Jaromír Soukup prodal polovinu svého mediálního domu Empresa Media

Do mediální firmy, pod kterou spadá i TV Barrandov, vstupuje Jan Čermák a jeho Servis-24.

Jaromír Soukup. Foto: Profimedia.cz

„Věřím, že máme zdravé jádro a že se nám proto toto obtížné období podaří překonat a v brzkém horizontu se vrátíme růstu a rozvoji,“ prohlásil Jaromír Soukup. Foto: Profimedia.cz

Poloviční podíl ve společnosti Empresa Media, která prostřednictvím dceřiné společnosti Barrandov Televizní Studio provozuje TV Barrandov nebo vydává časopisy Týden, Instinkt, Sedmička či Exkluziv, získala od jejího dosavadního 100% majitele Jaromíra Soukupa firma Servis-24 Jana Čermáka. Čermák se zároveň stal druhým jednatelem Empresy vedle Soukupa. Pro všechny důležité kroky bude nyní potřeba podpisu obou jednatelů. Ukazují to notářské zápisy transakcí, uvedla agentura ČTK. Hodnotu transakce ani jedna strana nezveřejnila.

Jan Čermák. Foto: Servis-24

Jan Čermák. Foto: Servis-24

Čermák a jeho Servis-24 se specializují na řešení firem zatížených dluhy. Soukupova mediální skupina v současnosti čelí tlaku věřitelů. V procesu realizace je podle Čermáka zároveň vstup do dalších Soukupových společností, například IMP a mediální agentury Médea.

Největšími věřiteli firem ze Soukupovy skupiny jsou banky, zejména ČSOB a UniCredit, jež mají své úvěry zajištěny nemovitostmi a pozemky. Dalším klíčovým věřitelem jsou České Radiokomunikace. Asociace televizních organizací, která zajišťuje data o sledovanosti, kvůli prodlení s platbami zrušila televizi Barrandov přidružené členství. Podle obou spolumajitelů Empresa Media je připraveno řešení situace a rozvoj skupiny.

Jak Čermák řekl webu Newstream.cz, jde o stovky milionů korun: „Hlavní věřitelé jsou obecně známí – v roli zajištěných věřitelů je tam nyní ČSOB + Gomanold (s pohledávkou koupenou od Unicredit) + LitFin s pohledávkou koupenou od Banky Creditas. A pak závazky z obchodního styku, například České Radiokomunikace a reklamní agentury, jako je třeba Knowlimits.“

Investici do Empresy Čermák považuje za zajímavou příležitost. „Všechny firmy zůstávají plně v provozu, zejména reklamní agentura, televize i tiskové vydavatelství. Náš tým okamžitě doplní a posílí management mediální skupiny Jaromíra Soukupa,“ uvedl v oficiálním prohlášení. „Věřím, že máme zdravé jádro a že se nám proto toto obtížné období podaří překonat a v brzkém horizontu se vrátíme růstu a rozvoji. Jan Čermák a jeho tým je partner, se kterým to společně dokážeme,“ prohlásil Soukup.

Průměrný podíl kanálů televize Barrandov na publiku letos činí 2,7 %. Loni to bylo 3,2 %. Dosud nejvyšší podíl 8,7 % skupina získala v roce 2017.

Podíl kanálů TV Barrandov na sledovanosti

rok 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023*
podíl v % 8,7 7,0 6,3 5,5 4,0 3,2 2,7

* leden-září 2023
Zaokrouhleno. Cílová skupina 15+, celodennní share. Zdroj dat: ATO-Nielsen Admosphere

Doplnili jsme citaci Jana Čermáka z rozhovoru pro Newstream

Sdílejte