Influencer a idea maker Jonáš Čumrik začal pracovat pro největšího evropského prodejce parfémů a kosmetiky Notino, na nově vytvořené pozici strategy & idea director se zaměří na inovace v komunikaci se zákazníky a hledání vhodných témat. Notino oznámilo, že tím podtrhuje svou strategii zaměření na zákazníka, respektive na mladé generace spotřebitelů, s cílem podpořit prodej v této demografické skupině.
Čumrik je expertem právě na to, jak si získat pozornost takzvané generace Z a mileniálů – na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy vede předmět zaměřený na marketing napojený na influencery. V Notinu má svou expertizu využívat na podporu pro už existující týmy. „Poprvé nebudu jen samostatnou jednotkou, kdy z pozice idea makera vytvářím komunikační témata a upozorňuji na trendy v digitálním prostředí, které firma může využít ke svému užitku. V Notinu bude mým primárním úkolem vybudovat tým, který bude schopný nejen reagovat na čím dál rychleji měnící se digitální prostředí a budovat pozitivní vnímání celé značky, ale třeba i rozvíjet spolupráci s dalšími firmami, abychom k veřejnosti dostávali témata, která Notino považuje za důležitá,“ popisuje svou novou pozici.
Jeho úkolem bude hledání těch správných influencerů a jejich zapojování do kampaní. Právě digitální prostor je pro firmu stěžejní, využívá například takzvaný livestream shopping – prezentaci zboží během přímého přenosu, většinou právě s účastí influencera, a možnost jeho přímého zakoupení. Kromě toho se Notino v průběhu jara objeví nově i na sociální síti TikTok. V zájmu zvýšení prodejů i podpory značky je strategií firmy oslovovat zákazníky na všech dostupných kanálech (také YouTube Shorts nebo třeba Pinterest) a využít k tomu i roli ambasadorů, konkrétních lidí, jejichž tvář si lidé mohou s firmou začít spojovat.
Třicetiletý Čumrik se posledních víc než 10 let věnoval tvorbě obsahu pro sociální sítě a budování svého osobního brandu spojeného s pseudonymem Johny Machette. Spolupracoval s firmami O2, Coca-Cola, Maybelline, Procter & Gamble či Albatros. Jako idea maker na volné noze prošel několika nadnárodními společnostmi, startupy i neziskovkami, až zakotvil v agentuře Katz83, kde měl na starost především klienta T-Mobile.

Pickey mění název na Forendors, s novým jménem pomohl Michal Pastier

Kreativu DDB povede Klára Palmer z McCannu, střídá Doru Pružincovou

Souček jako ředitel ČT bude brát 289.000 Kč měsíčně, o 47.000 víc než Dvořák
