Televize Prima změnila svůj bulvární web Prima Style na Lajk.cz, se zaměřením na youtuberskou scénu. Rebranding následuje poté, co na Prima Style v návštěvnosti vedly už ne celebrity, ale právě youtubeři. Nový web následuje zahraniční 9gag či Ladbible, cílí na mladé, řídí ho Milan Rozšafný.

„Je to Trojan, nebo ne?“ „Vodamobile“ předčil O2

V souboji operátorů má tentokrát vrch retro otec Vyorálek z Vodafonu nad online kampaní #Velkočesko od O2. Poslední místo obsadila Taťána Kuchařová ve sprše pro Dermacol.

Jiří Vyorálek v reklamě Vodafone

Jiří Vyorálek v reklamě Vodafone

Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších – samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.

Reklamní katovna: pořadí za 27. a 28. týden 2015

  1. McCann Erickson Prague: Rodinný tarif Red + / Jiří Vyorálek (37 %)
    klient: Vodafone
  2. Ogilvy&Mather: Jedeme dál (32 %)
    klient: Linka pomoci řidičům 1224
  3. Inspiro Solutions: Velkočesko (27 %)
    klient: O2
  4. Bistro: Vysmátí z práce (16 %)
    klient: AirJobs.cz
  5. Aroma Ritual sprchový gel – Irská káva/ Gabriela Soukalová, Taťána Kuchařová, Karolína Mališová (12 %)
    klient: Dermacol

S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 13 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.

1. Vodafone rodinka na cyklovýletě (37 %)

Mobilní operátor přichází s další várkou televizních reklam s hercem Jiřím Vyorálkem, tentokrát propagující rodinný tarif Red+. Symbolem nové kampaně je červené čtyřkolo znázorňující nabídku, která přináší neomezené volání, SMS a sdílená data pro čtyři členy rodiny. Režisérem nových spotů je opět Daniel Růžička. K vidění je v televizi, na internetu, v tisku, prodejnách a na venkovních nosičích.

Shodou okolností jsem minulý i tento týden trávil s infolinkou Vodafonu u banálního problému – internet na chalupě. Myslím, že tonalita kampaně, a tato kampaň bezesporu je oslavou češství a rodinných hodnot, by se měla v rámci značky projevit i tam. A jestli mám nějak tuhle kampaň hodnotit, nazval bych ji ‚neškodná‘. Při úvaze, o co se v hodnocení opřít, mi pomohla hudba ve stylu Televizní vysílání pro školy. Za 15 eur vám z hudební banky najdu něco lepšího, a těch 15 eur zaplatím z vlastní kapsy, deal?
Marek Prchal

Čtyřkolo je slaboučký nápad, ale ‚gigabajky‘ a zahozenej telefon to zachraňují víc než slušně. Musím se přiznat, že poté, co jsem uviděl ‚gigabajky‘, jsem se opravdu od srdce zasmál, což se mi u českých reklam nestává příliš často.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Slovní humor mám rád, jen se nesmí utopit v produktovém sdělení. Série jako celek sympatická, ne úplně vyrovnaná – díl u vody za mě nejslabší, na pointu čekám tak dlouho, až ji málem přeslechnu.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Míval jsem spolužáka, který nám dokázal vyprávět podobné besídkové frky tak dlouho, až jsme všichni zabředli do hlubokého smutku a slabší povahy propukly v pláč. Ale jinak to byl fajn kluk, oženil se, má slušnou práci a bezva děti. Třeba se nakonec povede dobře i Vodafonu.
Jan Javornický

Už mně to pěkně splývá. Tahle rodinka už by klidně mohla na své cyklistické výpravě potkat vodácký oddíl v čele s Trojanem. Ale u gigabajků jsem se pousmál.
David Suda (WMC Grey)

Tu rutinu reklamní agentuře nezávidím, co týden nebo měsíc nová zakázka na vtipný příběh – to by složilo každého. Ale sdělení funguje, to ano.
Jana Kubištová (Budvar)

