Ve spolupráci s časopisem MarketingSalesMedia přinášíme pravidelné týdenní hodnocení českých kampaní, hodnocení od těch nejpovolanějších - samotných kreativců, stratégů a klientů tuzemského reklamního průmyslu.
Reklamní katovna: pořadí za 42. týden 2015
- Kaspen/Jung von Matt: Podáváme ruku pražské kavárně (59 %)
klient: Pardál - Loosers: Zvířecí sousedé (25 %)
klient: Příběhy české přírody - Farmhouse, Publicis Praha: Každý den je šance udělat něco jinak (23 %)
klient: Dobrobot.cz - Nepřestávej lovit (18 %)
klient: Jagermeister -
Aetna: The hard worker (13 %)
klient: Zetor Crystal
S nabídkou hodnotit obesíláme přes 30 tuzemských kreativců, stratégů a zástupců klientů. Tentokrát hodnotilo 7 katů. Na škále od 0 do 100 %, odstupňované po 5 bodech, každý ohodnotí každou z kampaní, všechna bodování zprůměrujeme do výsledného čísla. K vybraným přidá slovní hodnocení.
1. Pardál v kavárnách (59 %)
Výrobce piva na svých plakátech vtipně glosuje návštěvníky pražských kaváren.

Inzerát značky Pardál

Inzerát značky Pardál

Inzerát značky Pardál

Inzerát značky Pardál
Trefný aktuální nápad. Super foto. Super art direkce. Super jednotlivé exekuce.
David Suda (WMC Grey)
Kampaň, kde se Pardálovi povedlo udělat si legraci hned ze dvou skupin lidí. Obrázek české vesnice je parodie, přirovnání ke kavárně paroduje tuhle parodii. A pro jistotu ten výsměch ještě schováme za vstřícné gesto. Moc nevím, kdo se tomu vlastně má smát.
Martin Světlík (Symbio Digital)
Vizuály jsou výborný, trefný, vtipný a dobře vypadají! To by bylo klidně za 100. Akorát že Pardál je hodnotami značky v ‚pražské kavárně‘ mimo mísu a jsem skeptický k tomu, že by ji tahle kamufláž v daném prostředí nějak extra pomohla. A fakt si lidi myslí, že Pardál je z vesnice?
Jakub Plášek (Cocoon)
Pražská kavárna, no já nevím. Je to taková dvousečná zbraň. Mohl by to být prostě hezký šťouch do hipsterů, ale ti už asi neletí a vysmála se jim už kdejaká značka, takže bylo potřeba je nahradit.
Jan Javornický
V pražské kavárně kampaň výtoč asi nezvedne, ale na vesnici by mohla. Vtipná, aktuální, dobře udělaná kampaň. Rozhodně nejlepší nápad tento týden.
Tomáš Mrkvička
Tyhlety ‚co bylo dřív: hipster, nebo vejce?‘ vtípky už začínaj být otravnější než hipsteři samotný. Ale to provedení mě baví, to zase jo.
Klára Palmer
Pecka! Jedny z nejlepších a řemeslně nejpoctivějších printů, které jsem letos viděl! A dokonce to psal i textař: useň rulez!
David Brada (Cream)
Jako hrdému členovi Pražské kavárny tato kampaň velmi rezonuje. Po všech stránkách.
Ondřej Souček (Luftballon)
Takto to má vypadat. Nápad, exekuce, všechno funguje. Baví mě to, zajímá mě to, víceméně nemám výhrad.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)
2. Loosers udělali zvířecí guerillu (25 %)
Odborná organizace Beleco, působící v oblasti ochrany přírody, spustila kampaň webových stránek Příběhy české přírody. Ty mají přinést nový pohled na to, co je a jak vypadá původní česká příroda, a upozornit, že přirozenou součástí přírody je i město. Kampaň vytvořila agentura Loosers, která pro ni využila i prvky guerilly. V důsledku toho se v parcích a na veřejných prostranstvích hlavního města objevily mimo jiné figuríny zvířat, s nimiž by se člověk mohl v dané lokalitě potkat. Kromě guerilly využívá online a social media formáty a tiskovou inzerci.
Myslím si, že podat v dnešní době lidem informaci, kterou sami nevyhledávají, musí být mnohem uživatelsky příjemnější a modernější cestou. Zřejmě dobrý koncept se utopil v příliš starobylé exekuci.
David Suda (WMC Grey)
Taková docela veselá kampaň. Vycpaniny se mi líbí rozhodně víc než plakátky.
Jakub Plášek (Cocoon)
Vcelku příjemná záležitost, fajn web, dokud se člověk nedostane až k videu. Nesouvislý text recitovaný terminátorem mi hrozil rychle připravit osud želvy bahenní...
Jan Javornický
