Náš newsletter tradičně přešel na letní provoz: v červenci a srpnu chodí jednou týdně, a to v pondělí.

Jaký impuls dostaly díky koronaviru akcelerační programy Impact Hubu

Pomoc začínajícím podnikatelským projektům je páteří coworkingových center Impact Hub. Ty v současné době soustředily síly i na vzchopení projektů zasažených krizí. Jak ale říká v rozhovoru Petr Paulín, provozní ředitel Impact Hub, krize, vládní nařízení a další opatření se nevyhnuly ani jejich fungování, tudíž musela značka své mnohaleté akcelerační programy přizpůsobit novému světu. Jak? To se ukáže na vůbec prvním online Impact Hub MashUp v historii, který proběhne 18. června. Několik projektů na něm opět dostane příležitost se představit veřejnosti. Víc o tom najdete na webu či v události na Facebooku.

Petr Paulín

Petr Paulín, provozní ředitel Impact Hubu

Konec hromadných akcí znamenal taky konec eventů v rámci vašich akceleračních programů – jaké z nich to konkrétně postihlo?

Od počátku krize pro nás bylo velmi důležité udržet všechny naše akcelerační programy v chodu. Nejen z toho důvodu, že i pro náš byznys bylo důležité hledat cesty, jak nemuset žádný z programů pozastavovat, tak i kvůli samotným projektům. Jestli někdo potřeboval pomoct před pandemií, tak to v rámci všech vládních opatření platilo dvojnásob. Jediné, co jsme podle původního plánu nemohli vůbec realizovat, byl Impact Hub MashUp, offline event pro širokou veřejnost, kde dostávají startupy a podnikatelé možnost prezentovat své projekty.

Jak jste vymýšleli řešení, aby mohly programy dál fungovat a zapojené projekty nepřišly o možnost akcelerace?

Vlastně jsme do toho skočili rovnýma nohama, protože jeden z našich akceleračních programů, Impact First, byl v době přísných vládních opatření těsně před spuštěním a my jsme se museli rozhodnout kudy do toho. Všechny předchozí ročníky byly čistě offline, takže to byla výzva. Na začátku jsme vychytávali různé technické i metodické drobnosti. Ono totiž překlopit čistě offline akce do online nejde jedna ku jedné. Například se ukázalo, že celodenní online workshop má zcela jinou dynamiku, než když se lidé potkávají fyzicky, a tak jsme po prvním takovém setkání vyhodnotili, že touto cestou už dále nepůjdeme. Spoustu z toho, co jsme se naučili v krizi, budeme určitě dále využívat. Velmi dobře nám fungují třeba předtočená videa s lektory, která si mohou účastníci pustit, kdykoliv se jim to hodí. Společná fyzická nebo online setkání pak mohou být zaměřená čistě na konkrétní dotazy a praktické ukázky.

Hodně se toho odehrává online, museli jste nabrat nové kolegy, kteří se na online produkci specializují nebo se „překlopil“ do tohoto fungování i váš tým?

V rámci naší kultury a inovativních přístupů se v online prostředí docela dobře pohybujeme již delší dobu, takže z pohledu týmu nebyly žádné změny potřeba. Navíc máme v týmu člověka, kterého online komunikační nástroje baví, což byla velká výhoda.

Výsledkem přesunu do virtuálního prostředí bude i vůbec první online Impact Hub Mashup 18. června. Jak to celé bude probíhat?

Původně jsme plánovali celou akci udělat kompletně ve virtuálním prostředí, ale s tím, jak se uvolňují vládní opatření, tak se i my přizpůsobujeme, a Impact Hub MashUp nakonec proběhne v on/offline módu. Budeme ho pro širokou veřejnost přenášet online, ale zároveň zveme i členy, partnery a všechny z Impact Hubu na setkání přímo na místě.

Měli o Impact Hub MashUp projekty zájem, nebály se právě, že jim nepřinese to, co od těchto akcí očekávají?

Zájem projektů o tuto formu prezentace je dlouhodobě stabilní. Možná by se dalo říct, že nyní po uvolnění restrikcí je ještě silnější, protože projekty potřebují více než kdy jindy pomoct s vizibilitou. Navíc řadu z projektů situace kolem covidu hezky nakopla a přicházejí s novými službami a produkty. Výběr projektů, které vystoupí, sice není reakcí na koronavirus podmíněn, ale každý z projektů jím prošel a leccos jim dal. I to zazní během jejich prezentací. 

Lze nějakým způsobem odhadnout, jak velké bude publikum?

Impact Hub MashUp je kromě zajímavé příležitosti pro projekty tak trochu i společenská událost. Vždy tam zveme naše partnery, mentory, investory a samozřejmě členskou základnu Impact Hubu. Proto mám velkou radost, že akce nakonec může vedle online přenosu proběhnout i fyzicky, bude to po několika dlouhých týdnech jedna z prvních větších možností se znovu společně potkat a pobavit se v neformálním prostředí.

Sledujete, že se koronavirus a následná krize promítly do skladby přihlášených projektů? Je tam nějaký, který vás opravdu zaujal?

To, že byl nadcházející Impact Hub MashUp původně naplánovaný čistě do online, nám umožnilo vybírat projekty bez ohledu na to, ze kterého kouta republiky jsou. Běžně bývá Impact Hub Mashup víc lokální, podle toho, v jakém městě a prostoru je. Jako klasicky jsme se snažili dát dohromady silnou desítku složenou jak z byznysových, tak neziskových projektů z nejrůznějších oborů. A i když by tomu doba možná nahrávala, nechtěli jsme se zaměřovat pouze na téma koronaviru a to, jak projekty ovlivnil. Naopak jsme chtěli nabídnout i jiná témata, aby celý přenos byl pro diváky příjemným zpestřením v tématech, která kolem nás běží. Každý projekt jsme ale požádali, aby během své dvousetsekundové prezentace krátce prozradil, co mu krizová situace dala a co ho naučila.

Text vychází v rámci placené spolupráce s Impact Hubem