Natočený je to v pohodě. Ani proti castingu v zásadě nic nemám. Jen nechápu, proč operátoři pořád dokola jedou ty doslovnosti a slovní hříčky. Je to jak z jedný dílny. Je to bomba, tak to vezmem doslova. Je to Trojan, nebo ne? Na nabídku xy gigabitů bude, že někoho pokousá fakt velkej pes? Chybí mi profilace značky. Vodamobile.
Tomáš Belko

Takové ty scénky, kdy už v polovině víte, jaká bude pointa…
Lukáš Hvozdecký

Utáhnete-utáhnete, technika-technika… Aspoň ty gigabajky, že tam máme, tam je něco jako nápad. Jinak je to odvar z T-Mobile. Ale lidem se to asi líbí, když s tím pořád jedou dál.
Tomáš Mrkvička

Vtipná klasika. Len zase neviem rozoznat operátora od operátora.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Tak jsem to zkouknul a první, co mě napadlo, bylo, jak ten T-Mobile (sic!) vyčůraně nahradil Trojana lidovým Vyorálkem. A pak mi to došlo – to prevít podvědomí. Asi už blbnu z vedra, je to jiný, ale vlastně stejný (jako nabídka všech operátorů), a kterýmu operátorovi to udělá větší službu? Nakonec myslím, že se Vodafonu podařilo najít platformu (a možná si taky konečně ujasnili positioning), jak odvyprávět svůj produkt způsobem, kdy si mainstream řekne ‚to je (pr)o mně‘.

Jakub Plášek (Cocoon)

Seriál České století ve mě zanechal hluboké stopy. Já tam pořád vidím toho Klementa Gottwalda.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

2.  Linka 1244 „jede dál“ (32 %)

Česká kancelář pojistitelů spouští informační kampaň, jejímž úkolem je dostat do širšího povědomí jednotnou Linku pomoci řidičům 1224. Tu mohou čeští motoristé využít v případě potřeby odtahu nepojízdného vozidla bez ohledu na to, u které pojišťovny mají sjednané povinné ručení nebo havarijní pojištění. Základ kampaně tvoří reklamní spot s nově otextovanou melodií známou z duetu Petra Jandy a Petry Janů Jedeme dál. Za přípravou a realizací kampaně stojí agentura Ogilvy & Mather, poběží od července až do podzimu. 

Nemusím koukat na spot, viděl jsem ho asi patnáctkrát v televizi. A neuráželo mě to. Tejden pryč, hned zas šňůra – nesmrtelnej text!
Marek Prchal

Moje babička se mě jednou zeptala, za co že to v těch agenturách dostáváme peníze. Kdybych dělal reklamu na 1224, mohl bych jí říct ‚no, babi, existuje taková firma, která přijede, když se stane nehoda s autem, no a já jsem vymyslel, že natočíme, jak firma přijede, když má někdo nehodu…‘ A ona by mi asi řekla ‚dobře sis to chlapče vybral, nepředřeš se‘. 
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Jednoduchá letní blbina jako stvořená pro televizní okurku. Proč ne. Číslo si zapamtuju, ty dva borce taky. Jen ten text coververze by nemusel tolik tahat za uši.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Jó, řidič, ten tvrdej chleba má… V Česku jich je kolem pěti milionů. Mezi nimi se určitě najde někdo, kdo po ťukanci na parkovišti před nákupním centrem (což je asi nejčastější automobilová nehoda) s radostí přivolá veselé pány prozpěvující si s Petrem Jandou. A třeba si i s nimi zabrouká a hned uvidí svět v lepších barvách.
Jan Javornický

Také chápu. Rozezpívané demo služby.
David Suda (WMC Grey)

Trochu moc jednoduché, ale ‚tutové‘, to bude fungovat. V závěru několik čísel najednou – to trochu plete.
Jana Kubištová (Budvar)

Škoda, že se textař nepostavil výzvě dostat ‚1224‘ do refrénu.
Lukáš Hvozdecký

Co bych udělal jinak: 1) dal bych mnohem větší důraz na ’12 měsíců v roce 24 hodin denně‘, protože to vleze do hlavy mnohem líp než jakákoli písnička, 2) vyvaroval bych se divného ‚přímo od vaší pojišťovny‘ a 3) dodal bych důvěryhodnost přes Českou kancelář pojistitelů. Neříkám, že je to špatné, tento týden určitě nejlepší, ale šlo to udělat ještě líp. Každopádně si píšu: 1224.
Tomáš Mrkvička

