Vydavatelská společnost Empresa Media mediálního podnikatele Jaromíra Soukupa odkoupila 99,7 % akcií společnosti Barrandov Televizní Studio, provozovatele celoplošné televize Barrandov, kterou doposud vlastnila skupina Moravia Steel v čele s Tomášem Chrenkem. Oznámila to výkonná ředitelka Empresa Media Kateřina Jelínková. Dřív o tom referoval Motejlek.com.
Do funkce předsedy představenstva TV Barrandov byl s okamžitou účinností jmenován Robert Kvapil, který donedávna působil jako obchodní a marketingový ředitel České televize, byl v ní od podzimu 2008 do konce září 2011, za Jiřího Janečka. Výpověď dal před příchodem Janečkova nástupce Petra Dvořáka. Pak Kvapil od 1. listopadu nastoupil do Soukupovy mediální agentury Médea jako ředitel pro strategii a vnější vztahy.
Generální ředitelkou televize se letos v červnu stala Martina Lišková ze slovenské Markízy, vystřídala Janu Vozárovou, která byla v čele Barrandova od jeho startu. K 31. srpnu pak Vozárová opustila i post předsedkyně představenstva.
Televize Barrandov začala vysílání v lednu 2009, dosud do ní předchozí majitelé nalili přes 1 miliardu Kč: ztráta v „přípravném“ roce 2008 činila 104 milionů Kč, v roce 2009 to bylo 422 milionů Kč, předloni 334 milionů Kč, loni 181 milionů Kč.
Stanici ale rostou tržby: v prvním roce utržila 83 milionů Kč, v roce 2010 pak 138 milionů Kč, loni to bylo už 334 milionů Kč. Je čtvrtou nejsledovanější stanicí v Česku, za Novou, Primou a ČT1. Na trhu má podíl na sledovanosti kolem 5 %.
„Televize Barrandov považujeme za stabilní a dobře nastavený projekt, jež budeme dál rozvíjet v profilu celoformátové televizní stanice. Naší ambicí je televizi dále posilovat a přitom využívat všech synergií a potenciálu společnosti Empresa Media,“ prohlásila Marcela Hrdá, předsedkyně představenstva Empresy.
Soukup vydává zpravodajský časopis Týden, společenský Instinkt, také Popcorn a Top dívky a nově též bulvární týdeník Sedmička.

Marketér Martin Charvát vede komunikaci vládního projektu digitalizace
