Jakou sílu můžou mít informace? Odpověď nabízí nový web Semantic Visions

Společnost Semantic Visions se zaměřuje na detekci rizik pomocí sémantické analýzy online obsahu. Povahu byznysu Semantic Visions vysvětlila agentura C3 Prague v novém brand narrativu, UX řešení dostala na starost Brainz Disruptive.

Semantic Visions

Nový web Semantic Visions vytvořily C3 Prague a Brainz Disruptive

Polarizovaná společnost. Občanské nepokoje. Dezinformace. Klimatické změny. To všechno jsou rizikové faktory, které ovlivňují bezpečnost i ekonomiku v jednotlivých zemích světa. Společnost Semantic Visions všechny potenciální hrozby nepřetržitě monitoruje pomocí umělé inteligence a unikátních softwarů, rovnou ve 12 světových jazycích.

Informace pak poskytuje relevantním subjektům – mezi její klienty patří jak mezinárodní státní instituce a kritická infrastruktura, tak i komerční společnosti, které chtějí mít například přehled o trzích, na nichž působí nebo kam chtějí expandovat. Semantic Visions pro své klienty ale umí navrhnout i softwarové řešení na míru – tak jako pro technologickou společnost SAP Ariba, která si přála nástroj, pomocí kterého by mohla snadněji detekovat rizika v dodavatelském řetězci.

Semantic Visions je společnost s českými kořeny a globálním niche produktem, jehož povaha je poměrně složitá. Proto se hlavním kritériem při přestavbě webu a formování nového brand narrativu stala jasnost a pochopitelnost. „Chtěli jsme, aby uživatel na první pohled viděl, v čem jsou služby firmy přínosné – tedy že nabízí informace, které vám usnadní dělat správná rozhodnutí,“ popisuje Andrej Štuk, kreativní ředitel agentury C3 Prague. Zkrátka Military-grade intelligence to power your decisions.

Samotné produkty jsou pak rozděleny do dvou sekcí podle cílových skupin: „Původní web primárně komunikoval jednotlivá řešení, my jsme logiku otočili směrem k uživateli a jeho potřebám.“ Samotné vizuální řešení pracuje s různou ostrostí pozadí a odráží jednoznačné poselství: buď můžete být zmatení a vidět svět rozmazaně, anebo mít všechny potřebné insighty a zcela jasně se orientovat.

„Přemýšleli jsme, jak co nejlépe a nejvýstižněji objasnit podstatu našeho unikátního řešení. Web byl ideálním prostředkem a výsledek, který jsme s C3 vytvořili, je kombinací jasného vysvětlení problematiky a originálního designu reprezentujícího náš brand,“ říká František Vrabel, zakladatel a ředitel Semantic Visions.

Surfovat přehledně a netradičně

Kreativní koncept podtrhuje UX řešení od Brainz Disruptive. „Abychom podpořili nový vizuální styl, zvolili jsme horizontální rozložení 60/40, tedy 60 % pro obsah, 40 % pro vizuál. Toto řešení nám zároveň dovolilo prezentovat informace netradičním způsobem, který je podpořený moderními animacemi a přechody jednotlivých sekcí a elementů,“ popisuje za Brainz Disruptive designér Tomáš Mrázek.

Největší výzvou z hlediska developmentu pak bylo využít hned několik technologických řešení zároveň. „Frontendová část webu semantic-visions.com je postavená na moderním JS frameworku Vue.js a Nuxt.js. Pro administraci používáme redakční systémem WordPress, upravený tak, aby fungoval jako headless CMS a komunikoval s frontendovou aplikací pomocí API a syntaxe GraphQL. Pro provozování tohoto řešení pak byla zvolena vysoce škálovatelná cloudová architektura s využitím Google Cloud Platform (GCP). Díky tomu je celý proces vytváření a nasazování webové aplikace plně automatizovaný,“ doplňuje hlavní vývojář Ladislav Janeček.

Text je placenou propagací agentury C3 Prague