Vždycky, když vidím něco takového, polije mě hřejivý pocit, že naše práce má smysl, že ovlivní věci kolem sebe, že změní svět. Ne, pardon, žertuji.
Tomáš Mrkvička
Už jsem si tak nějak zvykla, že každá blbost má dneska svůj příběh, který musí za každou cenu sdílet s celým světem. Ale proč do toho musíme zatahovat i přírodu? A ještě drobnost k zamyšlení: proč jsou ty cedule propagující přírodu na stromech v plastu?
Klára Palmer
Příběhy? Vždyť tam by žádné příběhy nevyčmuchal ani vlk! A jeden hezký obrázek na homepage projekt nezachrání. Raději za ty norské fondy měli vyčistit nějaký les nebo řeku.
David Brada (Cream)
Web fajn, obrázky hezké, ale není tohle pouze pro skauty? Podle mě jde o to přiblížit přírodu těm, kteří o ní ještě nemají zájem. Po kampani by k ní ideálně měli nalézt cestu. A to si nejsem moc jist, že se tady stane.
Ondřej Souček (Luftballon)
Dívám se se na videa na webu. To je apríl? Zde vůbec nevím, co mám hodnotit. Montáže ve vizualizaci guerilly dobří sousedé?
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)
3. Dobrobot.cz pomáhá (23 %)
Fotograf Goran Tačevski, ekonom Tomáš Sedláček, herec a hudebník Vojtěch Záveský, písničkář a komik Arnošt Frauenberg a další známé tváře se zapojili do kampaně na podporu nového projektu a online platformy Konta Bariéry Dobrobot.cz. Principem projektu je myšlenka, že každý den je šance udělat něco malého jinak. „Dobrobot.cz vyzývá k hledání kreativního způsobu, jak ušetřit nebo vydělat 30 (a více) korun, a jeho sdílení s ostatními. Dopřát si o šálek kávy méně, dát si hamburger bez hranolků, jet do práce na kole místo tramvají,“ uvádějí tvůrci.
Na webu Dobrobot.cz se lze připojit k již existující výzvě, nebo si vymyslet způsob vlastní. Každý uživatel je poté vyzván, aby ušetřených 30 korun věnoval pomocí DMS na podporu dobré věci. Uživatelé se na webu seznámí s příběhy lidí, kterým mohlo Konto Bariéry díky dárcovským SMS a dalším finančním darům pomoci. Připojit se k výzvě na stránce Dobrobot.cz lze pomocí sociálních sítí Facebook, Instagram a YouTube. Novinkou, představenou společně s platformou, je i sdílení DMS. Ke každé odeslané dárcovské SMS lze připojit až tři telefonní čísla přátel, kterým přijde o zaslané DMS informace, aby se mohli připojit k jejímu zaslání.
Omlouvám se, ale nepochopil jsem to.
David Suda (WMC Grey)
Baví mě charita, která škodí lidem. Video je dobře vystavěné, jednotlivé pointy fungují, insight taky, je tam i jasné call-to-action a happy end. Dobrá práce po všech stránkách.
Martin Světlík (Symbio Digital)
Přežil jsem třeskutě vtipné video se Sedláčkem… a nápad odepřít si nějakou tu zbytečnost a darovat pár ušetřených drobných mi nakonec přišel inspirativní. Naskakujou mi ale vosypky z toho síťově organizovaného dobra se show-off benefitem - udělám si oběd do krabičky, nevydlabu dýni, daruju 50 korun a pochlubím se, jak jsem cool, hmm. Kontu Bariéry bych to sice přál, ale že to bude hitovka Facebooku, tomu nevěřím.
Jakub Plášek (Cocoon)
Děláme dobro, sobě na úkor, a na závěr vám ukradneme samohybný bazmek!
Jan Javornický
Nechápu to. Vůbec. Sorry.
Tomáš Mrkvička
Znáte to. Chcete o někom říct něco zajímavýho, ale zjistíte, že vlastně není co, tak aspoň řeknete, že je hodnej... No, tak tohle je přesně taková hodná reklama.
Klára Palmer
Tolik dobra a takový zmatek! Přitom nejužitečnější nápad pro Konto Bariéry je výzva k řetězové DMS - ale najděte ji! Spot je jen smutnou třešinkou nad přeslazeným dortem, který pro Bariéry upekli pejsek s kočičkou.
David Brada (Cream)
Ne, Tomáš si nevymyslel, za co ušetří těch třicet korun. Vymyslela to za něj zoufalá postavička zloděje konajícího dobro. Škoda. Docela by mě zajímalo, jak se Tomáš Sedláček rozhoduje, jestli ušetří za panáka, nebo kafíčko.
Ondřej Souček (Luftballon)
Dobrá věc, bohužel nešťastně zpracovaná. Plus se nemohu zbavit dojmu, že 30 korun se bude nakonec posílat na konto Tomáš Sedláček vzhledem k tomu, na čem se ve spotu pohybuje…
