Kvůli střetu zájmů musel z ČT odejít producent aktuální publicistiky Stanislav Brunclík, píše Euro.

Jana Heřmánková jako provozní ředitelka Babišova vydavatelství AGF Media končí

Jana Heřmánková. Foto: archiv J. H.

Jana Heřmánková. Foto: archiv J. H.

Vydavatelství regionálních týdeníků 5plus2, společnost AGF Media podnikatele a politika Andreje Babiše nedlouho po nákupu mediálního domu Mafra redukuje své nejužší vedení. Ruší pozici provozní ředitelky, který dosud zastávala Jana Heřmánková. Ta post k 22. červenci opouští. “Moje pozice byla v souvislosti s akvizicí vydavatelství Mafra zrušena,” přiblížila na dotaz Médiáře.

K 1. srpnu nastupuje na pozici šéfredaktora pro všechny regiony Jan Korbel.

Babiš před dvěma týdny oznámil, že kupuje mediální dům Mafra (vydává MF Dnes, Lidové noviny, Metro, iDnes.cz, Lidovky.cz, provozuje mimo jiné televizi Óčko či virtuálního operátora Mobil.cz) a AGF Media hodlá do Mafry začlenit jako dceřinou společnost. Doufá přitom, že manažeři a vedoucí redaktoři Mafry zlepší fungování jeho lokálních médií, která loni, v prvním roce fungování skončila ve ztrátě 75 milionů Kč. Celkem 71 mutací vychází v celkovém nákladu 1 milion výtisků, červnový průzkum STEM zjistil čtenost 1,8 milionu lidí na vydání.

Ředitelem regionů v Mafře je Veselin Vačkov, někdejší dlouholetý šéfredaktor Lidových novin.

Heřmánková, která předtím pracovala jako centrální šéfredaktorka regionálních Deníků vydavatelství Vltava-Labe-Press, tvořila společně s generálním ředitelem Štěpánem Košíkem nejužší tým AGF Media poté, co odešel první management Vladimíra Jungera, který projekt rozjížděl a vedl do konce loňského roku. Košíkův tým včetně Heřmánkové, která stála nad redakcemi, provedl letos na jaře redesign titulů, jejich přejmenování z 5+2 dny na 5plus2 a spuštění zpravodajského webu 5plus2.cz.

Provozní ředitelka AGF Media Jana Heřmánková a Andrej Babiš jako kamelot

Provozní ředitelka AGF Media Jana Heřmánková a Andrej Babiš jako kamelot svých čerstvě redesignovaných týdeníků 5plus2 letos v květnu před O2 Arénou, kde probíhal koncert skupiny Kabát, který Babiš sponzoroval

Management AGF Media zeštíhlil už začátkem roku. “V rámci restrukturalizace jsme se dohodli, že pozměníme strukturu a třeba pozice šéfů výroby či distribuce posuneme o patro níž,” řekla Heřmánková Médiáři už počátkem května. O úroveň níž pod generálním Košíkem byl finanční ředitel Michal Berka (to byla nově zřízená pozice), vznikly také dvě pozice zaměřené na obchod – na národní úrovni ho vede Milan Kovanda, regionální řídí Václav Veselý. To bylo nejužší vedení společnosti AGF Media, které fungovalo víceméně od začátku roku.

O další úroveň níž byli jednotliví odborní vedoucí. Heřmánková přitom po sebou měla vedoucí distribuce a marketingu, Košík pak výrobu, tiskárny, správu majetku. Zrušena byla pozice ředitelky redakcí, kterou do té doby zastávala Alena Nová.

Představenstvo AGF Media tvoří Andrej Babiš jako předseda, Štěpán Košík jako místopředseda, třetí členkou je Petra Procházková, finanční ředitelka Agrofertu.