Sněmovna pátrá, kdo vynesl záznam z neveřejného říjnového semináře o České televizi, píšou Seznam Zprávy, v podezření jsou poslanci ANO. Záznam posléze ve dvou dílech na YouTube zveřejnil Luboš Xaver Veselý, externí moderátor Českého rozhlasu, zde první a zde druhý díl.

Jirka Král a jeho bratr Petr rozjíždějí agenturu Social Park

Jirka Král. Foto: Jiří Lizler

Jirka Král se na konci léta 2018 vzdal svého kanálu na YouTube s milionem sledujících. Foto: Jiří Lizler

Zhruba rok poté, co přestal být youtuberem, se jeden z nejvlivnějších českých influencerů Jirka Král pustil do konzultačního byznysu. Společně s bratrem Petrem, s nímž už dlouho tvoří i pracovní duo, startují agenturu Social Park, zaměřenou na marketing na sociálních sítích. Půjde o brand provozovaný jejich existující firmou Blue Milk. Její aktivity už zahrnují také provozování prostoru pro mladé Zetko v pražském obchodním domě Kotva či vydávání tištěného komiksu, kterého momentálně prodávají na 20.000 kusů na číslo.

Jirka Král. Foto: Jiří Lizler

Jirka Král produkuje i merchandising s vlastní značkou. Foto: Jiří Lizler

Social Park bude další digitální agenturou, která má klientům pomáhat se strategií i kreativou v prostředí sociálních sítí. „Už rok se podobným konzultacím věnujeme, prakticky od doby, co jsem skončil s tvorbou pro YouTube, ale zdaleka ne všichni to vědí. Otázka, která se opakuje pořád dokola, je ‚co pořád děláš?‘,“ přiblížil Médiáři během filmového festivalu v Karlových Varech Jirka Král, proč se s bratrem rozhodli uvést na trhu vlastní agenturu. Kde vidí prostor na trhu? „Budeme to dělat dobře,“ prohlašuje Petr Král poté, co – jak také říká – obešel řadu tuzemských oborových konferencí.

„Kdo jiný by měl firmám radit, než my?“ naráží Petr Král na dosah, který hlavně jeho bratr Jiří na sociálních sítích má. Na Instagramu Jirku Krále sleduje bezmála tři čtvrtě milionu lidí, dalších několik desítek tisíc oslovují samostatné profily věnované komiksu či čerstvému hernímu portálu Vortex, jehož provoz bratři Královi zatím podle plánu dotují. K tomu mají v plánu oživit svůj podcast Clickbait, rozjetý zhruba před rokem, jenž má od září sloužit jako audioblog – Královi na něm chtějí mluvit o aktuálních kampaních, hodnotit je a celkově je používat pro PR i HR, tedy nábor nových spolupracovníků.

Mezi klienty, které už obhospodařují, patří třeba Mall.cz či aktuálně Zásilkovna, které doručili koncept propagace nové služby Mezi námi, včetně vytipování influencerů. Právě na tomto principu chtějí fungovat – interně k sobě mají specialistu na sociální sítě Štefana Orema, který Jirkovi Královi roky stříhal videa, externě pak projektově vybírají a dohadují spolupráce s konkrétními internetovými tvůrci, s kampaněmi radí třeba Nikola Čechová alias Shopaholic Nicol. Klientům pak agentura účtuje buď hodinově podle sazby, nebo projektově.