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)
4. Jägermeister má nový spot (18 %)
Výrobce oblíbeného alkoholického nápoje přichází s novou reklamou, ve které se drží claimu Nepřestávej lovit.
Pěkně natočené manifesto. I hezky a jasně napsané. U téhle značky jsem akorát víc zvyklý na činy než na řečičky uměle hluboko posazeným hlasem.
David Suda (WMC Grey)
Všechno bohužel zazní hned v první větě: ‚Kámoši nehledaj důvod, proč se bavit.‘ Pak se už nic nového nedozvím, chybí mi tam twist. Ale exekučně dobře zvládnuté.
Martin Světlík (Symbio Digital)
Obyčejný moodvideo, nic víc, nic míň. Aspoň že tam občas problikne ten xnácterák, aby bylo poznat, co je to značku.
Jakub Plášek (Cocoon)
Na speakera nezbylo?
Tomáš Mrkvička
Chtělo to ulovit aspoň lepšího speakera. Ne že by to zachránilo tu hroznou textařinu, ale aspoň by člověk neměl pocit, že byl zasažen brokovnicí do intimních partií.
Klára Palmer
Tak tady nám někdo zamrzl v devadesátkách. Claim je slušná kopie vynikajícího ‚never stop exploring‘ od North Face. Ale proč, když o lovu ve spotu nepadne ani slovo?
David Brada (Cream)
Kámoši se hlavně nemusí pořád tak debilně tlemit. Jagermeister má jako značka potenciál dělat věci, z kterých si budeme sedat na zadek, a já jsem spíš otrávenej.
Ondřej Souček (Luftballon)
5. Všichni milují Zetor Crystal (13 %)
Příběhy lidí, kteří víc než co jiného milují traktory Zetor, se staly námětem nových tří spotů propagujících model Zetor Crystal. Všechny tři spoty natočil tvůrčí tým Aetny v čele s režisérem Ondřejem Jiráčkem. Spoty byly vyrobeny čistě pro online prostředí a běží na facebookovém profilu a Youtube kanálu Zetoru. Vedle nich vznikla speciální webová stránka určená modelu Zetor Crystal, kde se tento traktor objevuje uživatelům ve videosmyčce s počasím, které se přizpůsobuje místu, kde se uživatel nachází. Pokud tedy v jeho okolí právě prší, mělo by pršet i ve videosmyčce, odpovídat by měla i teplota vzduchu.
Oceňuji chuť Zetoru dělat takové věci. Kdo by se trápil tím, že to je podepsané Hard Worker, ale v exekucích to je spíš Matter Of The Heart. Že to působí prvoplánově a lacině. Příště už to tam bude!
David Suda (WMC Grey)
Ta videa jsou především dlouhá. A pointy očekávané. Ale nešť. Pro mě tam výrazně chybí dramatizace onoho ‚hard worker‘. Body hlavně za jingle.
Martin Světlík (Symbio Digital)
Jako kancelářská krysa, která se na pole dostane, jen když venčí psa, úplně chápu, že reklama na Zetor tu není, aby pobavila vtipnými obrázky z rurálního života. Nicméně čekám, že vedle toho, že je to traktor, který si zamilujete, se objeví i trocha té ‚hard work‘.
Jakub Plášek (Cocoon)
Humor čerstvě vyoraný z brázdy! Ještě voní hnojem a máme ho tu tolik, že ho můžeme přehazovat vidlema. Nechcete taky kousek?
Jan Javornický
Posledních 15 vteřin každého z těch spotů je dobrých. Zbytek čirá hrůza.
Tomáš Mrkvička
‚Originální, vtipné, skvěle natočené,‘ řekl by předseda družstva JZD a objednal by si další dvojdecku Ostravského kahanu, ročník 1975.
Klára Palmer
Mokrý sen s volantem, machistické móresy hned od sňatku a nakonec nevěra se Zetorem. Měl by se nechat odborně vyšetřit autor, nebo Zetor? To je reklama jako Brno!
David Brada (Cream)
Prosím vás, tohle do světa neposílat a nechat raději na Moravě. Je tu pořád šanci, že po několika panácích slivovice to bude fungovat.
Ondřej Souček (Luftballon)
Opravdu málokdy se podaří, aby nejlepší částí spotu byl packshot. Jinak bez komentáře.
Tomáš Kopečný (Scholz & Friends)
Chcete-li nechat ohodnotit svou novou reklamní produkci, napište na ondrej@aust.cz a připojte odkaz na svou práci.

Čestmír Strakatý odchází z Reflexu, opouští Prostor X

Z ČT odchází Alžběta Plívová, vedoucí komunikace a autorka ČT Edu

Petr Dvořák: Dvanáct let v čele České televize byl prime time of my life
