Proč děláme web, denní newsletter, týdenní Katovnu a nově též měsíční souhrny? Poslechněte si.

Jihočeský časopis Barbar se za rok dostal na milionový obrat

Z časopisu pro muže se stal magazín pro všechny Jihočechy.

Vydavatel Barbara Jan Štifter

Vydavatel časopisu Barbar Jan Štifter

Rok existence si koncem března připomíná jihočeský měsíčník Barbar, soukromý podnik Jana Štiftera, někdejšího šéfredaktora regionální Sedmičky Mladé fronty a také regionálního šéfa jihočeských mutací týdeníků 5plus2. Vlastní magazín Štifter vydal poprvé 26. března 2013, nyní kompletně udává celý desetitisícový náklad a za první rok utržil miliony.

„Na začátku nám skoro nikdo nevěřil. Každý nový projekt se obhajuje těžko. Ti největší optimisté nám prorokovali tři čtyři vydání. Ale zvládli jsme to, už od září loňského roku je časopis v černých číslech a vydělává, což je v době, kdy řada médií zaniká, malý zázrak,“ řekl Médiáři Štifter.

Doplnil, že 80 % příjmů tvoří inzerce, 20 % pak prodej na stáncích a v podnicích jako jsou kavárny či butiky, které si časopis kupují pro své zákazníky. „Máme poměrně malé personální náklady, redaktoři jsou externí, novináři na volné noze nebo například z deníků, obrat je v milionech ročně,“ uvádí šéfredaktor a vydavatel v jedné osobě.

Rozjezd nebyl jednoduchý a autoři projektu museli upravit obsahovou strategii. Z původně uvedeného konceptu časopisu pro muže se stal magazín pro všechny Jihočechy, respektive ekonomicky aktivnější a vzdělanější čtenáře. Proměnil se i layout, naopak zůstala cena 49 Kč (2 eura) za kus.

Změny si také vyžádala distribuce, aby ke čtenářům odcházel plný náklad 10.000 kusů. Výtisky, které se neprodají, dnes míří do autobusů Student Agency, ČSAD Autobusy České Budějovice, na vybrané projekce v multikině CineStar, do kaváren či na společenské akce.

Teď Barbar plánuje jarní kampaň v Jihočeské televizi a v ulicích – na velkých LED obrazovkách na křižovatkách a menších displejích v restauracích a kavárnách. Při ročním výročí chce propagovat abonmá, aby rozšířil předplatitelský kmen. Předplatitelů je totiž zatím jen zhruba stovka.

Obálka únorového Barbara

Obálka Barbara z února 2014

Titulní strana časopisu Barbar

Titulní strana časopisu Barbar z března 2013, na snímku jeho šéf a vydavatel Jan Štifter