Spievané reklamy v tomto storočí?
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Slušná práce, to by mohlo zafungovat. Jen nevím, jestli ta provařená hitovka vytvoří dostatečně hlubokou paměťovou brázdu, ve které uvízne číslo 1224… Už vidím chudáka řidiče, jak mu po nehodě bzučí v hlavě Janda a Janů, ale za boha si nevzpomene na to číslo. Jo, a jestli je ta linka zadarmo, tak by se ta informace mohla na konci objevit.

Jakub Plášek (Cocoon)

Občas stačí jenom song. A když nikdo z konkurence nekomunikuje, tak proč prostě jenom neukázat co dělám.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Mozek jásá, srdce pláče… Neboli kampaň, kterou kreativci a lidé obdivující dobré nápady nesnáší, klienti ji milují a diváci si ji pamatují. Včetně čísla, na které mají zavolat, když se dostanou do problému.
Iva Bízová (Loosers)

3. O2 mění Evropu na Velkočesko (27 %)

Mobilní operátor O2 nabízí až do konce září volání v rámci Evropské unie za stejnou cenu, jako v České republice. K podpoře akce byla spuštěna kampaň #Velkočesko. Hlavní postavou kampaně je Jakub Mitas, tvůrce internetového pořadu Swajp. Ten během prázdnin navštíví sedm „velkočeských“ metropolí o kterých natočí video, které bude zveřejněno na webu kampaně. Podobně se do kampaně zapojí dalších sedm českých bloggerů.

Tohle jsem z lásky k O2 (je iracionální, tak jako každá opravdová láska) nedokoukal. Jako spot to nefunguje. Využití blogerů pro O2 je ale skvělý nápad. To je opravdu střet světů – a ten O2 potřebuje jako sůl.
Marek Prchal

Tady se můžeme jen domnívat, kde udělali soudruzi z O2 chybu. Byl na počátku slibný nápad, který korporátním mailovým ping-pongem zmizel, až z něj nezůstalo nic? Možná. A kvůli slabé a velice laciné exekuci se z Velkočeska stal takový malý okresní plácek před letištěm, kam chudí Češi chodí snít o tom, že někdy možná budou cestovat. To nám ale asi říct nechtěli, nebo ano?
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Když reklamista potřebuje, aby něco vypadalo mnohem větší, než to ve skutečnosti je, nejlepší je dát velikost rovnou do názvu. K dnešku, tedy po více než dvou týdnech od startu kampaně, se mi podařilo najít celkem 11 příspěvků na Instagramu s hashtagem Velkočesko. Velkokampaň!
Jan Javornický

Těžko teď říct, jak bude vypadat náplň jednotlivých výletů. Jestli to bude dost na to, aby to lidi zajímalo. Celkový koncept ale chápu.
David Suda (WMC Grey)

Dávám 30 bodů za nápad a za hru s mateřštinou, v exekuci to trochu drhne, ale to zdaleka nevadí tak jako naprostá absence reklamního sdělení. Co se našinci vlastně chce? Kam zmizel produkt?
Jana Kubištová (Budvar)

Dal bych přednost kampani Belkočesko. Ale vážně: ty názvy měst jsou dost vytažený z paty, je to takový vydřený.
Tomáš Belko

Zatím moc nelze hodnotit zapojení zákazníků, ale spolupráce se známými blogery je určitě fajn věc.
Lukáš Hvozdecký

Hrozný mashup. Vizuál ako slovenský T-Mobile? Nosiť do Londýna utopencov? Kroměrím? Zapoj sa fotkou, kde ukazujes V?
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Potenciálně hodně vtipná záležitost. Bohužel sama pro sebe… Jestli na mě někde na sociálních sítích vyskočí pokračování, asi se podívám, ale aktivně by se mi po tom pátrat nechtělo… Je to taková imidžovka pro O2 (i když netuším, co to má o značce sdělovat) s hodně sporným přínosem pro byznys. Nevím nevím, jestli to fanoušci zrekrutovaných bloggerů/vloggerů utáhnou. A i když to bude ukrutně vtipný, a Derbydžov, Basilejpovice nebo Prahamburk mě úplně nepřesvědčují (na druhou stranu Kokořím a Barcelouny mi baví), tak bude náročné celé to smysluplně propojit s produkty O2.

