailChimp nešel ani jeden dolar,“ podotkl Alan Ostárek. Správnou značku se divák dozvěděl až nakonec, aby si ji o poznání víc pamatoval.
M&M’s prozrazují děj Hry o trůny
Populární lentilky vyhlásily válku seriálu Game of Thrones (Hra o trůny) a v reklamních spotech prozrazovaly vymyšlené zápletky dopředu či nabádali diváky, aby dělali něco jiného, třeba naučili se vázat kravatu. V průběhu vysílání seriálu v televizi HBO značka M&M’s předsvědčovala lidi, aby lentilky nejedli. Po skončení Hry o trůny se koncept přenesl na další seriál Stranger Things.
Filmové puzzle na Instagramu
Funkci Save na Instagramu využil festival němých filmů v Torontu. D9ky ní šlo skládat puzzel z jednotlivých fotografií do podoby velkého obrazu. Kdo včas poslal jeho screenshot, vyhrál. Kampaň přinesla přes 60 milionů impresí a skoro polovina lidí, co ji viděli, si hříčku také vyzkoušela.
Pedigree s psími maskami
Když na Facebooku swajpnete doleva, objeví se fotoaparát, který - pokud jej namíříte na obličej - nabízí také masky jako vrstvy přes tvář. Toho využila značka krmiva Pedigree a pomocí takto distribuovaných reálných psích „tváří“ pomáhala umístit zvířata z útulků jejich novým pánům.
Pošli radši rypoše!
Jak přesvědčit mladé chlapce, aby nebyli sexuálně vydíráni poté, co přes online messenger pošlou někomu fotku své chlouby? Takhle si se „sextortion“ poradili v Kanadě.
Fotoreportáž Davida Brunera
Digitálky se v Ponrepu v pražské Bartolomějské ulici scházejí každé dva až tři měsíce, tentokrát to bylo v pátek 16. února. Ostárkův pohled mířil do loňska, pohled Michala Krhuta z Boomerang Publishing se naopak zabýval očekávanými fenomény digitálního marketingu v letošním roce.

Na Alanovo vystoupení se těšily hlavně ženy. Zleva Kateřina Klementová (Comtech_Can), Jana Pečivová (Comtech_Can), Barbora Šedivá (Comtech_Can), Markéta Sulovská (Dark Side), Kristýna Kalousová (Dark Side). Foto David Bruner
Text vychází z dlouhodobé spolupráce digisekce AKA s Médiářem

„Vizuálně super.“ George od České spořitelny vítězí spotem pro mladé

Až příliš pozornosti. Jak přežít v neutichajícím online roji
