Už příští pondělí je tu další AppParade. Pro vývojáře máme Apple Watch, pro diváky droid Sphero.

Pilsner. Jedno oko nezůstane suchý

Katarze českého piva, kudy teče, tudy léčí, doslova.

Lifestylová sonda. Televize je teď velké téma, včera se nám na IAC hoši prý hezky zhádali, a já jsem taky in – televizi mám, v ložnici. Je to starý model, nejmenší, jaký byl na trhu, a mám kabelovku, kde je asi 120 kanálů. Bohužel, kanál, který mě teď nejvíc zajímá, Prima Love, vysílá zřejmě pouze terestricky, což neumím vyřešit. (Malý tip pro Marka – pozn. editora)

Ráno si jako první po probuzení zapnu nějaký z hudebních kanálů: Óčko, MusicBox, VH1 Classic nebo MTV Dance, kde jsou polonahé dívky a příjemná hudba, která omlazuje. Během pěti minut vstanu a telku vypínám. Večer ji skoro nikdy nezapínám. O víkendu sleduju svůj nejoblíbenější pořad Panorama, případně nechám přístroj běžet na Otázkách Václava Moravce, ale čím jsem starší, jako tím větší mrhání časem to vnímám. Večer se snažím dočíst některou z rozečtených knih (aktuálně Skryté za zrcadlem a Zimní oběť).

Telku tedy nesleduju a asi proto jsem neviděl spot Pilsner Urquell, který ke mně dnes ráno dorazil ze shortlistů PIAF. Již jsme o něm psali a pokud máte přetlak, můžete se zúčastnit hlasování o nejlepší pivní spot.

Špičková práce naprosto všech profesí, počínaje copywritingem a konče režií. Pilsner již delší dobu vybírá z české historie významné okamžiky, které vypráví jako příběh značky formou velkolepého spotu. Tenhle od Mark BBDO je ve kvalitě, jakou předpokládáme, tedy v nejvyšší možné, takže to není až tak překvapivé. Vrchol spotu vidím v úsporných dialozích, vše ostatní je dohráno obrazem, zvukem, hereckou akcí nebo textem.

Podstatná je klíčová věta „Koupím je.“, což je maximum zhuštěné do dvou slov, více již nebylo třeba. Tvoří vrchol, kdy se divák spotu během okamžiku identifikuje  s hlavní postavou. Když na závěr lidé vstávají, má dojem, že chtějí vzdát hold snad i jemu. Příběh perfektně funguje díky množství významných prvků (dramatická hudba, nasvícení) a zvratu při objevu medaile, kterému předchází vnitřní boj hlavního hrdiny.

Jsou věci, u kterých se je možné dojetím rozbrečet a nestydět se za to. Kdyby na závěr nebyl ten fórek, který sice patří do linky spotů Pilsneru, ale mne jen ruší, tak nezůstane suchý ani jedno oko.