Jaroslav Kábele: „Až Profimedia splatí úvěr, bude vydělávat na nezávislé zpravodajství ČTK“

Šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust pořídil první velký rozhovor s nově zvoleným ředitelem České tiskové kanceláře. Jaroslav Kábele plánuje posílit především nemediální příjmy zpravodajské agentury, která – ač veřejnoprávní – se živí už od půle 90. let vlastní činností.

Krásné sepětí, kterým Česká tisková kancelář zabila několik much jednou ranou - tak hodnotí čerstvě zvolený generální ředitel ČTK Jaroslav Kábele předloňský nákup fotobanky Profimedia právě tuzemskou národní zpravodajskou agenturou. Obchod inicioval právě Kábele, který od roku 2017 působil v ČTK jako ředitel pro strategii a rozvoj. „Rád se k tomu hlásím. Když jsem se na trhu dozvěděl, že Profimedia je na prodej, říkal jsem si, že by to pro Četku byla skvělá příležitost,“ řekl v rozhovoru s šéfredaktorem Médiáře Ondřejem Austem, ve vůbec prvním velkém interview po svém zvolení do vedení veřejnoprávní agentury.

„Byli jsme na trhu dva, kdo prodával fotky,“ shrnul dosavadní situaci před akvizicí, kterou ČTK s předchozím majitelem Profimedie Igorem Rattajem podepsala v půli roku 2021. Konkurence dvou hlavních hráčů znamenala podle Kábeleho „cenové dostihy“ a „srážení cen“. Profimedia a fotobanka samotné ČTK, prakticky národní fotoarchiv, se podle nového šéfa agentury ideálně doplňují. A komerční subjekt zvýšil obchodní možnosti - Četka má podle Kábeleho sedm až osm milionů fotek, Profimedia kolem dvou set milionů a k tomu dosah do řady zemí Evropy.

Deal proto hodnotí jako „úder na hlavičku“. „Koupili jsme si budoucí velikost, pozici na trhu, koupili jsme si mozky, technologie,“ konstatuje. Splatnost úvěru, jímž ČTK akvizici kryla, je podle Kábeleho za pět let. „Až Profimedia splatí úvěr, bude vydělávat na nezávislé zpravodajství Četky.“

Jaroslav Kábele byl generálním ředitelem ČTK zvolen 21. března, teď v pondělí 17. dubna si převzal jmenovací dekret a 12. června se ujme funkce, a to na šest let. První velký rozhovor v jeho roli generálního ředitele jsme vedli nad vítěznou kandidátskou koncepcí, projektem, s nímž v ředitelské volbě Rady ČTK dostal pět hlasů ze sedmi. Řeč tak přišla i na to, co nového hodlá v ČTK zavést, jak plánuje naložit s jejími nemovitostmi anebo kdo by měl národní agenturu ideálně vlastnit.

 

Aust

Šéfredaktor Médiáře Ondřej Aust mluví s hybateli médií a marketingu v Česku

Každou středu nový rozhovor na aktuální téma

Pro předplatitele na HeroHero

  • kompletní rozhovor bez reklam
  • RSS feed pro poslech v Apple Podcasts a Google Podcasts
  • možnost pokládat otázky dalším hostům
  • možnost stáhnout účtenku za každý měsíc předplatného do nákladů

Zdarma úvodní část rozhovoru na platformách

Sdílejte