Jakub Plášek (Cocoon)

Nevím jestli to chci hodnotit po tom, co jsem viděl úvodní video a jeden vlog, ale: chvíli mi trvalo než mi došlo, že i když O2 přešlo plně do českých rukou, Velkočesko nemá nic společného s nacionalistickými tendencemi. A ty ostatní vlogy budou vypadat jako ten první? Protože ten tak nádherně křičí do světa ‚reklama!‘ a tak moc ho nechci dokoukat do konce.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Názvy velkoměst jsou zábavné, celý popis konceptu dokazuje, že se jedná o zajímavé, moderní řešení se skvělým potenciálem využití online komunit a sociálních sítí. Video k projektu je ale dost slabé a konkrétní výsledky ještě neznámé. Takže uvidíme.
Iva Bízová (Loosers)

4. Air Jobs slibuje ideální práci (16 %)

Společnost PersonalOne spustila nový pracovní online portál Airjobs.cz. Uvedení portálu podporuje startovací kampaň se sloganem Vysmátí z práce, kterou připravily agentury z uskupení Tady – kreativní koncept zpracovala agentura Prague Bistro, online komunikaci má na starost Adexpres. Kampaň běží v tisku, na internetu i v televizi. Spot se zpěvem Dana Bárty skladby z filmu Snowboarďáci režíroval Filip Racek v produkci Toaster Pictures.

Tak příjemný spot s krásnými lidmi (osobně bych tu krásu ještě trochu přehnal, udělal z toho trochu Black Hole Sun) by chtěl lepší slogan a packshot, ale kdo z českých agentur má dobrého kopíka, když snad všichni už dávno jedou na sebe?
Marek Prchal

V každém pretestovaném scénáři na pivní (jogurtovou, auto – nebo dosaď, co chceš) se objevuje věta. ‚A všichni se smějí a náramně se baví.‘ Opravdu si někdo myslí, že se v reklamním brejku tímhle dokáže aspoň trochu odlišit?
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

Když se neznámá malá značka internetovejch stránek rozhodne natočit si velkou nicneříkající klišoidní rádobyveselou reklamu ve stylu nadnárodních korporací, neznamená to, že se ji lidi začnou vnímat jako nadnárodní korporaci, která má na to točit velkou nicneříkající klišoidní rádobyveselou reklamu. Nechápu.
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

‚Navrženo personalisty pro personalisty‘ asi není jen slogan společnosti, ale i stručný popis vzniku této reklamy.
Jan Javornický

Nejdřív jsem myslel, že se lidé v práci pouze smějí. Ale nedalo mi to a hledal jsem dál a myslím, že to mám. Ti lidé si v práci užívají svých koníčků. Je to asi moc vysmátě natočené, proto se tam ten paradox trochu ztrácí.
David Suda (WMC Grey)

Jdu na to, kam mám zavolat? Není nad iluzi snadných řešení, to funguje vždycky. Sdělení je dokonale srozumitelné, nálada výborná, na nic si to nehraje – to je mi sympatické.
Jana Kubištová (Budvar)

Opět anarchie, přílišná rozervanost a temnota. Tohle nesnesu. kde jsou bankovky rostoucí na stromě, proč se nakonec všichni nesejdou na párty a neobjímají se ještě víc? To je přece život. Ale tohle. To se ty lidi sakra nemůžou víc usmívat?
Tomáš Belko

Na nekonečný smích v práci jsou dobré i drogy!
Lukáš Hvozdecký

‚Crazily smiling‘? Co to tam zpívaj? To tu písničku ukradli nebo jak? Jinak diferenciace nula, branding nula, takže vlastně zaplatili reklamu konkurenci. Může je hřát, že nijak zvlášť dobrou.
Tomáš Mrkvička

Pekný headline, zvyšok klišé. A tá hudba? Snowboarďáci by plakali.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Úplně nejdůležitější jsou poslední čtyři sekundy! To abychom věděli, o čem, že ta reklama vlastně je. Zbytek nás ujistí, že se nejspíš nejedná o nabídku pozic v aerolinkách a že claim ‚Vysmátí z práce‘ myslí opravdicky doopravdy. Ale ‚aby váš víkend mohl mít sedm dní‘ si copywriter (nebo snad klient?) mohl fakt odpustit, to přece nemůže fungovat ani jako nejblbější nadsázka!

