Náš newsletter se po letní pauze vrátil na začátku září k běžnému provozu: chodí každý všední den.

Jednota na televizním trhu končí, Nova po 15 letech vystupuje z ATO

Nejsledovanější televize v Česku bude příští rok obchodovat ještě na základě dat ATO, od listopadu 2013 bude mít nová od AC Nielsen.

Páteční valná hromada Asociace televizních organizací konečně rozhodla spor kolem provozování peoplemetrů mezi Novou na jedné straně a ostatními televizemi na druhé. „Složité jednání o uspořádání vztahů v ATO skončilo dohodou mezi jednotlivými členy,“ konstatovala jednatelka ATO Vlasta Roškotová po dlouhých měsících nerozhodnuté situace.

Nova, která si v rámci nového Sdružení pro měření sledovanosti s agenturou Médea, Mountfieldem a CK Fischer, vybrala za nového měřitele AC Nielsen, vystupuje k 31. prosinci z ATO, jejíž členem byla od 1. března 1997. Nesouhlasila s tím, že data pro ATO bude měřit v letech 2013 až 2017 dál agentura Mediaresearch. Její data ale bude na základě obchodní smlouvy odebírat do února 2014, nová data od AC Nielsen bude mít totiž nejdřív v listopadu 2013.

„Je mi líto, že se spory na platformě ATO nepodařilo vyřešit. Pokud má lídr trhu k průběhu a výsledku tendru zcela zásadní výhrady a pokud se zbytek ATO rozhodl tyto výhrady vytrvale ignorovat a postupovat proti dohodám, které byly v této věci písemně uzavřeny, nezbývá nám, než ATO opustit,“ prohlásil šéf Novy Jan Andruško.

Statut řádného člena ATO získali dosud pouze přidružení členové Atmedia, mediální zastupitelství malých tematických stanic, a hudební stanice Óčko mediální skupiny Mafra. Řádnými členy jsou od března 1997 Česká televize, televize Prima a Asociace komunikačních agentur.

Zároveň byl schválen audit výsledků nového projektu elektronického měření, který bude realizován v prvním pololetí roku 2013, oznámila ATO.