Jiří Udatný odchází z GroupM, datově analytické oddělení řídí Renata Rosendorfská

Rosendorfská povýšila na pozici chief data & analytic officer. Udatný odchází po 20 letech.

Renata Rosendorfská

Renata Rosendorfská prošla vědeckou, byznysovou i agenturní sférou. Působila ve výzkumné agentuře ACNielsen, České spořitelně anebo GE Money. V GroupM vedla datově analytický tým mediální agentury Wavemaker (dříve MEC), odkud přešla přímo do mateřské GroupM. Foto: GroupM

Síť mediálních agentur GroupM po 20 letech opouští Jiří Udatný. V čele výzkumně-datového oddělení ho počínaje únorem vystřídá Renata Rosendorfská, na pozici chief data & analytic officer. Ta se zároveň ponechá i přímou zodpovědnost za tým Research & Insights, který vede už dva roky. Vedle něj pod její vedení nově spadá i tým Reporting & Tools. „Nadále budeme rozvíjet stávající portfolio služeb, jako jsou pokročilé datové analýzy, ekonometrické modelování, vývoj softwarových nástrojů, vizualizaci dat, business intelligence, ať už formou inovace stávajících nástrojů a služeb, nebo rozvojem úplně nových,“ plánuje Rosendorfská. Generálním ředitelem GroupM v Česku zůstává Jiří Svoboda. GroupM spadá pod globální komunikační koncern WPP.

Jiří Udatný

Jiří Udatný

Struktura výzkumně-analytického oddělení Data & Analytics sítě GroupM se výrazně měnila před dvěma lety, a to spojením specialistů mediálních agentur Mediacom, Mindshare a Wavemaker. Tehdy nově vznikly tři sekce, kromě zmíněných Research & Insights (realizace a rozvoj ad-hoc kvantitativních i kvalitativních výzkumů, doměřování dopadů mediálních kampaní, analýzy cílových skupin a insighty) a Reporting & Tools (kompetitivní a kreativní monitoring a reporting, automatizace interních procesů, utilizace mediálních plánovacích nástrojů třetích stran) ještě Data & Technology (pokročilé datové analýzy, machine-learning algoritmy, ekonometrické modelování, vývoj softwarových nástrojů, vizualizace dat, business intelligence, správa a rozvoj data management platformy). Poslední zmíněný se rozpustil v prvních dvou, teď tak v oddělení existují dva týmy, a to Research & Insights a Reporting & Tools.