Jakub Plášek (Cocoon)

Tak když už jsme u těch songů tak tady to narozdíl od Linky pomoci řidičů nefunguje. Proč? Protože mě by hlavně zajímalo v čem je ten portál jiný od jobs.cz a to se nedozvím.
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Vysmátí z práce – takové ‚myšlenky‘ by měly být stejně trestné, jako sedm míčů v krabici.
Iva Bízová (Loosers)

5. Dermacol uvádí nový sprchový gel (12 %)

Výrobce kosmetiky představuje nové druhy sprchových gelů z řady Aroma Ritual. V hlavní roli učínkuje Miss World Taťána Kuchařová, biatlonistka Gabriela Soukalová a letošní Miss Earth Karolína Mališová. Televizní reklamu natočil a režíroval F. A. Brabec.

Já se, prosím, omlouvám, ale když vidím Kuchařovou, hned mi naskočí Brzobohatý, a to bych nepřál téměř nikomu. Hodnocení se v tomto případě musím vzdát.
Marek Prchal

Táňa Kuchařová a Gabriela Soukalová by si zasloužily lepšího režiséra i kameramana, nemyslíte? A Dermacol nějakou lepší agenturu.
Ondřej Hübl (Saatchi & Saatchi)

A co že se tu mělo hodnotit…?!?
Vladimír Bystrov (Bison & Rose)

Pan Vajíčko uvádí! Luxus jako z Tuzexu! Určitě to jsou jinak pěkný holky, ale kdybych je potkal na pláži takhle filigránsky vypostprodukovaný, asi bych utíkal hodně daleko.
Jan Javornický

Ano, takhle reklamy vypadají. Možná by i tak měly vypadat všechny a byl by klid.
David Suda (WMC Grey)

Ten spot by se klidně mohl jmenovat ‚Vše, co nechci vidět v reklamě, ale všichni mi to nutí‘. Zběsilá spousta kosmetikou nedosažitelné krásy exhibující tak stereotypně a impotentně, až to bere dech. Škoda každé krásy, která přijde nazmar, protože dámy samotné jsou, samozřejmě, nádherné!
Jana Kubištová (Budvar)

Připadá mi to příliš odvážné. To, že je v marketingu parta punkerů neznamená, že tím musí ohrožovat slušnost a dobrý vkus nás usedlejších. Co přijde příště? Víc než jen pleťový krém?
Tomáš Belko

Představuju si, že takhle se dělaly reklamě v těch zlatých devadesátkách. Pár procent navíc za Gábinu.
Lukáš Hvozdecký

Taková česká studiová pohádka. Jsou-li cílovkou starší čtenářky Blesku, pak asi dobrý. Mimochodem, to měla Kuchařová ve smlouvě, že jí nesmí zvlhnout vlasy?
Tomáš Mrkvička

Dermacol musí urobiť viac, aby bol relevantný pre dnešný svet! Dúfam, že toto vytiahli z archívu z roku 1997.
Jaro Zacko (Triad Advertising)

Ježiš, já jsem tak rád, že to v týhle sérii je. Já už se bál, že se neobjeví nic ukrutně strašnýho, k čemu by se dal připojit šikanující komentář! Tohle je tak roztomile blbý, že to snad na ty baby i zafunguje. Jen by mě hrozně zajímalo, proč právě tenhle spot otevírá irská káva?

Jakub Plášek (Cocoon)

Time travel! FA 1998! Ale ve všem: v hudbě, v ‚kostýmech‘, v umělohmotném moři, ve voiceoveru…
Luboš Jahoda (Kaspen/Jung von Matt)

Z Táni K. se stává prostitutka. Brand prostitutka.
Iva Bízová (Loosers)

Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.